Monday, 29 December 2014

Kebaikan Vitamin C untuk Ibu Hamil dan Berpantang

Assalamualaikum
Lama sungguh rasanya tidak memaparkan entri baru setiap hari sejak banjir melanda negeri kelahiranku, Kelantan Darul Naim..bukan tak de tajuk entri cuma perasaan untuk menulis entri terbantut kerana teringatkan nasib mangsa banjir di Pantai Timur...Alhamdulillah, hari ini adik yang terputus hubungan selama 4 hari telah dapat dihubungi...Syukur padaMu Ya Allah...

Promosi Vitamin C masih lagi giat berlangsung dan pastinya peminat tegar Vitamin C tidak akan melepaskan peluang keemasan ini untuk mendapatkannya...

Meh saya tunjukkan lagi sekali tawaran hebat yang ditawarkan oleh Shaklee bagi penghujung tahun 2014...dan di antara satunya ialah VITAMIN C SUSTAINED RELEASE...


Memang sangat menarik tawaran hujung tahun ni...
Setiap pembelian 6 botol dapat 1 botol lagi atau setiap pembelian 2 botol akan diberi 5% diskaun..

Jom baca khasiat Vitamin C di sini

testimonial vitamin c untuk ibu dalam pantang

Semasa mengandungkan anak ketiga saya ada mengambil Vitamin C. Dan salah satu sebabnya kenapa saya mengambil Vitamin C ialah kerana kulit wajah berjerawat. Dan Alhamdulillah selepas saya mengambil konsisten, jerawat mulai kecut dan kulit pun makin halus dan cerah... Semasa pantang pun saya amalkan Vitamin C dan tujuan utama ialah untuk mempercepatkan luka sembuh di samping mengamalkan zinc compleks sekali..

Di samping itu, saya mengamalkan SET BERPANTANG SHAKLEE semasa berpantangkan anak ketiga... Saya sarankan yang belum cuba set bersalin Shaklee, memang digalakkan mencubanya...

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Wednesday, 24 December 2014

10 Jenis Makanan Penambah Darah

Assalamualaikum...hari ini entri khas untuk pemakanan ibu-ibu yang mengalami masalah anemia...

Selanjutnya akan disenaraikan 10 makanan penambah darah yang dapat mencegah anemia sekaligus membantu anda dalam memenuhi nutrisi harian. Anda mengalami pusing-pusing atau pening, cepat lelah, letih dan lemas? Biasanya itu merupakan gejala kurang darah atau biasa disebut Anemia. Anemia bisa terjadi saat anda kurang memenuhi keperluan zat besi harian anda. Untuk menambah darah sekaligus menjaga keseimbangan nutrisi, anda memerlukan makanan yang mengandung zat besi.

Pada dasarnya zat besi didapat dari dua sumber makanan iaitu haiwan dan tumbuhan. Zat besi yang berasal dari haiwan dikenali dengan besi heme dan ditemukan dalam berbagai daging dan ikan. Sedangkan zat besi dari tanaman ini dikenal sebagai besi nonheme, dan ditemukan dalam sayuran tertentu dan dalam makanan yang diperkaya zat besi seperti sereal. Besi heme lebih baik diserap oleh tubuh daripada zat besi nonheme.  Untuk tau lebih banyak mengenai makanan apa saja yang dapat mengatasi anemia adalah seperti berikut:
  1. Daging kambing. Daging kambing merupakan makanan penambah darah yang umum kita ketahui bersama. Daging kambing mengandung sejumlah nutrisi penting seperti zat besi, protein dan juga mineral penting lainnya yang sangat dibutuhkan oleh tubuh kita 

  2. Sayur bayam. Bayam merupakan sumber zat besi yang cukup baik, zat besi sangat dibutuhkan oleh tubuh untuk pembentukan sel darah merah, jadi dengan anda mengkonsumsi makanan yang tinggi kandungan zat besi seperti bayam akan dapat menambah darah anda dengan cepat. 

  3. Telur. makanan yang satu ini memang sudah terkenal sejak dulu memiliki banyak nutrisi penting yang sangat bermanfaat bagi kesehatan tubuh kita, telur mengandung tinggi protein, kalsium, vitamin dan juga zat besi sehingga sangat baik untuk makanan yang dapat membantu menambah darah. 

  4. Hati haiwan. Hati merupakan makanan penambah darah paling efektif, hal tersebut kerana hati memiliki kandungan zat besi yang sangat tinggi akan membantu anda memenuhi keperluan zat besi yang merupakan nutrisi penting penambah darah. 

  5. Susu. Ada banyak manfaat yang akan kita dapatkan saat mengambil susu, susu adalah makanan super yang kaya dengan kandungan vitamin dan mineral. Pengambilan susu secara rutin akan membantu anda untuk memperkecilkan risiko terkena anemia atau kekurangan darah. 

  6. Coklat hitam. Manfaat Coklat khususnya yang berwarna hitam merupakan sumber antioksidan yang sangat kuat, bukan hanya antioksidan, coklat juga kaya akan kandungan zat besi. dalam 100 gram coklat memenuhi sekitar 35 % dari kebutuhan zat besi harian anda. 

  7. Beras merah. Beras merah dianggap sebagai makanan yang sangat baik untuk kesihatan. Beras merah menagandung serat yang baik untuk menjaga kesihatan pencernaan dan membantu membersihkan tubuh dari racun. Kandungan zat besi yang tinggi dalam beras merah juga sangat efektif untuk menambah darah. 

  8. Kentang. Kentang merupakan salah satu pilihan terbaik sebagai makanan sumber zat besi untuk para vegetarian. Selain zat besi yang dapat menambah darah anda, kentang juga memiliki kandungan vitamin C yang akan lebih mudah bagi tubuh anda untuk menyerap zat besi.

  9. Brokoli. Selain kaya akan kandungan protein, brokoli juga mengandungi zat besi yang cukup elok untuk membantu anda menambah darah dengan cepat. Seperti halnya dengan kentang, brokoli juga memiliki kandungan vitamin C yang dapat mengelakkan radikal bebas dan memperkuatkan sistem imun anda. 

  10. Kerang. Kerang sangat tinggi akan kandungan zat besinya. Kerang sangat efektif dijadikan sebagai makanan penambah darah.  selain itu, kerang juga merupakan sumber yang baik dari fosfor, kalium, seng, tembaga, mangan dan selenium. 
Bagi anda yang memiliki tahap anemia yang cukup parah, sila amalkan suplemen penambah darah atau pergi ke doktor untuk mendapatkan penyelesaian yang sesuai ...berita baik untuk individu yang ada anemia...Di Shaklee ada juga suplemen yang ditawarkan bagi sesiapa yang mengalami anemia terutamanya pada ibu-ibu hamil...Semasa mengandungkan anak ketiga, saya pun mengambil set ini di mana ia juga boleh didapati dalam set kehamilan..

set untuk menaikkan bacaan HB

Disertakan juga testimonial mengenai individu yang mengalami masalah tekanan darah rendah. Dan diharap ia menyakinkan pembaca yang ada masalah anemia supaya yakin untuk mencubanya.



HB naik selepas mengamalkan set ini

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Tuesday, 23 December 2014

Kenapa Perlu Berpantang Selepas Bersalin?

Kali ini saya nak bercerita pasal berpantang pula. Berpantang sangat la sinonim dengan masyarakat melayu kan kan kan? Secara normal pantang 44 hari jer tetapi ada yang berpantang selama 100 hari. Sebenarnya kaum cina pun ada tempoh berpantang mereka juga bukan sekadar orang melayu. Mereka juga ada amalan berpantang mereka sendiri. Tetapi zaman moden sekarang ni ramai yang dah tak amalkan berpantang ni, dah lapuk katanya atau pun dah tak releven katanya. Pendapat peribadi saya, sekarang memang tak nampak kebaikan berpantang tetapi akan dirasai semasa hari tua. 

Tetapi kenapa kena berpantang yer? Pernah tak korang terfikir? Semasa berpantang mak-mak kita akan suruh kita jaga makan, berurut, bertungku, berpilis, berbengkung, makan jamu dan minum air akar kayu. Itu semua ada kebaikan dan sebabnya. Ini adalah salah satu set bersalin keluaran Shaklee..

set berpantang shaklee

Berpantang ni adalah recovery time untuk si ibu sebenarnya. Proses kehamilan dan melahirkankan banyak menggunakan kudrat si ibu. Dengan berpantang tenaga dapat dikembalikan malahan memberi masa kepada luka-luka dalaman sembuh sepenuhnya dan juga luka luaran. Tempoh bertenang kata orang, bagi badan relak setelah penat bekerja sebab itu ibu dalam pantang kena jaga makan segala bagai. Bengkung pula dapat membantu ibu mengembalikan bentuk tubuh badan dan menyokong tulang belakang. Walaupun sekarang ramai ibu yang bersalin secara caesarean namun masih boleh berbengkung dan berurut cuma kena tahu caranya. Banyak bengkung moden sekarang bagi yang bersalin secara caesarean dan ramai juga tukang urut yang tahu bagaimana mahu mengurut ibu yang bersalin secara caesarean. Dulu mungkin menjadi masalah sekarang tidak lagi. 

Semasa bersalin anak pertama pada tahun 2007, saya masih berurut cuma bengkung sahaja yang tak begitu rajin nak pakai sebab luka saya lambat baik. Tetapi berurut tetap ada memang rasa badan sangat ringan dan sedap selepas berurut berbanding sebelum berurut. Angin kurang, badan selesa dan muka berseri tidaklah nampak pucat.

Salah satu perkara yang saya suka semasa berpantang adalah bertungku. Bila bertungku terasa selesa perut dan hilang lenguh-lenguh badan. Tujuan bertungku adalah untuk melancarkan peraliran darah dan memecahkan darah beku yang masih ada didalam rahim, mengecutkan rahim dan membuang angin. Semasa berpantang semuanya kena panas, makan makanan yang panas, mandi air panas, bertungku, pilis, pakai stokin dan baju panas semuanya bertujuan untuk memastikan badan ibu sentiasa panas bagi mengelakkan angin masuk. Kenapa bahaya sangat kalau angin masuk ni? Sebab bila badan berangin, ibu akan tidak selesa kemudian emosi mula terganggu dan perkara yang paling nak dielakkan adalah “meroyan” ataupun istilah omputih “baby blues”. Ada yang terkena meroyan yang teruk sampai lupa diri sampai perlu dirawat kerana itulah mak-mak kita selalu pesan dalam pantang jangan suka nangis, sentiasa bertenang dan berehat. 

Makan jamu dan minum air akar kayu semasa berpantang. Ini adalah pilihan masing-masing, pengalaman saya makan jamu big no no sebab anak pro-long jaundis jadi agak membazir set bersalin yang beli mahal-mahal tu. Minum air akar kayu pula susah nak cari orang yang pandai buat ramuannya. Sedih sebenarnya tak boleh makan jamu sedangkan saya memang nak sangat makan jamu semasa berpantang. Pernah cuba juga makan tetapi bacaan kuning anak terus naik selepas makan jadi kena terima hakikat tak boleh makan jamu. Tetapi bagi ibu-ibu yang lain jamu dan air akar kayu adalah bagus untuk mengembalikan kesihatan badan. Jamu menolong mengembalikan kecergasan, mengecutkan rahim dan menaikkan seri muka begitu juga dengan air akar kayu. Namun sekarang banyak set bersalin yang berasaskan herba jadi tidak ada masalah panas tetapi saya mengambil langkah selamat supaya tidak ambil tetapi perkara lain yang perlu dibuat semasa pantang tidak ditinggalkan.

Pemakanan semasa berpantang, ini yang buat orang selalu tewas dan tension semasa berpantang sebabnya semua benda tak boleh nak makan. Pilihan makanan kena jaga, jangan makan ikan yang gatal dan berbisa contohnya keli,semilang,kembong dan lain-lain nanti luka lambat sembuh. Begitu juga dengan ayam dan daging, ada orang makan ayam tak gatal tapi daging gatal. Sayur pula tidak boleh makan sayur yang menjalar,sejuk serta berangin kerana akan mengakibatkan sakit tulang, lemah sendi dan sejuk otot atau lebih dikenali sebagai artritis dan rheumastisme. Contohnya kangkung, keladi, rebung, kacang panjang dan pucuk ubi. Buah-buahan juga harus dipilih jangan makan nenas, ciku, cempedak, nangka dan tembikai. Itu adalah contoh-contoh makanan yang perlu dielakkan. Ibu-ibu digalakkan makan ulam-ulaman, pegaga adalah antara yang terbaik bukan sahaja boleh menambah susu badan malahan bagus untuk rahim.

Pengalaman saya berpantang anak ketiga, saya masih lagi berurut, berbengkung (walaupun jarang-jarang), bertungku, jaga makan minum tetapi saya tidak makan jamu kerana ingin mencuba kelainan dengan memilih set berpantang Shaklee.... Jadi saya ambil set berpantang shaklee (Vitalea, B Complex, Zinc, Ostematrix dan Vitamin C). Alhamdulillah walaupun tidak makan jamu, badan masih segar dan cergas malahan susu pun banyak. Syukur tersangat-sangat.

set asas berpantang shaklee

Yang masih lagi mencari-cari set berpantang, saya syorkan cuba set berpantang ini...sebab saya telah merasainya semasa berpantangkan anak ketiga....

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Monday, 22 December 2014

Anak adalah Anugerah Dambaan Setiap Pasangan yang Berkahwin

Lumrah bagi pasangan yang berkahwin, mesti nak dapat anak cepat-cepat.  Lebih-lebih lagi bila rakan seangkatan yang berkahwin lebih kurang tempoh yang sama, semua dah menimang cahayamata, bunting pelamin misalnya. Tertekan juga kadangkala, apabila teman2 semua dah bertiga, berempat.. kita masih berdua.

Antara penyebab biologi sukar hamil di kalangan wanita:
  • Tiub fallopian tersumbat
  • Endometriosis
  • Mempunyai hormon prolaktin yang tinggi (prolaktin ialah hormon penghasilan susu yang mengganggu penghasilan telur)
  • Menghidap PCOS (mempunyai hormon kelelakian yang tinggi menyebabkan telur tidak matang)
  • Masalah hormon
  • Tumor pituitari yang mengganggu penghasilan telur
  • Menopous sebelum waktunya
  • Masalah tiroid
  • Fibroid
 
Penyebab biologi di kalangan lelaki:
  • Jangkitan kuman atau penyakit yang dihidapi sewaktu kecil yang merencatkan sistem pembiakan
  • Jangkitan kuman akibat penyakit kelamin dari hubungan seksual
  • Menghidap azoopsermia iaitu testis yang tidak berfungsi untuk menghasilkan sperma
  • Menghidap hernia
  • Gangguan hormon
  • Salur sperma tersumbat
  • Mati pucuk, lemah tenaga batin
 
Bagi penyebab biologi, anda suami isteri dinasihatkan mendapat khidmat pakar dalam bidang reproduktif, agar masalah anda berdua dapat diselesaikan secara medikal. Sekiranya anda berdua tiada masalah biologi, bermakna peluang untuk anda cepat dapat anak adalah cerah. Namun, anda mesti bersedia untuk mengubah cara hidup anda seperti:-

1.Bersenam
Bersenam bukan sahaja menyihatkan badan, malah memberi kesegaran minda. Badan yang sihat dan minda yang tenang menurunkan paras stress dan meningkatkan hormon kesuburan anda.

2.Mengelakkan pencemaran
Mungkin kita tidak dapat lari dari pencemaran, terutama pencemaran udara. Anda boleh menghentikan diri dan keluarga dari menjadi punca dan mangsa pencemaran dengan mengamalkan ‘green-living’. Setidak-tidaknya dengan berhenti merokok.

3. Mengambil supplement (vitamin & mineral) untuk menambah kesuburan.
Kesuburan boleh ditingkatkan dengan pengambilan supplement berikut:
  • Vitamin E - Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. 
  • Zinc Compleks - Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).
  • B Compleks -Vitamin paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon.Uniknya vitamin B Shaklee kerana ianya turut mengandungi asid folik dan biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon. Malahan, pengambilan asid folik sangat penting di ambil, sekurang-kurangnya 2-3 bulan sebelum mengandung
  • GLA Compleks -GLA (gamma linolenic acid) menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.  
 
set subur untuk ikhtiar hamil
 
Gabungan nutrien di atas memberikan anda harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoa pada Tuhan agar dikurniakan anak. Yang penting, harus jangan berhenti berusaha & berharap pada-Nya.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Sunday, 21 December 2014

Cara Hilangkan Jeragat dengan Gabungan Mantap Vitamin Shaklee

Jeragat dikenali sebagai tompok hitam, pigmentasi kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher. Ramai orang mengadu sukar untuk hilang jeragat terutamanya di muka kerana walaupun jeragat bukan penyakit berbahaya tetapi menyebabkan kulit tidak cantik di bahagian wajah terutamanya. Untuk hilangkan jeragat ini kebanyakkan kita menggunakan alat-alat kosmetik penyamar noda. Tetapi penyamar noda ini bersifat sementara dan tidak asli. Sebagai wanita dan juga isteri takkan kita asyik nak bermekap sehingga waktu tidur. Ini juga membahayakan kesihatan kita, kerana kebanyakkan alat kosmetik mengandungi bahan kimia berbahaya yang memberi kesan jangka masa panjang terhadap kesihatan wanita terutamanya pelabagai jenis kanser, masalah kekesuburan dan juga berisiko menjejaskan janin. Tanpa bantuan peralatan kosmetik dan juga membuat facial treatment di salun-salun kecantikan juga kita sendiri boleh hilangkan jeragat di rumah. Bagaimana? Melalui pengambilan supplement vitamin yang kita makan setiap hari sebenarnya juga dapat membantu mengatasi masalah jeragat di muka dan juga di lain-lain bahagian tubuh dan bukan sekadar meningkatkan tahap kesihatan kita. Jadi apakah jenis-jenis vitamin yang dapat membantu menghilangkan jeragat ini? Dengan supplement-supplement Shaklee anda dapat merasai kesan perubahan hilangkan jeragat yang semakin berkurangan hari demi hari dan kulit wajah bertambah mulus dan awet muda. Selain itu, anda juga akan perasan tubuh anda semakin sihat dan bertenaga, jisim tulang dan pergerakan sendi semakin lancar serta rambut dan kuku lebih bersinar dan sihat. Untuk hilangkan jeragat anda pengambilan vitamin dan juga elemen lain yang diperlukan adalah: 1. Vitamin C 2. Vitamin E 3. Protein 4 Air Putih Vitamin C Pengambilan vitamin C harian secukupnya dapat membantu tubuh menghasilkan kolagen dengan lebih efisien dan hilangkan jeragat.

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win
Assalamulaikum semua...
Jeragat?Mesti tercari-cari produk yang boleh tolong hilangkan jeragat kan? Sebelum itu, kita berkenalan dulu dengan jeragat...apakah jeragat?Jeragat dikenali sebagai tompok hitam, pigmentasi kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher. Ramai orang mengadu sukar untuk menghilangkan jeragat terutamanya di muka kerana walaupun jeragat bukan penyakit berbahaya tetapi boleh menyebabkan kulit menjadi tidak cantik di bahagian wajah terutamannya.

Untuk hilangkan jeragat ini, kebanyakkan kita menggunakan alat-alat kosmetik penyamar noda tetapi ia bersifat sementara dan tidak asli. Sebagai wanita dan juga isteri, takkan kita asyin nak bermekap sehingga waktu tidur..ini juga membahayakan kesihatan kita kerana kebanyakkan kosmetik mengandungi kimia berbahaya yang memberi kesan jangka masa panjang terhadap kesihatan wanita terutamanya pelbagai jenis kanser, masalah kesuburan dan juga berisiko menjejaskan janin.

Tanpa bantuan peralatan kosmetik dan juga membuat facial treatment di salun-salun kecantikan, kita juga boleh hilangkan jeragat di rumah dengan sendiri..tapi bagaimana? Ianya melalui pengambilan suplemen yang kita makan setiap hari dan sebenarnya ia sedikit sebanyak membantu mengatasi masalah jeragat di muka dan di bahagian lain-lain tubuh dan bukan sekadar meningkatkan tahap kesihatan kita. Jadi apakah jenis-jenis vitamin yang disyorkan untuk menghilangkan jeragat khususnya..

Dengan pengambilan suplemen Shaklee, anda akan dapat rasai kesan perubahan hilangkan jeragat yang nampaknya makin berkurangan hari demi hari dan kulit wajah bertambah mulus dan awet muda. Selain itu, anda juga akan perasan tubuh menjadi semakin sihat dan bertenaga, jisim tulang dan pergerakan sendi semakin lancar serta rambut dan kuku lebih bersinar dan sihat.

Ini adalah di antara suplemen yang dicadangkan untuk merawat jeragat.




jeragat hilang dengan set ini

VITAMIN C SUSTAINED RELEASE
Pengambilan Vitamin C harian yang secukupnya dapat membantu tubuh menghasilkan kologen dengan lebih efisien dan hilangkan jeragat


SHAKLEE COLOGEN POWDER (SCP)
Penghasilan kologen yang mencukupi dalam tubuh bukan sahaja membantu menghilangkan jeragat malah mengatasi masalah kulit berkedut, kering dan melayut, kuku rapuh, rambut halus, keguguran rambut dan juga dapat mengelakkan struktur tulang dan sendi yang lemah. 


VITAMIN E COMPEX
Ia juga terkenal sebagai vitamin awet muda dan melambatkan proses penuaan. Vitamin E juga dapat membantu memberi keseimbangan hormon dan mengawal kadar pengeluaran minyak daripada liang kulit. Selain itu, Vitamin E juga membantu menghilangkan jeragat dan juga jerawat.

Selain itu, protein juga sangat membantu menghilangkan jeragat. Pengambilan protein harian yang mencukupi dapat membantu tubuh menghasilkan sel-sel baru dan menyahkan jeragat dari muka. Jadi skerang berikan perhatian bahawa keperluan protein harian anda untuk mendapatkan kulit yang sihat, cantik dan bebas jeragat. Untuk protein, boleh memilih Energizing Soy Protein (ESP)..KENAPA PERLU MEMILIH ENERGIZING SOY PROTEIN?


set kecantikan utk hilangkan jeragat

Rasanya yang ada jeragat atau jerawat perlukan jalan penyelesaian secepat mungkin sebelum ia merebak dan mengurangkan keyakinan diri untuk berdepan dengan orang ramai...

Ini adalah masa terbaik untuk mendapatkan Vitamin C, Vitamin E dan Shaklee Cologen Powder memandangkan bulan ini kesemuanya ada tawaran hebat...tetapi harus diingat bahawa, stok untuk Shaklee Cologen Powder akan terputus selama 9-12 bulan pada tahun hadapan...apa kata bulan ni trus borong stok untuk setahun kerana beli 3 kotak dapat lagi 1 kotak...anda berhak memilih...

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Saturday, 20 December 2014

Penjagaan Miss V Daripada Keputihan dan Hangatkan Keintiman Suami Isteri

Tiada seorang pun kaum wanita yang ingin Miss V mengalami keputihan yang teruk, gatal-gatal, berbau atau berkulat. Seperti yang kita tahu setiap wanita pasti mengalami keputihan dan itu adalah perkara normal bagi seorang wanita jika mengalami keputihan kerana seperti organ lain seperti mulut yang sentiasa basah dengan air liur serta mata yang dibasahi air mata begitu juga bahagian dalam vagina yang selalu basah oleh lendir yang dihasilkan oleh kelenjar dalam rahim.

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win
Tiada seorang pun kaum wanita yang ingin Miss V mengalami keputihan yang teruk, gatal-gatal, berbau atau berkulat. Seperti yang kita tahu setiap wanita pasti mengalami keputihan dan itu adalah perkara normal bagi seorang wanita jika mengalami keputihan kerana seperti organ lain seperti mulut yang sentiasa basah dengan air liur serta mata yang dibasahi air mata begitu juga bahagian dalam vagina yang selalu basah oleh lendir yang dihasilkan oleh kelenjar dalam rahim.

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win
Masalah kegatalan dan keputihan mungkin berpunca daripada jangkitan di faraj dan permukaan kulit sekitarnya. Masalah ini boleh dirawat dengan menjalani ujian untk mengesahkan jangkitan dan mendapatkan nasihat doktor tentang kaedah rawatan terbaik mengatasinya. Keputihan biasanya boleh bertukar akibat campuran peluh dan jangkitan bakteria serta akan mengeluarkan bau yang agak kurang enak jika tahap kebersihan sekitar kemaluan kurang dijaga.

keputihan dan kesannya

Tiada seorang pun kaum wanita yang ingin Miss V mengalami keputihan yang teruk,gatal-gatal, berbau atau berkulat. Seperti yang kita tahu, setiap wanita pasti mengalami keputihan dan itu adalah normal bagi seorang wanita jika mengalami keputihan kerana seperti organ lain seperti mulut yang sentiasa basah dengan air liur serta mata yang dibasahi air mata begitu juga bahagian dalam vagina yang selalu basah oleh lendir yang dihasilkan oleh kelenjar dalam rahim.

kesan keputihan ke atas individu


Tips di bawah mengenai penjagaan Miss V anda dan selamat beramal
  • disyorkan anda membersihakan bahagian luar faraj selepas membuang air kecil atau air besar
  • ketika haid, anda dinasihatkan kerap menukar tuala wanita terutama pada hari-hari yang banyak darah keluar. Ini kerana darah merupakan medium yang paling sesuai untuk kuman membiak
  • elakkan dari menggunakan sabun atau menyapu shower gel pada alat kelamin kerana ia memungkinkan penyebab kepada kekeringan dan iritasi kulit dan akan menjadi gatal
  • seluar dalam perlu ditukar setiap hari dan pada hari-hari yang mengalami keputihan, lebih baik memakai panty linear supaya ia tidak melekat pada pakaian dalam yang menyebabkan ketidakselesaan
  • wanita yang mengalami keputihan pada alat sulit seharusnya lebih tahu membezakan antara keputihan biasa atau luarbiasa. Keputihan normal boleh berlaku pada waktu-waktu berikut seperti beberapa hari sebelum haid, ketika ghairah seks, kehamilan atau selepas menopause
  • segelintir wanita berasa selesa dan puas apabila mereka membersih dan merawat alat kelamin dengan produk yang berada di pasaran. Mereka dinasihatkan memikirkan bahan pencuci yang tidak mendatangkan kesan sampingan dan yang tidak mengubah kadar PH faraj dan telah diuji kebersihannya.
 
Di sini saya kongsikan suplemen yang boleh membantu dalam menangani masalah keputihan dan bagaimana suplemen Shaklee ni bertindak. 
 
Alfalfa Complex
  • Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
 
Garlic Complex
  • antibiotik semulajadi untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • menghalang alergi - hidung sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema dan hepatitis.
  • mempertingkatkan sistem penghadaman - kembung perut, gastrik, ketidakhadaman, malah mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik. 
  • menstabilkan glukos di dalam tubuh
  • menurunkan kolesterol
  • menurunkan darah tinggi
  • detoksifikasi

Bonus pengambilan Alfalfa bagi pasangan yang telah berkahwin adalah sperti berikut:-
  • bagi suami boleh memekatkan air mani
  • bagi wanita/isteri alfalfa ni ibarat perapat macam kacip fatimah (persis anak dara)
  • hubungan intim bertambah mesra dan suami makin sayang

Bonus lain:
  • ada masalah resdung, boleh ambil Alfalfa
  • ada masalah alergik, gatal-gatal boleh ambil Alfalfa
  • ada masalah berat badan boleh ambil Alfalfa
  • ada masalah penyusuan, boleh ambil Alfalfa sebagai Milk Booster
  • ada masalah kulit jerawat, boleh ambil Alfalfa

alfalfa dan garlic untuk masalah keputihan

Keputihan yang normal bukanlah satu penyakit yang berbahaya atau gejala penyakit tetapi apabila tanda-tanda abnormal muncul itu akan dikhuatiri akan menjadi penyakit. Jadi, ada baiknya berjumpa doktor dan dapatkan rawatan. Rawat sebelum parah.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Friday, 19 December 2014

Mahu Kurus! Mesti Slim Diet dan Kempis Perut jugak!

Assalamualaikum semua..
Sedikit gempak tajuk entri hari ini...semoga ada yang sudi membacanya sampai habis..:-)

Di antara set slim yang ditawarkan di Shaklee ialah :-

1.Lecithin

Fungsinya yang utama ialah memecahkan lemak. Harga dia memang mampu milik. 1 botol ada 180 biji. Dua kali ganda lebih tablet daripada omegaguard Shaklee. Tapi, realiti yang sebenarnya ialah 1 biji omegaguard shaklee kepoweran dia sama macam 2 biji lecithin Shaklee. Hehe… sebab tu omega punya harga melebihi harga lecithin Shaklee. Eeeee….

2.Alfalfa

Alfalfa ialah sejenis fiber yang boleh menyerap lemak. Haa, dia punya harga lagi la berbaloi dan semestinya mampu milik. 330 biji untuk 1 botol kecil. 1 botol ada 330 biji untuk botol kecil dan kalau botol besar lagi berbaloi sebab ada 700 biji. Yang ni lagi la berbaloi kan? Selain fungsi alfalfa menyerap lemak, alfalfa jugak boleh berfungsi sebagai milk booster untuk ibu yang menyusukan anak dan bagi banyak susu badan. Dan untuk wanita, alfalfa boleh menjadikan wanita seperti kacip Fatimah. Alfalfa Shaklee ni bau dia best macam peppermint, menyegarkan gitu… hiihii.. Dan untuk lelaki pun boleh jugak makan alfalfa, bukan untuk wanita saja. Alfalfa Shaklee ni untuk lelaki boleh menguatkan stamina. Boleh bagi husband kita kalau kita tengok dia kurang berstamina dan selalu keletihan..maklumlah ketua keluarga..kenalah cari duit nak sara anak bini.. hihihi

3.Herblax

Herblax ni memang untuk detox.. power weh herblax ni.. makan sekali boleh membuang berkilo.. hahaha… Yang mana yang gemuk sangat , dan memang bercita-cita nak kurus memang saya suggest makan herblax ni. Herblax ni dia cuci usus kita tau.. macam cecair pencuci Clorox la.. Cuma ni jenama Herlax Shaklee bukan jenama Pipit, atau Dobi. Hahaha..

Lain-lain produk tambahan untuk replacement meal  ialah Cinch Shake dan ESP. Cinch Shake ada 3 perasa : coklat, vanilla dan cafĂ© latte. Hihi.. Rasanya pasti sedap kalau dah namanya shake tu kan. Hihi.. Minum shake kat Coffee Bean pun sedap, apalagi kalau shake ni shake buatan kita sendiri. Woo marvellous and delicious…. Nak mix shake dengan apa pun yang kita nak kita boleh je campur tapi pastikan semuanya yang di campur itu semuanya rendah kalori ya.. haha… nanti tak dapat nak kurus tapi lagi gemuk apa cerita? Haha… ESP pulak dia bau vanilla.. besssstt! Hihi...Kalori dia pon cuma ada 105 calories untuk 1 hidangan. Boleh gantikan sarapan nasi lemak dengan ESP atau Cinch Shake ni. Dan waktu lunch or dinner kalau memang nak ambil cinch shake dan ESP boleh ambil jugak. 


Ok, ending sudah banyak dah ni info pasal set slim..layan je la gambar testimonial di bawah ni dan hubungi saya untuk pertanyaan produk dan permasalahan saya mahu kurus, saya mahu kempis perut, atau saya nak jadi model macam amisha patel, rani mukherji, kajol, kareena kapoor hehehe :D

testimonial kempis perut
herbalax membantu kempiskan perut

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Thursday, 18 December 2014

Ringankan Kesakitan Akibat GOUT dengan Shaklee

Assalamualaikum semua...semoga di dalam keadaan sihat sejahtera di samping kerja-kerja yang nampaknya semakin menimbun di pejabat...maklumla bulan ini agak sibuk menyediakan dokumen untuk Mesyuarat Agung Tahunan...hehehe

Pagi ni nak share pasal sakit GOUT. Mesti ramai yang dah tahu pasal gout kan?tapi nak juga cerita pada sesiapa yang tak tahu...aci tak?Gout terjadi disebabkan oleh peningkatan asid urik di dalam darah. Apabila tahap asid urik di dalam darah ini terus meningkat sebahagian asid urik ini akan membentuk "kristal asid urik" pada bahagian sendi-sendi dan ini akan menyebabkan sendi mengalami sakit sukar digerakkan, pembengkakan dan inflamasi. Gout selalunya menyerang sendi pada ibu ibu jari kaki.

Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pinggang tidak berada ditahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik, akibat dari :
  • Pengambilan ubat-ubatan berunsurkan "drug"
  • stress dan tekanan perasaan
  • pengambilan protein yang berlebihan dan 
  • kekurangan vitamin tertentu yang diperlukan untuk proses perkumuhan
 
MAKANAN YANG PERLU DIELAKKAN OLEH PESAKIT GOUT
  • makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang
  • ekstrak daging, dan kiub rebusan daging
  • daging yang dicincang
  • ikan bilis, ikan kembung dan ikan sardin
  • organ dalaman seperti, paru-paru, ginjal dan otak

Atasi gout dengan shaklee


Di samping mendapatkan rawatan doktor yang berkelayakan, pesakit boleh cuba amalkan Set Gout Shaklee yang mengandungi Alfalfa, Performance Drink dan Omega Guard


rawat gout dengan shaklee

 
Apakah fungsi-fungsi setiap vitamin ini?


1.PERFORMANCE DRINK
  • memelihara atau seimbangkan kandungan air dalam badan supaya badan tidak mengalami dehidrasi.
  • pesakit Gout perlu menyingkirkan asid urik dengan lebih kerap kencing
  • Oleh itu, air yang mencukupi dalam badan sangat penting untuk melancarkan pembuangan asid urik.
  • Performance drink juga berfungsi untuk menggantikan aiar yang hilang dan memelihara tahap air dalam badan pesakit.
 
2.ALFALFA
  • Detok semulajadi yang bertugas sebagai penyingkir toksik dalam badan. Namun, pengamal alfalfa perlu mengambil air yang banyk (sebaik-baiknya 3L sehari) bagi membantu melancarkan proses detoks.
 
3.OMEGA GUARD
  • Mengelakkan keradangan sendi dan mengurangkan kesakitan.

Sebaik-baiknya, ambillah langkah bijak untuk mencegah daripada mengubati. Shaklee adalah suplemen semulajadi yang terbukti berkesan membantu ramai perbaiki mutu kesihatan 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

Wednesday, 17 December 2014

Promosi Tambahan December 2014 : Shaklee Cologen Powder, Ku Tunggu Promosi Mu..

Assalamualaikum w.b.t
 
Rasa macam tak lengkap kalau beriya promote Shaklee Collagen Powder (SCP) tapi tak sertakan testimoni. Tahu, korang semua memang suka baca testimoni kan! Sebab tu, tadi berusaha untuk kumpulkan testimoni pengguna2 SCP. Nak bagi korang teruja, percaya dan terus lekat. Hehe..
 
Sebelum kita usha testimoni, jom kita tengok dulu manfaat SCP secara amnya. 
 
Anti-aging (pastinya)
Kecantikan kulit
Kurangkan jeragat dan jerawat
Anjalkan kulit & payudara
Untuk sokong kesihatan sendi juga
Kelembapan kulit

In shaa Allah.Sebelum itu, kita berkenalan dulu dengan definisi kologen...supaya apabila dah kenal, mudah la jatuh cinta dengannya..ni nak cerita lagi pasal promosi tambahan di bulan December 2014 iaitu Shaklee Cologen Powder yang menjadi kegilaan ramai para wanita jelitawan di luar sana termasuk lah saya.......nak-nak pulak cologen ni tidak akan memasuki pasaran 9-12 bulan pada tahun depna...memang meroyan borong dan jadikan stok la...anda bagaimana?terasa dan teringin nak borong untuk stok setahun, calling-calling saya ye..saya sedia ambil pesanan sejak promosi ini diwarwarkan oleh Shaklee...

promosi set kecantikan December 2014

APA ITU KOLAGEN?
  • Tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.
  • Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen.
  • Kolagen melindungi organ, peut, hati, jantung, paru-paru, saluran darah, sel otak dan lain-lain.
  • Kornia juga adalah kolagen.
  • 80% daripada tulang adalah kolagen.
  • Kolagen penting dalam kesihatan dan kecantikan dengan mengekalkan badan yang muda, anti-penuaan, mencegah penyakit dan menjaga kesihatan badan.
 
TANDA-TANDA KEHILANGAN KOLAGEN
  • Garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata (eyes bag), penglihatan kabur.
  • Gusi yang tidak sihat.
  • Garis halus kelihatan pada leher.
  • Payudara dan punggung kendur.
  • Kuku senang pecah, pudar dan kekuningan.
  • Rambut menjadi kering dan bercabang di hujung.
  • Liang roma menjadi lebih besar, pigmentasi, jeragat, kulit kekuningan.
  • Kulit hilang keanjalan, lebih kering, kelihatan tua dari umur sebenar, organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan.
  • Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi.
Ini adalah testimonial yang berjaya dan berpuashati mengamalkan Shaklee Cologen Powder...si cantik ini sudah...anda bila lagi...?Rebut peluang untuk memilikinya sebelum berakhirnya tahun 2014.
 
berjaya cantik dengan SCP

moist tanpa make up
 
Dapatkan Collagen Powder dengan harga SUPER murah pada bulan December ini sahaja.Sangat mampu-milik. SMS/whatsapp untuk dapatkan harga SPECIAL ini kerana tahun depan iaitu 2015 memang OUT OF STOCK....tak rugi beli sekarang kerana setiap pembelian 3 kotak dapat lagi 1 kotak extra..

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat