Friday 9 May 2014

Vitamin E dan Vitamin C

Vitamin E dan Vitamin C Untuk Kulit Yang Cantik

Bagaimana Vitamin E membantu kulit yang cantik?
Ramai dah tahu bahawa Vitamin E sememangnya bagus untuk kulit yang cantik. Bagaimana? Ini Kerana Vitamin E adalah Antioksidan  yang mampu melindungi dan membaiki kulit supaya cantik.
Antioksidan adalah agen yang dapat meneutralkan kesan-kesan oksida akibat radikal bebas. Radikal bebas adalah molekul yang merosakkan kolagen dan menyebabkan kulit kering, garis-garis halus dan kedutan.
Vitamin E adalah antara antioksidan terbaik. Bagaimanapun, badan kita tidak mampu untuk menghasilkan Vitamin E dengan sendiri. Maka pengambilan Vitamin E melalui pemakanan yang sihat adalah amat pernting untuk memperbaharui sel-sel kulit dan melindunginya dari radikal bebas. Malah, pengambilan Vitamin E yang mencukupi mampu mengurangkan sunburn akibat terlalu terdedah kepada sinaran matahari. Tapi tidaklah bermaksud dengan mengambil Vitamin E, kita totally selamat dari terbakar dek matahari. Sekurang-kurangnya dengan pengambilan Vitamin E, kurang sikit rasa risau kerana sekurang-kurangnya kita ada antioksidan tersebut dalam tubuh.
Bagaimana pula Vitamin C membantu kulit yang cantik?
Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik. Ia adalah kunci penting dalam pembinaan kolagen dalam kulit. Kolagen inilah yang membantu pertumbuhan sel dan salur-salur darah. Lalu, kolagen inilah yang memberi keanjalan dan kekuatan kepada kulit menjadikan kulit cantik dan firm. Bayi dan kanak-kanak mempunyai banyak kolagen yang aktif, tidak seperti dewasa yang mana bilangan kolagen sudahpun merosot. Vitamin C juga membantu untuk memngurangkan parut-parut akibat jerawat dan masalah kulit.
Bukan Vitamin E sahaja merupakan antioksidan. Malah Vitamin C juga merupakan aktioksidan yang amat penting untuk kulit yang cantik. Malah, derivative kepada Vitamin C (penghasilan sekunder dari Vitamin C) iaitu Acid 2-phosphate bukan sahaja boleh menuetralkan radikal bebas, ia juga mampu reversekan kembali kerosakan DNA kulit!
Bagaimana? Rasa-rasa nak hilagkan parut jerawat sedia ada? Rasa macam nak kulit cantik dan anjal? Fokus pada Vitamin E dan Vitamin C dalam diet anda!
Vitamin C Shaklee sentiasa kehabisan stok seluruh Malaysia. Ini membuktikan keberkesanan dan rasa semulajadi nya yang menjadi kegemaran orang ramai. Cepat order...!! semua orang lain mau menjadi cantik. Anda pasti ingin menjadi sebahagian daripada mereka!
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda.

Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:
Nama: peminatvitamin @ Nik Azimah Awg Hamat
ID Shaklee: 894805
Phone: 017-343 0922

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen