Thursday 1 May 2014

Kebaikan Mealshake Shaklee

Assalamualaikum dan selamat hari pekerja untuk semua..
Entri kali ini nk citer pasal kelebihan Mealshake Shaklee sebabnya promo bulan ni ialah MEALSHAKE....beli 6 free 1...menarik dan tertarik tak?bukan senang Shaklee nak promo mcm ni kan?

Mealshake bukan sahaja sesuai untuk kanak-kanak tetapi orang dewasa dan warga emas pun boleh minum...sesuai untuk seisi keluarga..janji umur setahun dan ke atas dah boleh mengambilnya..

Khasiat mealshake ni memang tidak tersangkal lagi banyaknya. Kenapa saya cakap begitu? Sebab Mealshake ini adalah Multivitamin. Sudah pasti banyak khasiatnya. Namun, saya  senaraikan juga beberapa khasiat mealshake khas untuk pembaca-pembaca blog saya. :)


  1. Nutrien lengkap
Mealshake adalah multivitamin. Jadi ia menyediakan nutrien yang lengkap kepada tubuh kita. Ia juga mampu membekalkan tenaga sepanjang hari supaya kita lebih cergas dalam menjalani rutin harian. Apabila badan kita cukup zat dan khasiat, badan akan menjadi sihat  dan sentiasa bersemangat dalam apa jua kerja yang dilakukan.

Mealshake kaya dengan protein yang  mampu membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dll yang sihat dan baik. Bila sel-sel kulit sihat, dapat lah menyerlahkan kecantikan sesiapa yang minum mealshake secara konsisten. Ia juga dapat mengurangkan penyakit kulit seperti eczema, ruam, kurap, gegata dll. Protein juga mampu memperbaiki kerosakan sel-sel kulit contohya stretch mark

      2.       Sumber terbaik serat pemakanan

Serat memberi banyak faedah kesihatan. Antaranya, ia  baik untuk kesihatan sistem pencernaan dengan membantu mengurangkan sembelit. Serat juga  boleh menyerap dan mengurangkan kolestrol serta mencegah penyakit berkaitan kolestrol  seperti penyakit jantung. 
Serat  juga baik untuk proses detoks. Detoks dapat membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

3.      
Kaya dengan kalsium

 Mealshake juga memberi faedah kalsium kepada pengunanya. Seperti yang kita semua tahu, kalsium amat penting untuk kesihatan tulang dan gigi juga otot-otot tubuh badan. Kalsium juga membantu kita mengekalkan berat badan yang ideal.
  
4.       Indeks glisemik rendah

 Makanan yang berindeks glisemik tinggi dapat meningkatkan risiko penyakit diabetes dan penyakit jantung. Manakala, makanan  berindeks glisemik rendah melepaskan glukosa secara lebih lambat ke dalam aliran darah sehingga membantu menstabilan kadar gula darah dan mengurangkan keinginan makanan karbohidrat (makanan manis). Makanan dengan indeks glisemik rendah boleh membantu tubuh membakar lemak dengan efisien. Oleh kerana inilah, mealshake sesuai untuk mereka yang mengidap diabetes dan sakit jantung.

Makanan yang rendah indeks glisemik juga mampu buat kita rasa kenyang dengan lebih lama. Jadi, untuk mereka-mereka yang sibuk bekerja tidak perlu risau jika terpaksa skip breakfast. Boleh minum mealshake sebagai breakfast dan buat kerja sepanjang hari dengan cergas. Paling penting, dapat menyediakan khasiat yang baik kepada tubuh badan walaupun sibuk.

Lain-lain khasiat / kebaikan mealshake adalah sebagai anti-oksidan kerana mengandungi vitamin-vitamin ejen anti-oksidan  seperti vitamin A dan C. Oleh kerana mealshake ada vitamin B dan zat besi, dapat membantu penghasilan sel darah merah yang sihat. Jadi, dapat menghasilkan kompleksi kulit yang lebih cantik. Part cantik-cantik ni yang best kan. Ia juga amat membantu mereka yang ada masalah tekanan darah rendah dan anemia.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms/call/whatapps ke 017 3430922 atau email nik_azimah81@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen