Saturday 10 May 2014

Manfaat B Complex Shaklee


Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehan serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.  Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% asid folik yang terdapat di pasaran bersifat sintetik.

B Complex Shaklee megandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik.  Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk mednapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidaseimbangan vitamin B dalam tubuh.  Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sisten percernaan.  Oleh itu, adalah sangat pentig untuk kita mengambil vitamin B Complex setiap hari.

Manfaat Utama Vitamin B-Complex

  • Menukar makanan kepada tenaga - bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidarat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan maalah keletihan/kelesuan.
  • Melawan tekanan (anti stress) - memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredaka sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
  • Membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak.  Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  • Rambut beruban & gugur - memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • Baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, mengingkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.
  • Mencegah anemia - membantu pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkah paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.
  • Meredakan senggugut - baik untuk masalah seggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamnaya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  • Mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau.
  • Detoksifikasi - meredakan alahan.
(Sumber Buku Panduan Nutrisi Shaklee)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms/call/whatapps ke 017 3430922 atau email nik_azimah81@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen