Saturday 3 May 2014

Shaklee Cologen Powder

Assalamualaikum semua..
Hari ini nak bercerita pasal produk kecantikan di Shaklee iaitu Shaklee Cologen Powder atau nama singkatannya SCP

bila cakap tentang nak awet muda ni, ramai la yang kaitkan dengan KOLOGEN. Walaupun ramai yang tak tahu apa sebenarnya kolagen nih.. yang kita tau, orang 'cucuk' kolagen nak bagi tegang muka.. orang makan kolagen untuk licinkan kulit muka, kan.. Apa kata, meh saya explain sket tentang kolagen nih..


Kolagen merupakan sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Secara semulajadi, terdapat lebih kurang 30% kolagen di dalam tubuh badan kita dan ia terdapat dalam kulit, tulang dan juga gigi.

Masalah timbul apabila manusia semakin tua, kandungan kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan inilah yang menyebabkan kulit menjadi berkedut.
 
Apakah kepentingan kolagen kepada badan anda?
Badan kita memerlukan kolagen untuk melawan kemerosotan tubuh akibat proses penuaan. Tanpa kolagen, kulit kita akan suram, kedut-kedut mula kelihatan, rambut menipis dan beruban. Keadaan ini berlaku bila kita meningkat usia kerana pada masa itu badan kita tidak lagi menghasilkan collagen. Kehilangan kolagen di dalam tisu penghubung iaitu "tendon", ligamen, "muscle" dan "cartilage" menyebabkan pengurangan sokongan kepada struktur sendi. Keadaan ini menyebabkan kesakitan yang dipanggil "arthritis" clan kecederaan " muscolo- skeletal" .

Kolagen berfungsi sebagai ejen "chondroprotective", dimana ia melindungi "cartilage" daripada berkurangan. Kolagen merupakan bahan yang digunakan untuk pembentukan dan pembaikan 'cartilage'. Ia juga boleh mengurangkan kerosakan kepada sendi dan pada masa yang sama dapat mengurangkan kesakitan sendi dan bengkak.
 
 Mengapa kita perlu menggantikan collagen?
Sekiranya pengeluaran kolagen berkurangan, badan kita terutamanya kulit akan menjadi kering. Kekurangan ini jelas kelihatan di permukaan kulit dengan kedutan atau kulit yang nampak kering. Masalah ini sebenamya berpunca dilapisan kedua kulit (dermis) dimana terdapatnya kolagen, “elastin” dan kelembapan. Dermis di dalam muka terdiri daripada kebanyakannya kolagen. Apabila koagen berkurangan keadaan kulit menjadi lebih teruk. Pengambilan kogen seperti dalam bentuk minuman membantu badan untuk menambah dan memperbaiki kolagen yang didapati di bahagian-bahagian seperti kulit dan juga berfaedah kepada ligamen, tulang, sendi, 'muscle', 'tendon', gusi, gigi, mata, saluran darah, kuku dan rambut.
 
 Manfaat Utama :
  • Semakin kita menuju ke arah penuaan, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan semakin kurang collagen dan mengakibatkan lebih banyak kedutan dan gatus halus, disamping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan collagen di dalam tubuh kita. Kerosakan collagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, meroko dll. Justeru itu Shaklee Collagen Powder mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut.
  • Tampak lebih muda
  • Collagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Kulit akan kurangn kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat ini akan membantu mengurangkan parut.
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan.
  • Rasa lebih muda
  • Collagen adalah sama penting utntuk tulang sepertu juga tulang perlukan kalsium. Collagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Collagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi.
  • Baik untuk mata – Kornea memerlukan collagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh collagen. Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat collagen agar minda anda tetap berkeadaan baik walaupun anda semakin berusia.
 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms/call/whatapps ke 017 3430922 atau email nik_azimah81@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen