Tuesday 3 June 2014

Atasi Sembelit dengan Herba-Lax

Apa itu sembelit?

Bagi yang pernah ada sembelit memang tersangat la takut untuk membuang kan??hehe
Sembelit merupakan masalah apabila najis keras berkumpul di bahagian hujung usus besar ataupun dubur dan tidak dapat dikeluarkan seperti biasa. Ini akan menyebabkan bahagian perut mengembang lalu kita merasa tidak selesa dan kadang-kala sakit. Apabila ingin membuang air, sembelit boleh menyebabkan bahagian laluan dubur menegang dan boleh mengoyakkan bahagian lapisan dalam dubur.

Masalah sembelit? Perut buncit?Memang jika terus dibiarkan akan menyebabkan kegemukkan serta jerawat di kulit yang makin serius kerana sisa buangan dan toksin tidak dapat dikumuhkan melalui pembuangan air besar. Masalah utama kesukaran untuk membuang air besar adalah disebabkan oleh faktor kurang minum air,pengambilan ubat-ubatan serta jamu yang bersifat panas dan herba-herba serta kurangnya amalan memakan sayur-sayuran dan buah-buahan. Kini dengan adanya Herbalax sistem perkumuhan akan menjadi lancar dan masalah kegemukkan serta masalah kulit dapat diatasi.


Jom baca lebih lanjut:

Apa itu Herbalax? 
Herbalax adalah suplemen yang berfungsi untuk menCUCI usus. 
Bahasa mudahnya adalah julap. 
Ia tergolong dalam kategori julap yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus. 
Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar. 


MANFAAT UTAMA :-
~ Pembersihan najis yang tersekat
~ merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
~ Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus ( natural bowel movement ) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
~ Mengempiskan perut
~ Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut, Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas sebagai minuman teh herba

Vitamin ini harganya adalah berpatutan.. sebotol hanya rm52.50 dan mengandungi 120 biji.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms/call/whatapps ke 017 3430922 atau email nik_azimah81@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen