Tuesday 10 June 2014

Kenapa Anda PERLU Join SHAKLEE?

Assalamualaikum dan selamat malam..
sebelum tido kita pasti akan fikirkan cara yang terbaik untuk keluarga kita kan?

sehinggala pada tahun 2013, saya diketemukan dengan SHAKLEE dan ia menjadi salah satu sebab yang mengheret saya join Shaklee..

Persoalan yg bermain2 difikiran saya sejak bertahun yg lalu..

Sampai bila nak berkerja keras utk mengakayakan org lain? mengapa tidak berkerja keras utk diri sendiri?

Sampai bila nak menghantar anak ke rumah orang, membiarkan dia diasuh orang dan membesar dihadapan mata pengasuh? mengapa tidak mencari jalan untuk melakukannya sendiri?

Sampai bila nak stress dgn politik tempat kerja yg seolah tiada penghujungnya? Kenapa tidak keluar sahaja dari suasana tersebut dan bina suasana sendiri yg lebih kondusif?

Sampai bila nak merasa tidak selesa dan bersalah bila bercuti kerana bimbang diperlukan dipejabat? Mengapa tidak memilih untuk bebas bercuti bersama keluarga pd bila2 masa saja yg saya mahu?

Sampai bila nak bersaing di tempat kerja mengejar kejayaan dlm kerjaya? Bersaing dgn kaum Adam yg selalu diberi kelebihan berbanding kita? Berlumba mengejar kenaikan pangkat? Mengapa tidak memilih utk bebas dari semua itu?

Sampai bila nak berkejar2 setiap pagi utk ke pejabat dan stress andai terlewat? Mengapa tidak memilih untuk tenang sahaja tidak perlu berkejar kesana kemari?

Sampai bila nak tertekan dgn pelbagai kerenah majikan? Kenapa tidak menjd majikan diri sendiri dan bebas memilih utk melakukan apa sahaja?

Ya, soalan ini berlegar2 setiap masa sejak dulu. Mmg nampak mudah tp ketika itu rasa berat sungguh utk melakukan sesuatu utk keluar dari zon selesa. Bukanlah selesa sgt pun, x best mana pun, tp sbb dah lama duduk, susah nak bangun:)

Utk kearah itu sy nampak jalannya ialah berniaga. Banyak jugalah pengalaman sy berniaga part time, offline mahupun online. Dr seorg yg pemalu, menjd seorg yg bolehlah menjual sikit2... Tp dlm byk2 bisnes yg sy cuba, tiada satupun yg sy rasa mampu menggantikan kerja makan gaji yg sy lakukan skrg.

Keputusan di tangan kita...nak atau tidak kita yang tentukan...saya hanya mencadangkan apa yang boleh membantu tapi keputusan tetap di tangan anda.

Saya memilih untuk berSHAKLEE kerana yakin dengan produk dan peluang yang ditawarkan oleh SHAKLEE....

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms/call/whatapps ke 017 3430922 atau email nik_azimah81@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

1 comment:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen