Wednesday 17 September 2014

Kenapa Shaklee Cologen Powder Mahal?

Assalamulaikum....
Selamat hari Malaysia untuk semua...

Pagi ini nak cerita lagi pasal Shaklee Cologen Powder (SCP)....almaklumla bulan ini promosi Cologen Powder...beli 6 dapat lagi extra sekotak...sapa yang tak nak kan?

Rata-rata ramai yang mengatakan SCP ini mahal...kenapa ek?tetapi jika dilihat keberkesanannya memang tidakla mahal..meh kita lihat kenapa SCP ini mahal?

mahal dan berkesan

Antara sebab-sebabnya adalah seperti berikut:-

1. Pihak Shaklee ada membuat ujian klinikal berkali-kali sehingga ianya terbukti BERKESAN. Jika tidak ada ujian klinikal memang pihak Shaklee takkan berani nak kata ia terbukti berkesan untuk:-
a. meningkatkan kelembapan kulit sehingga 90%
b. mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
c. peningkatan kelembuatan dan kelicinan sehingga 69%
d. peningkatan dalam penampilan keseluruhan sehingga 71%

e. meningkatkan pemakaian kekal mekap sehingga 60%
f. meningkatkan keanjalan , ketegangan dan elastisiti sehingga 55%
g. meningkatkan ketebalan rambut sehingga 54%

h.meningkatkan keserian, tona dan warna kulit sehingga 50%
i. mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18%

2. SCP terhasil daripada sisik ikan merah perairan dalam. Bahkan kologen dari ikan yang tinggal di dasar laut ini lagi tinggi kandungannya berbading kologen haiwan mahupun tumbuhan. Jika kita lihat harga ikan merah kat pasaran pun dah mahalkan? Apatah lagi KUALITI ikan perairan laut dalam. Kandungan SCP selain Sisik Ikan Merah sebagai bahan utama adalah seperti berikut:-
a. Ekstrak biji Camelia Jeponica
b. Ekstrak Pfaffia
c. Kologen ikan
d. Ekstrak kulit kerangan laut
e.  Laqctobasilus acidhopilus
f. Vitamin C
g. Vitamin B2 & B6

3. SCP dijual dengan harga yang MAHAL kerana ianya merupakan kologen yang baik yang mana ia jenis yang cepat meresap ke dalam badan kita. Anda jangan terpedaya dengan promosi kologen di pasaran yang bersaiz 5000 dalton...800 dalton..malah sehingga 400,000 dalton...!ini kerana ciri kologen yang terbaik dan mahal ialah saiz molekul yang terbaik dan paling cepat serap dan dicerna oleh tubuh badan kita adalah yang bersaiz 1,000 dalton dan ke bawah.

4. SCP dikatakan MAHAL kerana kologennya dihasilkan atau berasaskan sumber haiwan. Kologen yang berasaskan haiwan sangat senang diserap ke dalam badan manusia berbanding dengan kologen yang dihasilkan daripada tumbuhan.

5. SCP dilabelkan MAHAL kerana ia melalui proses kimia. Nak ekstrak kologen dari sumber, kenala melalui beberapa proses yang menepati kualiti yang telah ditetapkan. SCP mahal kerana pakai proses hidrolisis. Pendek kata, proses pemecahan molekul kologen menjadi kecil sehingga saiznya kurang daripada 1,000 dalton. Bila dah dapat molekul kecil, barulah senang nak serap di dalam badan. Proses hirolisis ini sangatla mahal dan rumit dan susah pasti nilainnya MAHAL kerana Shaklee bukan buat sekali sahaja tetapi berkali-kali.

SCP ini mungkin mahal tetapi jika hasil yangmemuaskan dan berpanjangan bukan hanya semasa kita ambil sahaja tak salah jika melabur. Berbanding jika kita keluarkan duit sedikit-sedikit tetapi kerap untuk produk yang murah, cucuk sana cucuk sini sehinggakan boleh memudaratkan badan, datangkan panyakit, so pilih...mana satu yang kita mahu??

Nak SELAMAT atau NAK YANG MURAH??
Terpulang...buatla pilihan yang bijak...

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

4 comments:

  1. Collagen Powder Shaklee memang terbaik , walaupun mahal tapi ianya sesuai dengan kualiti dan kandungan yang terdapat di dalamnya...
    anda bermasalah dengan pemakanan anak anda..??
    lihat penyeesaiannya disini...
    http://bit.ly/1uSSrck

    ReplyDelete
  2. of course la yang selamat..mahal tak apa...asal selamat..

    Buah delima & khasiatnya - https://www.facebook.com/ummiaqif11

    ReplyDelete
  3. i love shaklee collagen ni! mmg terbaik! =)
    http://tinyurl.com/lv45ehu

    ReplyDelete
  4. Good info..kunjungilah blog saya di
    Kekalsihatdenganvitamin.blogspot

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen