Thursday 2 October 2014

Rawat Gastrik dengan ESP Shaklee

Gastrik (istilah perubatan Gastritis) terjadi apabila dinding permukaan dalam perut terhakis oleh asid gastric, sejenis asid yang dikeluarkan oleh perut bagi tujuan pencernaan. Asid ini kuat dan jika terkena tangan atau kulit, ia akan terkakis. Bagaimanapun, kehadiran lapisan mukosa (lapisan pertahanan) atau cecair bikarbonat dapat menseimbangkan paras keasidan dalam perut dan bertindak sebagai pelindung kepada tisu perut daripada menerima kesan jus gastrik itu tadi.

Tapi hari ni, saya nak bercerita tentang penawar gastrik ni. Ramai dah yang mencuba dan berpuashati malah ada yang terus dah tak alami gastrik selepas mengamalkannya. Penawarnya adalah, dengan mengamalkan ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee setiap hari. 

Banyak cara untuk menghilangkan gastrik, dan yang paling basic adalah dengan merawatnya dari punca terjadinya gastrik tersebut, iaitu contohnya : jika anda seorang perokok dan sering diserang gastrik, apa kata anda cuba berhenti merokok. Tentu penyakit tersebut akan hilang dengan sendirinya, dan sebagainya. Akan tetapi jika masih tidak dapat merawatnya, apa kata anda cuba amalkan meminum Energizing Soy Protein Shaklee. 
 
Energizing Soy Protein ini yang kaya dengan kacang soya terpilihnya, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi. Malah, Energizing Soy Protein ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut. Selain itu, nutrien yang terdapat didalam Energizing Soy Protein ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.

Ini adalah di antara testimonial terbaru yang diterima daripada customer yang mengalami gastrik yang teruk dan selepas 2 minggu mengamalkan ESP, alhamdulillah gastriknya makin berkurangan.

ESP elok untuk gastrik

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

1 comment:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen