Thursday 6 November 2014

Kawal Kolestrol Dengan Pengambilan Omega Guard dan Pyhtocol

Setiap hari, kita akan disajikan dengan pelbagai makanan yang enak lagi menyelerakan.Tambahan pula, Negara kita sememangnya kaya dengan pelbagai juadah makanan dan ada antara pelancong yang menggelarkan Malaysia sebagai ‘SYURGA MAKANAN’. Makanan amat mudah didapati dimana-mana sahaja, mahupun yang kita masak sendiri ataupun yang tersedia dimana-mana restoran, gerai dan warung.Begitu mudah mendapat makanan.



Apabila kalori yang diambil melebihi keperluan badan, ia akan ditukar kepada kolesterol dan lemak.Masalah obesity juga semakin meruncing dewasa ini.


Justeru itu, kita perlu mengawal paras kolesterol untuk mengelakkan penyakit seperti sakit jantung, darah tinggi dan kencing manis daripada menyerang kita.Mungkin pada hari ini kita masih tidak melihat kesannya, tapi cuba anda bayangkan apabila umur anda menginjak ke 40-50 an.Adakah anda masih sihat sepeti sekarang sekiranya paras kolesterol tidak dijaga? Lemak-lemak ini tak menampakkan kesan masa kita berusia muda. Tapi bila kita berusia tua, bila lemak dan kolesterol dah terlalu banyak sangat melekat, akhirnya salur darah jadi sempit dan kita akan mendapat pelbagai penyakit. Lemak-lemak ini perlu di buang dengan kerap bersenam.

Kajian terkini membuktikan empat produk berasaskan sumber semula jadi juga dapat membantu merendahkan tahap kolesterol secara berkesan, tanpa kesan sampingan. Empat bahan itu adalah sterol tumbuhan (plant sterols), bijirin oat, serbuk minyak ikan Omega 3 dan Psyllium Husk.

  1. Sterol tumbuhan yang turut dikenali Phytosterols atau Stanols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolesterol. Malah, pengambilan produk itu akan menurunkan tahap kolesterol sebanyak 10 peratus hingga 15 peratus. 

  2. Oat - bijirin yang mengandungi serat larut dikenali ‘beta glukan’ yang terbukti merendahkan tahap kolesterol mereka yang mengamalkan pemakanannya. Kandungan serat, karbohidrat kompleks dan protein yang tinggi itu turut membantu menstabilkan kadar glukos dalam darah. 

  3. Minyak ikan Omega 3 pula adalah asid lemak yang penting bagi metabolisma normal kerana ia mengandungi Asid Lemak Tak Tepu (EPA) bagi mengurangkan inflamasi seluruh badan. Produk ini juga sesuai untuk penghidap masalah kesihatan hipertrigliseridemia, kardiovaskular sekunder dan tekanan darah tinggi. Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan kepada pesakit jantung koronari supaya mengambil 1 gram minyak ikan seperti produk ini setiap hari.

  4. Psyllium Husk pula secara lazimnya digunakan untuk menangani sembelit, sindrom sakit perut serta meningkatkan kemampuan dan mengekalkan otot usus. Pada masa sama, penggunaannya mampu untuk menurunkan tahap kolesterol, mengawal diabetes dan mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Hasil kajian dijalankan The American Journal of Clinical Nutrition menunjukkan produk itu jika digunakan bersama bahan makanan, berkesan untuk mengurangkan glukosa dalam darah.
sumber: http://www.bharian.com.my

Bagi mereka yang ingin mengawal kolesterol dengan minyak ikan omega 3, saya sangat syorkan Omega Guard Shaklee. Antara kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee adalah:-
  • Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)
  • Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.
  • Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.
  • Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu- satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
  • 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
  • Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


kawal kolestrol dengan omega

Bila kita makan, sebenarnya kita boleh halang kolesterol dan lemak daripada diserap ke dalam salur darah. Caranya adalah dengan pengambilan 2 biji Phytocol sebelum makan.


Phytocol ini mengandungi fitosterol yang bertindak untuk menghalang kolesterol daripada masuk ke dalam salur darah, dan seterusnya mengangkut keluar kolesterol dari tubuh kita. Andai kita tak makan Phytocol, kemungkinan besar lemak dan kolesterol dari makanan akan diserap terus ke dalam salur darah, dan kesian kat Omega tadi, dia baru buang sikit lemak, datang lemak baru ;)....Phytocol bukan sahaja bagus untuk elak lemak dan kolesterol di serap oleh salur darah, ia juga secara tak langsung bantu untuk kawal bacaan kolesterol dan bantu melawas.

kawal kolestrol dengan omega guard dan phytocol

Harga Set ini adalah RM 343 untuk kegunaan sehingga sebulan. Pelaburan untuk hari tua yang lebih sihat 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

19 comments:

  1. Kalau jumpa makanan sedap2 contoh balik kg memang xpk panjang nak makan je terus..makan pulak memang tanpa henti..omega dan phyto memang jalan penyelasaian

    Tips Sembelit Ketika Berpantang

    ReplyDelete
  2. Sesiapa yg kurus tu jangan ingat kolestrol pun kurus ye.Ha..no no no.

    Dalam Ostematrix Ada Matahari

    ReplyDelete
  3. jangan risau lagi dgn lelemak jahat anda, telan omega.. phytocol st juga boleh membantu..
    SIHAT DAN CANTIK DENGAN ALOE VERA

    ReplyDelete
  4. Kombinasi hebat.. Kolesterol pun takut nak dekat..

    ReplyDelete
  5. Kombinasi yang baik.lebih baik mencegah daripada mengubati..☺


    Jom baca Cara rawat anak selesema

    ReplyDelete
  6. Kolesterol tinggi bahaya. Dapat obesiti, dapat sakit jantung, dan lain lagi. ambil omegaguard atau phytochol untuk mengahalang nya.

    Jom Baca: Cara nak buat anak dapat khasiat ikan

    ReplyDelete
  7. Kawalan pemakanan amat enting bagi mengelakkan kandungan kolesterol yang tinggi dalam badan. Jika kolesterol dapat dikawal tidak akan datang sakit jantung.

    ANAK BIJAK DENGAN OMEGA

    ReplyDelete
  8. kesihatan harus dijaga dari awal sebelum ia datang kepada kita...set kolestrol shaklee sedia membantu anda.

    ReplyDelete
  9. Kolesterol memang patt disingkirkan..sebab tak elok..

    Manfaat Omega 3

    ReplyDelete
  10. takutnya kolesterol..sebab kadang2 makan memang tak ingat dunia..sebab itu pentingnya supplemen..sempena bulan omega ni jom kita borong lebih sikit

    Supplement vs Ubat: Pilihan di Tangan Anda!

    ReplyDelete
  11. Omega guard memang baik untuk kesiahtan kita seisi keluarga dari muda sampai tua boleh mengambil Omega Guard ini. Dapatkan segera selagi harga Promosi bulan ini. Memang berbaloi baloi.

    Dilema Senggugut Bakal Pengantin

    ReplyDelete
  12. kolesterol tinggi ni dah macam fenomena...kalau cek 10 org yang berisiko, dalam 8 orang mesti tinggi.

    ReplyDelete
  13. Takutnya..klu tiba2 cek kolestrol dapat tau kolestrol tinggi :(

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    ReplyDelete
  14. bila kolesterol menjadi2, inilah sebabnya bole jadi masalah lain. antaranya bintik kolesterol...

    ReplyDelete
  15. Tak pernah check koleterol... Kena check lah nanti... Risau pula...

    Jemput baca sini >>> Cawangan Shaklee Seluruh Malaysia

    ReplyDelete
  16. kolestrol sangat bahaya, jom tangani kolestrol dari sekarang..

    http://cahayaummurizqi.blogspot.com/2014/11/bebas-melakukan-aktiviti-seharian.html

    ReplyDelete
  17. tak pernah jugak cek kolesterol...konon kurus kolesterol ok..tapi nmpk gy kena cek ni

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen