Wednesday 5 November 2014

Kenapa Omega Guard Sesuai Untuk Warga Emas?

Omega Guard boleh dikatakan sebagai vitamin paling bajet dan sesuai untuk warga emas dan orang tua. Kenapa? Sebab Omega Guard atau minyak ikan terbaik ini mempunyai banyak kelebihan kepada golongan ini.

omega untuk kesihatan warga emas


Memang biasa kita dengar warga emas dan orang tua di kalangan kita mengalami penyakit. Apabila badan semakin berusia, metabolisme menjadi rendah sama juga dengan daya tahan/ imunisasi badan. Masa inilah macam-macam penyakit datang. Tiga serangkai (darah tinggi, kencing manis, jantung) adalah yang popular di kalangan warga emas dan orang tua.

Anda pasti teruja untuk membelikan Omega Guard untuk ibu dan ayah anda jika anda tahu sebab mengapa ia sesuai untuk mereka.

omega terbaik untuk ibu dan ayah
Berikut adalah di antara sebab-sebab anda perlu dapatkan Omega Guard untuk mak ayah tersayang dan tambahan sekarang ada promosi berkembar... anda boleh membuat pilihan sama ada mahukan pembelian 6 botol percuma 1 botol atau pembelian 2 botol Omega Guard dan dapat diskaun 5% serta FREE MEMBERSHIP...menarik sesangat promosi bulan ni..amat berbaloi untuk dapatkannnya dan AMAT RUGI jika lepaskan peluang keemasan ini...bukan selalu peluang ini datang..!

Di antara sebab-sebab anda perlu dapatkan Omega Guard Shaklee untuk insan tersayang terutamanya mak dan ayah :-

1. Penyakit Jantung
Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard bukan sahaja mengelakkan penyakit kepada orang sihat, orang yang telah terkena penyakit jantung pun bagus untuk mengambilnya. Ia boleh mengurangkan risiko komplikasi dan kematian kepada mereka yang telah disahkan ada penyakit jantung.

Omega 3 boleh mengekalkan rentak degupan jantung. Satu kajian mendapati, mereka yang telah mengalami serangan jantung dan mengambil minyak ikan, mereka mempunyai risiko kematian 45% lebih rendah dari mereka yang tidak mengambil minyak ikan. Ikan dan minyak ikan boleh memperlahankan arteriosclerosis dan merendahkan risiko serangan strok.


2. Triglycerides. 
Apa itu triglycerides? Dengan ayat mudah, ia didefinisikan sebagai lemak tidak baik dalam badan. Omega 3 (DHA dan EPA) boleh merendahkan tahap lemak ini sebanyak 20% hingga 50%. Kesan omega 3 juga dilihat dapat merendahkan tahap kolestrol.


3. Rheumatoid arthritis.  Rheumatoid arthritis adalah sakit sendi dan lutut yang biasa di alami oleh orang tua dan warga emas. Beberapa kajian telah mendapati minyak ikan boleh mengurangkan simptom sakit ini seperti rasa nyilu pada waktu pagi dan sakit. Kerana itu juga, Omega Guard adalah salah satu vitamin penting untuk Set Sendi dan berjaya membantu mengurangkan masalah sakit sendi kepada ramai orang.

4. Osteoporosis Kajian mendapati mereka yang makan minyak ikan mempunyai kadar kepadatan tulang yang lebih tinggi.Satu kajian lain pula mendapati minyak ikan (bergabung dengan kalsium dan GLA) boleh meningkatkan kepadatan tulang kepada orang berusia yang telah mengalami osteoporosis.

5. Ingatan, Dementia dan penyakit Alzheimer Beberapa kajian mendapati pemakanan yang tinggi kandungan lemak ikan/minyak ikan boleh mengelakkan hilang ingatan dan merendahkan risiko dementia kepada orang tua. Terdapat juga kajian di mana supplement yang mengandungi Omega 3 boleh memperlahankan masalah ingatan kepada pesakit Alzheimer.

Ternyata banyak lagi manfaat golongan ini kepada warga tua dan berusia. Adalah lebih baik kita memelihara kesihatan dari awal sebelum penyakit menjadi lebih parah. Sebab itulah hadiahkan Omega Guard untuk ibu dan ayah kita adalah langkah BIJAK. Merawat sesuatu penyakit adalah jauh lebih MAHAL berbanding mencegahnya.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

19 comments:

  1. Omega Guard bukan sahaja elok untuk kanak-kanak malah semua peringkat usia.

    ReplyDelete
  2. Omega guard sesuai untuk seisi keluarga..jum borong lebih sikit,hadiahkan pada mak ayah kita..

    ReplyDelete
  3. Minyak ikan memang banyak manfaat..yang penting sesuai untuk semua golongan xkira kanak,dewasa mahupun tua semua boleh..alhamdulillah kenal dengan omega,masalah asma saya dapat diatasi dengan 2bji omega setiap hari

    ReplyDelete
  4. omega memang wajib diambil oleh semua orang tak kiralah mereka ada masalah kesihatan ataupun tidak...jom pakat order omega bulan ni.

    ReplyDelete
  5. Jom beli hadiahkn untuk mak ayah..

    ninyfariza82.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Omegaguard memang bagus untuk kesihatan sendi dan jantung

    Jom Baca: Kenapa Mak Kelihatan Muda

    ReplyDelete
  7. semua peringkat umur boleh gunakan omega ni

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah..dah bg pada ayah..dulu sakit2 lutut...skrg tidak lagi...

    jom baca:Cara Nak Susu Badan Meriah

    ReplyDelete
  9. Baik beli cepat2 masa tengah promosi ni... bagi hadiah untuk ibu ayah...


    PETUA ATASI PERUT BUNCIT

    ReplyDelete
  10. Sya lebih suka sarankan omega guard diberikan kpd warga emas berbanding lecithin (kalau mereka bertanyakan tentang lecithin) sbb manfaat yg mereka bakal dapat in sya Allah sgt membantu memberikan mereka kesihatan yg lebih baik..


    testimonial hebat omegaguard




    ReplyDelete
  11. Omega memang bagus untuk sesiapa saja.. lelaki, perempuan, tua, muda dan kanak2. Beli sebotol boleh share seisi keluarga. Bulan promo ni blh la grab lebih2 sikit kan..

    ReplyDelete
  12. OmegaGuard kaya dengan khasiatnya. Yang paling penting seisi keluarga boleh ambil
    kurangkan derita sakit gout

    ReplyDelete
  13. Omega selain sesuai untuk warga tua, ia juga sesuai untuk semua! Sebab itu ia jadi rebutan..Yeay~~

    TWIN PACK OMEGA GUARD MENJADI REBUTAN

    ReplyDelete
  14. Omega Guard Shaklee memeng terbaik dan sesuai utuk semua peringkar umur :D

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    ReplyDelete
  15. Banyak khasiat yang boleh dapat dari Omega Guard, satu keluarga boleh makan.

    ReplyDelete
  16. Omega guard sesuai untuk warga emas kerana boleh menjagabjantung mereka. Dan memberikan mereka tenaga. Penting untuk kita sekeluarga mengamalkan penvambilan omega guard ini.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen