Thursday 13 November 2014

Milki Zuriat dengan Mengamalkan Set Kesuburan Shaklee bagi Suami Isteri

Assalamualaikum semua..dah 13hb sudah..sekejap je masa berlalu kan..?bulan depan dah nak masuk bulan 12 dan tahun 2014 akan ditinggalkan dengan seribu kenangan...

Ok semua pembaca peminatvitamin, hari ini berkisarkan set kesuburan suami isteri yang ada di Shaklee. Bagi yg dah berkahwin lebih dari setahun tapi masih belum dikurniakan cahaya mata mesti sedih kan bila ada orang yg tanya macam ni?? Bila tengok kawan-kawan kita yg kahwin lambat dan mereka dah dikurniakan cahaya mata lebih awal, lagi la bertambah-tambah sedih. Boleh bersedih, tapi JANGAN lama-lama… Eh, ni bukan entri sedih tau. Sekadar nak berkongsi. Jangan sedih2... Ada lagi ramaiii orang kat luar tu yang kahwin dah berpuluh-puluh tahun tapi masih belum dapat anak. Bagi saya, biarlah apa orang nak cakap. Yang penting kita happy... Teruskan usaha, mohon padaNya dan tawakal. Allah yang menciptakan kita, DIA yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Setiap yg terjadi ni PASTI ada hikmahnya. Allah uji kita kerana DIA nak kurniakan kita yang terbaik. Yg penting kita YAKIN dgn kekuasaanNya… InsyaAllah… 

Antara suplemen yang dicadangkan untuk isteri adalah :

1. GLA Compleks
  • GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Cecair yg subur akan kelihatan jernih, licin dan anjal. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada peluang sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.
2. Vita-Lea
  • Kesuburan wanita banyak dipengaruhi oleh vitamin A. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita (lelaki juga) harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multivitamin? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum.Mangan dan magnesium di dalam Vita-Lea membantu ereksi bagi lelaki.
3. B Compleks
  • Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri dan Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan sperma.

Manakala untuk suami pula dicadangkan mengambil :-

1. Vitamin E Compleks
  • bekerja bersama-sama dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E Shaklee, untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya.
2. Zink Compleks
  • meningkatkan hormon testosteron dan bilangan sperma.

Untuk set kesuburan suami isteri ini, ada beberapa set yang boleh dicuba. Di antaranya ialah:-

Untuk Isteri : Gla dan B Compleks
Untuk Suami :Vitamin E dan Zinc
Kongsi suami dan isteri: B Complex dan Vitalea

miliki zuriat dengan set kesuburan shaklee

Tetapi jika ada budget yang besar boleh amalkan vivix di mana vivix membantu membaiki DNA & sel dalam badan, khususnya organ peranakan supaya testis mampu menghasilkan sperma yang berkualiti.
 
vivix untuk kesuburan
Testimonial berjaya hamil dengan mengamalkan VIVIX
Namun harus diingatkan, soal rezeki anak ini, semuanya dari ALLAH. Kita sebagai manusia harus berusaha, berdoa dan bertawakal kepada-Nya.. In Shaa ALLAH.

 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

44 comments:

  1. Pasangan mana yang tak nak 'penyeri' dalam keluarga kan. Boleh ikhtiar dengan set kesuburan dari shaklee. In sya Allah..

    TERSEKSA SEBAB BUASIR

    ReplyDelete
  2. Suami isteri yang lama dah teringin anak.. dicadangkan sangat ambil set subur ni. Bukanlah kata ia jadi penyebab isteri hamil. Cumanya bila hormon ok, badan sihat, barulah ovum dan sperm dapat bersenyawa dengan baik.

    ReplyDelete
  3. bagi pasangan yg ingainkan zuriat...tak salah berikhtiar dengan set kesuburan shaklee...banyak2 berdoa ..insyaAllah..

    ReplyDelete
  4. Set kesuburan nie adlh slh satu usaha...selain tu berdoa lh mntk dipermudahkn utk memiliki zuriat.

    Supplement Shaklee Bukan Ubat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan Sunita..yang penting panjatkan doa untuk memiliki zuriat

      Delete
  5. Rasanya dah ramai cuba set kesuburan ni, Alhamdulillah rmai yg dah dpt zuriat ..dgn izinNYA..

    ReplyDelete
  6. Set ni saya ambil kecuali Vit E...sebab saya amalkan Vit C untuk kulit..Insya Allah ada rezeki nak tambah anak lagi

    Kulit Kering dan Menggelupas

    ReplyDelete
  7. Bagi pasangan yang inginkan cahaya mata selain berdoa boleh ikhtiar dengan set kesuburan shaklee untuk mendapatkan cahaya mata.

    ReplyDelete
  8. memiliki anak memang impians etiap pasangan berkahwin, tapi kalau tak dapat lagi mungkin belum rezeki, mak jemah rasa tak rugi cuba set subur ni mana tau serasi..

    ReplyDelete
  9. Mempunyai cahaya mata memang impian kita masing-masing. Sunyi rasanya kalau rumah tiada suara baby kan..? Bila anda belum mempunyai cahaya mata. Cubalah untuk amalkan pengambilan set subur shaklee ini...insaaAllah boleh membantu mengatasi masalah anda. Belum cuba ..belum tahu kan...? Allah maha kuasa insaaAllah . .....boleh bantu anda.

    Bibir , kulit dan kuku akan menjadi pucat bila ibu mengandung mengalami masalah ini

    ReplyDelete
  10. Tidak salah berikhtiar. Adakalanya masalah berpunca drpd kurang zat yg diperlukan

    ReplyDelete
  11. Anak adalah anugerah Allah yang tidak ternilai harga nya..
    pada yang belum dikurniakan cahaya mata.. jangan mudah berputus asa., pasti ada jalan yang boleh menyelesaikan nya...

    ReplyDelete
  12. Semua orang berkahwin pasti inginkan anak atau zuriat, sekiranya belum dikurniakan zuriat ikhtiarlah..tak salah mencuba set ini ..:D

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah.. Insyallah jika berusaha tanpa jemu, tawakkal dan doa pasti akan Berjaya. Allah tidak akan menurunkan ujian jika tidak termampu oleh hambanya..

    Isteri makan hati sebab susah kurus badan sampai suami jemu nak pandang

    ReplyDelete
  14. Salah satu ikhtiar dgn amalkan supplemen, plus doa yg tak putus2...insyaAllah rezekinya ada nanti ;)

    ReplyDelete
  15. anak adalah impian setiap pasangan yang telah berkahwin.. jika sudah lama berkahwin bolehla cuba ikhtiar dengan set subur ini.. insya allah jika ada rezeki, pasti anda akan dikurniakan cahaya mata nanti..

    KHASIAT PETOLA YANG KITA PERLU KETAHUI

    ReplyDelete
  16. siapa yang taknak dikurniakan cahaya mata..tapi Cik Vita sarankan anda supaya mencuba dahulu mana2 set kesuburan, khususnya shaklee. mana tau dengan usaha keras anda, Allah makbulkan doa.. insyaAllah..
    SELENIUM BOLEH MEMBANTU MENGELAKKAN LELAKI MANDUL

    ReplyDelete
  17. Memang impian setiap wanita yang bergelar isteri sebenarnya... Tak salah kan kalau mencuba...

    Ibu hamil Risau Komplikasi Pada Diri Akibat HB Darah Rendah

    ReplyDelete
  18. Usaha dan ikhtiar sentiasa..semoga dipermudahkan untuk mendapat cahaya mata

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. itu yan utama..ikhtiar, berusaha dan berdoa kepadaNya

      Delete
  20. setiap wanita yang mendirikan rumahtangga pastinya mengimpikan ingin memiliki cahayamata.ini salah satu cara kita berikhtiar.

    ReplyDelete
  21. Semua pasangan inginkan zuriat. Tetapi apa yang perlu pasangan lakukan adalah berusaha mencari alternatif yang boleh menyuburkan diri. Walaupun begitu, pasangan juga perlu memanjatkan doa padaNya.

    Wanita resah bakal suami terkejut ada masalah kepala botak

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen