Saturday 8 November 2014

Tips Kuruskan Perut Buncit




Sememangnya perut buncit bukan idaman semua orang termasuklah perempuan. Jika boleh memang nk elakkan dari perut buncit. 

Di bawah ni ada beberapa cara untuk menurunkan berat badan dan dalam masa yang sama boleh kempiskan perut. 

→air limau nipis boleh membantu dalam menurunkan berat badan. Caranya, sediakan dua biji limau nipis setiap hari kemudian perahkan airnya ke dalam gelas yang berisi air sejuk dan masukkan ke dalam peti ais. Boleh dijadikan minumam setiap kali makan tengahari atau makan malam.

→ambil 3 sudu serbuk teh cina dan rendam di dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkannya selalu sebelum sarapan dan sebelum tidur.

→air asam jawa juga elok dijadikan minuman harian. Ia membantu mengurangkan kadar lemak di dalam badan. 

→utk mengelakkan badan menjadi gemuk selepas bersalin, cuba petua ini:
¤ambil 5cm halia, 10 biji lada hitam, 30 ekor ikan bilis.  Tumbuk kesemua sehingga lumat kemudian perahkan asam limau nipis  dan bolehlah di makan bersama nasi panas.

→boleh juga ambil sedikit kapur makan dan sebiji limau purut yang telah diperah jusnya. Kapur dan limau di campur dan digaul sehingga sebati. Amalkan sapu di sekeliling perut sebelum masuk tidur dan biarkan ia kering sehingga pagi.

→petua yang mudah dan kos yang rendah. Cuma perlu mengambil limau nipis yang telah dicampur dengan teh tanpa gula setiap hari.

Macam-macam petua utk kuruskan perut. Jnaji dibiar secara konsisten dan selamat mencuba diucapkan...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

4 comments:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen