Friday 20 March 2015

Atasi Batuk Berkahak dan Selsema pada Kanak-Kanak dengan Minyak Ikan Shaklee

Assalamulaikum semua

Sekarang ini cuaca tidak menentu menyebabkan kesihatan mudah terjejas jika tidak dijaga dengan sebaiknya..masa ini perlukan banyak minum air putih terutamanya kanak-kanak supaya tidak mudah terkena ulser atau tonsil...jika dah kena memang menangisla dulu sebelum sembuh...

Adalah normal untuk anak-anak jatuh sakit. Ini bagi membentuk imunisasi tubuh mereka melawan jangkitan. Menurut Dr Zubaidi Hj Ahmad dalam blognya, batuk dan selsema bukanlah penyakit tetapi satu mekanisma pertahanan tubuh untuk mencegah jangkitan kuman.

Batuk berkahak lazimnya dimulai dengan selsema. Lendir yang tidak dapat dikeluarkan terkumpul dengan banyak dan mengakibatkan kahak. Salah satu cara untuk melonggarkan kahak ini ialah dengan melakukan teknik tepuk atau "Chest Physical Theraphy". 

Walaupun batuk dan selsema tidak dianggap penyakit, jangan pula ia dibiarkan. Batuk yang tidak dirawat boleh membawa kepada masalah yang lebih serius iatu jankitan kuman pada paru paru. Lebih teruk lagi, anak anda boleh mendapat asthma jika batuk berkahak dan selsema dibiar berlarutan. 

Anda juga boleh mengatasi masalah anak batuk berkahak dan sering selsema dengan membantu meningkatkan imuniti tubuh mereka melalui makanan tambahan seperti Mealshake, Vitalea for Children, Vitamin C Chewable, Omega Guard dan Nutriferon merupakan antara supplemen yang membantu anak-anak saya lebih sihat sekarang.

Saya ingin kongsikan pengalaman saya sendiri yang menghadapi masalah anak kedua saya iaitu Aiman yang mana muntah-muntah selepas pulang dari rumah pengasuh..bayangkan enam kali muntah, badan pun makin lemah..memang pada mulanya saya ingatkan tersalah makn tapi bila macam badannya sedikit panas, maka saya berikan dia minum Performance Drink tanpa campur dengan apa-apa perisa...dan baginya sebiji Omega Guard untuk digigit sebab saya tengok ada kahak yang keluar semasa Aiman muntah..Dan alhamdulillah, setelah telan Omega Guard sebiji dan segelas air Performance Drink, Aiman kelihatan bermaya dan tidur sampai ke pagi..bila bangun paginya, Aiman semakin ok dan siap berlari-lari lagi semasa dihantar ke rumah pengasuh..


batuk berkurangan dengan omega guard


Lindungi anak-anak kita dengan membekalkan nutrisi dan suplemen kerana pada saya mencegah itu lebih baik dari mengubati.  
 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen