Wednesday 18 March 2015

Kenapa perlu memilih Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee?

Assalamualaikum sahabat semua.

Kali ni saya mahu ceritakan kenapa kita perlu ambil ESP atau Soy Protein Isolate Powder daripada Shaklee. Sebelum ni  saya ada coretkan entry mengenai ESP untuk kesihatan dan juga kecantikan. So sekarang saya nak tulis kenapa perlu ambil tambahan protein ESP daripada Shaklee dan perbezaan ESP Shaklee dari yang lain-lain.

Untuk pengetahuan anda semua, Shaklee merupakan syarikat yang pertama mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Pengasingan protein ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi. Kacang soya yang digunakan adalah "non-GMO"(non -Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Satu kajian pernah dibuat, kebanyakkan makanan tambahan protein yang ada dipasaran adalah tidak bebas dari perubahan genetik ini. Yang hebatnya lagi, satu tin (850g) dihasilkan daripada 30kg kacang soya!

ESP non GMO

ESP ini memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama kerana ia terus serap ke usus, tidak melalui proese penghadaman terlebih dahulu. Satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Juga diperkaya dengan 5 vitamin dan 4 sumber mineral. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, (G.I rendah 55 dan ke bawah) sangat sesuai kepada pengidap kencing manis. 

bahan di dalam ESP

Seperti yang saya bagitahu sebelum ini, ESP memang sesuai untuk semua peringkat umur tua-muda, bukan khusus kepada ibu mengandung atau menyusu saja.

Yang hebatnya lagi, satu hidangan ESP ni bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Manfaat utama ESP ni secara ringkasnya adalah untuk :
  • Awet muda 
  • Membekalkan tenaga dengan segera, sihat dan kurang letih
  • Baik untuk hormon
  • Baik untuk prostat
  • Menguatkan sistem imun
  • Mengelakkan risiko kanser payu dara
  • Mengurangkan berat badan, rasa kenyang.
  • Menganjalkan payu dara
  • Mengurangkan masalah kulit seperti ekzema
  • Kulit menjadi anjal dan pejal
  • Kulit muka jadi cantik, halus dan berseri
Ada banyak lagi manfaat mengambil ESP ini jika kita mengambilnya secara tetap dan konsisten. Akan datang saya akan memanjangkan lagi manfaat ringkas di atas. Yang penting buat semua sahabat saya di luar sana, jangan tunggu lagi, anda boleh rasakan manfaat itu jika anda meminumnya. 

Tunggu apa lagi! Jangan teragak-agak hubungi saya sekarang juga untuk dapatkan harga istimewa.Jangan lepaskan peluang untuk dapatkannya di dalam bulan Mac 2015 kerana adanya tawaran hebat..

beli dua diskaun 5%


beli 6 free 1

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen