Saturday 14 March 2015

Keperluan ZINC COMPLEKS kepada semua orang dalam kehidupan yang tidak patut diabaikan..


Assalamulaikum semua...
Petang ini saya nak kongsikan mengenai ZINC COMPLEKS yang mana ia memainkan peranan yang penting dalam kehidupan seharian.

Yang belum mengenali rupa bentuk zinc, meh saya tepekkan rupa bentuknya ye..

zinc compleks

Tidak kira jantina atau pun umur, semua orang boleh mengambilnya.Ingat ye, badan kita tidak mampu menghasilkan Zink. Oleh itu, kita perlu mendapatkan nutrien ini daripada sumber pemakanan. Mengambil suplemen Zink Complex Shaklee adalah antara cara terbaik bagi mengelakkan risiko kekurangan Zink dalam badan. 

Malah, sebotol Zink Shaklee membekalkan 120 tablets (boleh tahan kira-kira 4 bulan!! JIMAT!!!) di mana 1 tablet sudah mencukupi bagi membekalkan 100% keperluan harian Zink kepada tubuh kita. 

11 Kebaikan Mineral Zinc kepada Kesihatan Lelaki:
sperma lebih sihat dengan zinc
  1. Meningkatkan tahap kesihatan seksual secara menyeluruh.
  2. Menyokong kesihatan prostat, mengekalkan paras testosterone, seterusnya meningkatkan tahap kesuburan lelaki.
  3. Mengurangkan risiko KANSER PROSTAT
  4. Mengurangkan simptom-simptom selsema
  5. Merawat dan Mencegah jerawat 
  6. Amat membantu dalam meningkatkan kesihatan kulit secara meyeluruh seperti membantu dalam merawat EKZEMA, PSORIASIS, KELEMUMUR, luka akibat MELECUR, membantu kulit cepat sembuh dari luka akibat kecederaan dan pembedahan.
  7. Zink menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat seperti mencegah dari keguguran rambut yang boleh membawa kepada masalah yang lebih serius, iaitu BOTAK!
  8. Zink membantu dalam mempertingkatkan fungsi sistem imun badan dalam melawan penyakit.
  9. Badan kita dapat menghasilkan molekul-molekul yang dapat merosakkan sel-sel dipanggil sebagai "RADIKAL BEBAS". Antioksidan seperti Zink dapat membantu meneutralkan aktiviti sel-sel yang berbahaya ini.
  10. Membantu meningkatkan penghasilan dan memperkasakan sel darah putih, di mana amat penting dalam melawan jangkitan.
  11. Zink adalah co-factor penting dalam fungsi tiroid berjalan dengan lancar dan betul. Zink juga adalah mineral penting yang membantu badan menghasilkan "Thyroid-Releasing Hormones" atau TRH dalam otak kita, yang kemudian akan menghantar isyarat kepada pituitari unutk menghasilkan "Thyroid Stimulating Hormones" atau TSH. Bagi lelaki, kegagalan tiroid melakukan proses ini boleh menjejaskan dan merendahkan tahap testosterone mereka. 

Manfaat Zink kepada Wanita:
  1. Menguatkan sistem imun badan, di mana kekurangan Zink dalam badan boleh melambatkan proses penyembuhan seperti luka dan sakit.
  2. Sistesis Protein ~ Badan kita menggunakan Zink untuk menghasilkan Protein. Ini bermakna Zink memainkan peranan penting dalam tubuh kita membina dan mengekalkan jisim otot tanpa lemak. Mengambil suplemen Zink beserta senaman yang betul dapat memberikan kita bentuk tubuh yang diingini dan menawan.
  3. Tulang yang sihat ~ mendapatkan bekalan Zink yang mencukupi setiap hari dapat mencegah dari Osteoporosis, terutamanya wanita yang telah menopaus. Juga dapat membantu meningkatkan ketumpatan tulang di kalangan wanita.
  4. Mencegah rambut gugur terutama kepada wanita yang lepas bersalin
  5. Amat baik diambil oleh wanita yang baru lepas bersalin kerana mineral Zinc akan membantu mempercepat proses penyembuhan luka-luka bersalin. Tidak kira bersalin secara normal atau pembedahan (caesarean).

Kenapa Zink adalah Nutrisi Penting untuk Pertumbuhan Otak Kanak-Kanak dan Remaja?
  1. Zink penting untuk fungsi otak yang betul. Membantu menguatkan daya ingatan dan meningkatkan tempoh penumpuan dalam proses pembelajaran.
  2. Kekurangan zink akan menyebabkan tumbesaran kanak-kanak terbantut, penurunan fungsi imuniti dan kurang selera makan. 
  3. Terdapat kajian yang menunjukkan pengambilan Zink pada kanak-kanak dapat membantu dalam pertumbuhan berat dan ketinggian yang sihat.
Sempena bulan promosi ini, lebih banyak yang dapat dijimatkan sebab bulan depan dah bermulanya GST dan pastinya lebihan 6% perlu dibayar untuk setiap pembelian. 
 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
 FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen