Wednesday 2 December 2015

Cara untuk Tangani Masalah Jerawat, Kulit Berminyak, Berparut dan Kusam

Assalamualaikum semua...

Sudah Disember rupanya...terlalu cepatnya masa berlalu....

Hari ini nak kongsikan serba sedikit mengenai kaedah untuk mengatasi masalah kulit terutamanya bagi yang bermasalah jerawat, kulit berminyak, parut jerawat dan kulit kusam..pastinya akan rasa rendah diri bila ada masalah macam ni kan?

Masalah jerawat , muka berminyak, berparut dan kusam ni bukanlah satu perkara yang mudah untuk di atasi. Memang merimaskan dan boleh merendahkan keyakinan diri kita. Semestinya ramai yang dah mencuba pelbagai produk kecantikan tetapi bukan sahaja masalah tak dapat diatasi, malah boleh menjadi bertambah teruk. Apatah lagi banyak produk kecantikan sekarang menggunakan bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan tanpa kita sedari. Tapi tidak dengan Shaklee. 

Jadi, hari ini saya terpanggil untuk berkongsi tentang Set Skin Care yang boleh membantu mengatasi masalah-masalah di atas. Sebenarnya, ubat terbaik dan berkesan untuk kecantikan kulit adalah ubat yang boleh memulihkan dari dalam kerana diri kita adalah apa yang kita makan. Kelebihan produk Shaklee ini adalah ia 100% semulajadi. Jadi badan akan dapat menyerap dgn baik utk memberi kesan yang HEBAT.

Mari saya kongsikan apa yang ada di dalam Set Skin Care Shaklee yang diperkatakan di atas tu....

set penjagaan kulit cantik

Apakah fungsi bagi ketiga-tiga vitamin ini? Meh kita tinjau satu persatu fungsinya untuk lebih maklumat.


Vitamin C

Pakar pemakanan berpendapat bahawa Vitamin C dan antioksidan bioflavonoids sangat diperlukan dalam sekurang-kurangnya 300 fungsi metabolik dalam badan manusia. Vitamin C penting untuk pembaikan sel-sel, melawan jangkitan dan meningkatkan sistem imuniti. Bioflavonoids pula memainkan peranan sebagai anti-bakteria dalam badan.

Bagi mengatasi masalah jerawat dicadangkan pengambilan 1000mg Vitamin C sehari 3 kali sehari. Sustained Released Vita C Plus menyediakan 500mg bagi setiap kapsul. So nak kulit bebas jerawat, ambik 6 biji la sehari.


 
Vitamin E
Vitamin E merupakan satu lagi vitamin yang penting untuk penjagaan kulit dan terkenal dengan kesan antioksidan, Vitamin E membantu kulit melawan radikal bebas. Radikal bebas ini berpunca daripada penggunaan produk-produk yang mempunyai bahan kimia berbahaya yang berpotensi memberikan kesan buruk pada kulit. 

Vitamin E meningkatkan fungsi pembaikan dan penyembuhan tisu. Untuk mendapatkan lebih banyak Vitamin E, anda disarankan untuk makan kacang tanah, badam, biji bunga matahari, gandum dan brokoli ATAU ambil 400IU vitamin E setiap hari bagi merawat jerawat.

Setiap kaspsul Vita E Complex Shaklee menyediakan 400IU cukup untuk keperluan tubuh kita.




ESP Shaklee
Protein tersangat lah penting kepada mereka yang inginkan kulit cantik dan tona kulit yang sekata. Sebabnya protein adalah makanan sel. Sel yang sihat dapat membantu mencerikan kulit dan nampak segar menawan.

Tahukah anda? kesan jeragat atau parut yang susah nak hilang tu, kemungkinan besar adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tu.

ESP juga mengandungi Low Glysemic Index. Oleh itu ESP boleh memberikan tenaga berpanjangan dan mengurangkan rasa lapar, jadi sangat sesuai untuk mereka yang nak Slim dan yang ada Gastrik.
  1. Mengembalikan keserian kulit dan dan kepejalan otot
  2. Awet muda – asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ dan lain-lain, pengambilan yang kerap kunci kepada awet muda
  3. Membaikpulih sel yang rosak dan bina sel baru
  4. Membantu pemulihan luka dan mengurangkan parut
  5. Merangsang pembentukan semula kulit dan otot
  6. Mengurangkan kedutan dan agen anti-penuaan
  7. Mengurangkan kesan parut
  8. Mengurangkan jeragat, garis halus dan kedutan

Hubungi saya sekarang jika anda nak suplemen Shaklee membantu:-
 
• selesaikan masalah kulit yang sekian lama membelenggu anda
• jimatkan poket anda dari habis kepada produk-produk lain yang belum tentu berkesan
• tampil lebih yakin walaupun tanpa secalit bedak pun
• cantik secara sihat

 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

3 comments:

  1. Saya pengguna tegar set cantik shaklee..sangat puas hati

    ReplyDelete
  2. Saya pengguna tegar set cantik shaklee..sangat puas hati

    ReplyDelete
  3. Set cantik dari shaklee memnag terbaik. Jeraqat cepat kecut dan hilang.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen