Sunday 8 May 2016

Mampukah Vitamin C Membantu Dalam Masalah Selsema?


Di musim hujan ini, cuaca yang sekejap panas, sekejap hujan, mampu menyumbang kepada pelbagai penyakit. Terutama sekali kepada mereka yang mempunyai tahap imunisasi rendah dan juga kanak-kanak serta bayi. Orang dewasa pun tidak terkecuali jika kesihatan tidak dijaga dengan baik.

Saya sendiri diserang selsema sejak beberapa hari yang lepas. Bermula dengan sakit tekak akhirnya hidung pun mula la berair. Maka saya memilih untuk TIDAK mengambil sebarang ubat selsema keran dikhuatiri ianya boleh mendatangkan efek kepada kesihatan pada masa akan datang. Yelah, kita tak tau apa yang terkandung dalam uabt selsema itu, bahan kimianya tidak diketahui selamat atau tidak kan?

Jadi apa pilihan yang saya ada? Takkan nak biar je hingus dok meleleh dan badan lemah lemah kan. Mahu tak mahu kenalah juga buat sesuatu untuk merawat selsema ni kan...

Vitamin C yang sememangnya baik untuk imunisasi ini kini saya upkan kepada 2 tablet setiap hari bagi membantu saya merawat selsema saya ini. Setiap hari saya akan telah 4 tablet ini samada selepas breakfast ataupun selepas lunch. Selsema saya bermula dengan lubang hidung sebelah kanan. Tersumbat sebelah untuk 2 hari, kemudian ok dan berpindah pula ke lubang hidung sebelah kiri.2 hari juga untuk ianya pulih dan hari ini, Alhamdulillah, apabila bangun tidur, tiada lagi hingus yang memblock hidung saya dan kini selsema saya sudah hilang sepenuhnya.

Seronok rasanya bila dapat rawat selsema ni hanya dengan makan vitamin C shaklee. Bukan apa, saya ni jenis tak suka makan ubat, dah la ubat semua pahit-pahit, memang jenuh la. Pulak tu, tak tau ubat tu sesuai ke tak dengan keadaan kita ni. Tapi kini, saya dah tak risau dah sebab dah tak perlu makan ubat yang pahit tu, yang adakalanya boleh membawa efek mengantuk yang keterlaluan, malah vitamin tu juga mampu memberi kesan sampingan yang sangat baik kepada kulit saya. Semuanya dengan izin daripada-Nya jua. Alhamdulillah..

Nak dapatkan vitamin C dengan membuat pembelian secara personal? Boleh je...klik link di bawah ni ye


BELI VITAMIN SELSEMA DI SINI...
 
Sebelum akhiri entri ini, saya sertakan testimoni yang membuktikan bahawa Vitamin C dapat membantu dalam menangani masalah selsema. Anda sendiri boleh cuba ye

vitamin c untuk selsema

rawat selsema dengan vitamin c

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen