Sunday 5 June 2016

Set Ramadhan Pilihan Kami Sekeluarga

Assalamualaikum

Malam ni kita akan bersahur untuk menunaikan ibadat puasa bagi tahun 2016. Sudah pastinya anak-anak teruja untuk bangun bersahur tambah pula yang baru belajar berpuasa.

Apakah persediaan ibu-ibu sempena menyambut bulan Ramadhan? Bagi keluarga saya, saya memilih Set Ramadhan untuk persiapan bersahur dan berbuka puasa.

Set Sahur dan Puasa
 
Apa kata kita baca apa yang terdapat dalam set ini dan kelebihannya? 

1. ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

♥️Untuk bulan puasa ni pula, ESP Shaklee sangat sesuai untuk seisi keluarga kerana ia mempunyai indeks Glisemik yang rendah yang bukan sahaja bagus untuk pesakit kencing manis, namun menyebabkannya dihadam secara perlahan-lahan oleh perut yang menyebabkan tenaga dilepaskan secara perlahan-lahan dan konsisten untuk rasa kenyang yang lama. 

♥️Untuk ibu menyusu pula, ia membantu di dalam penghasilan susu ibu yang berkualiti kerapa protien merupakan komposisi penting di dalam susu ibu. Yang paling best, susu ibu kelihatan pekat dan berkrim! (Pengalaman sendiri)

♥️Untuk pesakit gastrik pula tak perlu susah hati. Sebab ESP yang bersifat alkali mampu menyeimbangkan asid di dalam perut disamping membaiki sel-sel perut yang tercedera disebabkan asid tersebut.


2. MEALSHAKE

♥️ Ianya multivitamin atau pemakanan lengkap. Rasanya sangat sedap seperti rasa ice cream vanila tapi dalam bentuk serbuk.

♥️ Meal Shakes Shaklee adalah salah satu pilihan pemakanan yang diberi jolokan ‘easy-on-the-go meal’ kerana penyediaannya yang begitu mudah, dan kandungannya yang lengkap membekalkan nutrient keperluan harian.

♥️ Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak yang aktif dan tak boleh duduk diam. Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat mengambil sarapan dan hidangan yang seimbang. Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan supplemen dalam bentuk pil terutama warga tua.

♥️ Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.

♥️ Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.

♥️ Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik

♥️ Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.


3. PERFORMANCE DRINK

♥️ Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

♥️ Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.

♥️ Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

♥️ Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu optilyte yang membekalkan tenaga serta merta. Optilyte ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

♥️ Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.

♥️ Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia bole tolong cegah dehydration tu.


4. LECITHIN

♥️ Asasnya,ia berfungsi sebagai pemecah lemak (fat emulsifier), memecah dan mencairkan lemak terutama kolestrol

♥️Menurunkan total serum Cholestrol & meningkatkan kolestrol baik (HDL)

♥️Membantu memecahkan lemak badan & mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh-pembuluh darah

♥️ Untuk proses metabolisma, kolestrol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). sebab tu boleh membantu mencegah penyakit-penyakit seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yang mengeras


Sebelum saya tamatkan entri set ramadhan ni, saya sertakan sekali testimoni pengguna yang telah mengamalkan set ramadhan ini.

set ramadhan

Semoga bermanfaat dan selamat berpuasa untuk semua umat Islam di seluruh dunia.  

Panjang lebar saya berkongsi tentang kebaikan Set Ramadhan hari ni. Jika anda nak try test ke"poweran" set ini, sila klik link di bawah ye.

 Suplemen Rmadhan untuk kami sekeluarga.Mahu cubanya? KLIK DI SINI untuk pembelian secara ONLINE

 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen