Tuesday 7 June 2016

Ubati Gastrik Semasa Berpuasa dengan Set Gastrik

 Assalamualaikum

Yang pernah terkena gastrik memang akan tahu bagaimanakah rasanya peritnya kan? Anda pernah diserang gastrik?

Apa itu gastrik?

Gastrik atau istilah perubatannya gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif.Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H.pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.

pedih hulu hati

Kenapa Gastrik terjadi?
  
1. Gemar mengambil makanan yang pedas - terutama bagi yang suka makan cili.Makanan yang pedas sukar diproses oleh perut.Ia juga menyebabkan perut merembeskan asid dengan lebih banyak untuk mencernakan makanan.

2. Asam/asam masin - Asam adalah makanan berasid.Sesetengah orang gemar menjadikan asam masin sebagai jajan/kuluman apabila terasa mengantuk sewaktu di pejabat,ketika memandu dan sebagainya.Kandungan asid yang tinggi merangsang perut untuk turut mengeluarkan asid dengan lebih banyak.

3. Makanan berlemak/berminyak. - Contohnya lauk tumis,makanan pedas atau sambal.Makanan yang berlemak & berminyak adalah sangat sukar untuk dihadam dan menjadi punca gastrik.

4.  Tekanan/stress - Walaupun ia tidak 'berkadar terus' namun orang yang stress kebiasaannya akan makan dengan kuantiti yang banyak untuk hilangkan stress.Dengan itu perut akan merembeskan asid dengan lebih banyak secara tidak langsung kita akan lapar.

Di sini ada cadangan untuk individu yang sentiasa diserang gastrik. Tambahan pada bulan puasa dan sedikit sebanyak ia mengganggu ibadat puasa kita kan? Tapi takkan nak dibiarkan sahaja. Mesti nak cari jalan penyelesaian kan?

Set gastrik untuk dimiliki bagi mengurangkan gastrik daripada menyerang. Terdapat 4 cadangan vitamin iaitu:-


1. ESP

Merupakan sumber protien biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak,bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting.Asid amino ini membantu memulihkan kembali sel-sel dinding perut yang rosak diakibatkan oleh hakisan oleh asid hidroklorik.Ia mengandungi 14gram protien soya sihat dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan.Sifat kealkalian yang tinggi juga amat membantu di dalam proses meneutralkan kembali keadaan asid berlebihan didalam perut.  
                                                                                                            

2. B Compleks                                                                                         
B Complex amat membantu dalam proses sintesis DNA,menguruskan tekanan dan membina tenaga dalam proses metabolisma.B Complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B (Vitamin B1 Tiamin,Vitamin B2 Riboflavin,Vitamin B3 Niacin,Vitamin B6,Folate,Vitamin B12 Cynocobalamine,Biotin dan Panthothenic Acid) yang diperlukan oleh tubuh bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang dari badan setiap hari akibat dari tekanan kerja,alkohol dan ubatan preskripsi.   
                                                     

3. Peppermint Ginger Plus

Kajian klinikal menunjukkan pengambilan halia sebagai makanan tambahan dapat membantu mengurangkan masalah sebu,senak perut dan menyingkirkan angin di dalam         badan.        
                                                                                                

4.Ostematrix                                                                                           
Suplemen lengkap yang mengandungi kalsium,magnesium & Vitamin D.Ia sangat membantu di dalam mengurangkan keasidan perut dengan cara meneutralkan asid yang memasuki esofagus yang menyebabkan kesan pedih ulu hati.


set gastrik

Testimoni ESP untuk masalah pedih perut dan alhamdulillah adanya perubahan walaupun baru dua kali meminumnya


esp untuk pedih perut


Dapatkan SET GASTRIK DI SINI secara pembelian online

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen