Wednesday 5 April 2017

ESP untuk Pesakit Kencing Manis

Diabetes merupakan salah satu ancaman kepada rakyat Malaysia. Statistik Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menunjukkan bahawa sebanyak 300 juta orang di seluruh dunia dijangka menghidap diabetes pada tahun 2025 dan satu pertiga daripada jumlah tersebut merupakan pesakit daripada Asia Tenggara.

Sel badan pesakit diabetes tidak dapat menyerap insulin akibat sel mereka kehilangan sensitiviti terhadap hormone insulin. Dan ada kajian menunjukkan bahawa asid amino Arginine memberi kesan positif terhadap sensitiviti sel terhadap insulin. Untuk maklumat semua, asid amino itu terdapat di dalam ESP.

Jom kita kaji bagaimana ESP dapat membantu pesakit diabetes berdasarkan fakta tersebut.

Sepertimana yang kita sedia maklum ESP ialah kata singkatan untuk Soy Protein Isolate Powder yang mana ia merupakan sumber protein berasaskan kacang soya premium berkualiti tinggi serta mengandungi 9 jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Kacang soya yang digunakan adalah Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) yang dihasilkan di bawah Program Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesan.

Serbuk ESP Shaklee menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO yang rendah indeks glisemik (3.9 GI). Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak, bebas laktosa dan kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah untuk diserap oleh tubuh. Ia juga mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian tubuh kita.

Indeks Glisemik yang rendah akan membantu memecahkan glukosa sedikit demi sedikit ke dalam darah kita. Ia secara perlahan-lahan akan membebaskan tenaga yang diperlukan tubuh untuk melakukan aktiviti dan tugas seharian. Paras gula yang normal dalam darah akan berada dalam keadaan stabil dan kekal lebih lama, selain rasa kenyang yang juga lebih lama. Pesakit diabetis menghadapi gangguan fungsi insulin di mana hormon insulin tidak cukup bagi menjalankan tugas menukar gula (glukosa) kepada tenaga. Kesannya, paras gula di dalam darah akan menjadi tinggi dan tidak terkawal. .

ESP berupaya menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. Protein soya bertindak dengan membantu pesakit diabetis/kencing manis mengawal paras gula dalam darah secara semulajadi. Protein yang terkandung dalam ESP akan membantu memperbaiki hormon insulin untuk menjadi lebih sihat dan seterusnya lebih efisien menjalankan tugas menukar gula kepada tenaga.

ESP bukan sahaja akan membuatkan pesakit diabetis mendapat bekalan protein yang secukupnya, malah kadar gula di dalam darah juga akan kembali ke tahap normal dan tidak membahayakan. Pengambilan 3 sudu besar ESP adalah bersamaan dengan 14 gram protein yang diperlukan tubuh dalam diet seharian. ESP Shaklee bukan sahaja sangat sesuai untuk pesakit diabetis, malah ia juga selamat untuk diambil oleh golongan yang mempunyai kadar kolesterol yang tinggi. :)

Kesimpulannya, memang elok sangat yang ada diabetes ambil ESP. Bahkan bukan setakat yang ada diabetes tapi untuk kesihatan optimum pun boleh amalkannya.



ESP untuk kencing manis

Nak esp?


Beli ESP di sini secara atas talian


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen