Thursday 13 April 2017

Vivix Bantu Kurangkan Oxidative Stress

Lambakan radikal bebas dalam badan kita menjadikan sel-sel kita “berkarat” kerana tindakan oxidative stress. Takutnya…Jadi, mulai sekarang tak mahu ikutkan rentak stress tu ye. Untuk kesihatan dan kecantikan kita juga kan?

Banyak cara untuk membantu tubuh kita melalui oxidative stress dan antaranya ialah dengan cara :


1.  Menjaga pemakanan
∞Kebanyakan di kalangan kita jika stress makan tanpa henti kan? Maknanya dengan berbuat demikian membolehkan masalah dilupakan tetapi sebaliknya.

2.  Mengawal diri dari mudah stress
∞ Macam kita yang beragama Islam, jika stress tu cepat-cepat ambil wuduk dan mohon pertolongan dari Allah supaya tidak berterusan stress dan diberi petunjuk untuk selesaikan masalah yang dihadapi. Selain itu banyakkan istighfar. In Sha Allah stress dapat dikawal.

3.  Mengamalkan vivix
∞ sepertimana yang kita tahu vivix ni memang best sesangat dan memang elok diamalkan  kerana fungsinya yang bagus.


Sepertimana dalam perbincangan sebelum ini, kematian sel ni terbahagi kepada dua iaitu:
📌 Apoptosis- Sel mati bila dia rosak/ cedera.
📌 Necrosis - Sel mati disebabkan oleh faktor luaran.



vivix dan stress

Kalau sel dalam badan kita ni mati melalui cara apoptosis ni takpe lagi. Tapi sebaliknya bila sel ni mati melalui cara Necrosis. Necrosis atau kata lain kewujudan sel abnormal dalam badan. Ni yang kita perlu takuti.

Sebab bila sel abnormal ni yang patut mati tapi tak mati, dia akan menghasilkan sel-sel baru tapi bukan sel yang sihat tau. Sel-sel yang tak sihat. Sebagai contoh orang yang kena kanser. Biasa dengar tak orang yang dah pulih dari kanser selepas dah lalui segala macam rawatan yang sepatutnya untuk kanser tapi boleh terjadinya kanser lagi.

Okey dalam kes ni, sel-sel abnormal tadi telah dimutasi dan terjadinya sel-sel cacat tapi jahat!. Dia jahat sebab duplicate sel-sel yang patut mati tapi tak mati. Faktor penyebab terjadinya sel abnormal ni adalah dari pendedahan terhadap toksin, radikal bebas, trauma, jangkitan dan macam² lagi.

So nak lindungi sel-sel kita ni supaya diberi cukup pernafasan, glukosa semua tu kita kenalah amalkan Vivix. Sel ni pun macam kita jugak, nak kena ada oksigen. Takde oksigen tak dapatlah nak bernafaskan.

Tu sebab dalam Vivix ni ada bahan yang boleh baiki sel dan lindungi sel kita dari ancaman-ancaman luar yang boleh menyebabkan penyakit kronik tau.


Vivix ni bertindak melalui 4 Mekanisme iaitu:
📍Pembaikan Sel
📍 Perlindungan Sel
📍 Tenaga Sel
📍 Prestasi Sel

Bahan dalam Vivix tadi adalah RESVERATROL dan POLIFENOL. Bahan-bahan ni telah terbukti keberkesanannya untuk melindungi sel²-sel badan sebab telah melalui ujian klinikal dan yang lagi best dah dijalankan kajian iaitu terbukti dalam Landmark Study.

So, mengapa nak biarkan sel2-sel rosak tu terhasil lagi banyak sedangkan kita mampu untuk lindunginya dengan Vivix.

Jom Vivix!


Beli VIVIX di SINI secara ONLINE

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen