Wednesday 15 November 2017

Vitamin untuk Ibu Hamil. Perlukah semua itu?

Assalamualaikum

Hari ni nak cerita tentang set ibu mengandung Shaklee. Yang sedang mengandung tu boleh la amalkan set ini ye. 
Dalam set ibu mengandung Shaklee terdapat 4 produk Shaklee yang sesuai untuk diamalkan oleh ibu mengandung bagi memastikan kesihatan ibu dan bayi berada pada tahap terbaik. Dalam set ibu mengandung Shaklee, untuk ibu yang mengandung trimester pertama disarankan untuk mengambil Vitalea, Vitamin B Complex, Vitamin C dan Ostematrix (Kalsium). Ibu mengandung pada trimester pertama juga digalakkan untuk mengamalkan Energizing Soy Protein (ESP).
Manakala pada trimester kedua pula digalakkan untuk mengamalkan kesemua vitamin yang sama diamalkan pada trimester kedua dan ketiga cuma ditambah dengan Omegaguard.
Kebaikan setiap vitamin dalam set ibu mengandung Shaklee.

VITALEA
Vitalea merupakan multivitamin yang mempunyai pelbagai jenis vitamin dan mineral. Vitalea mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral termasuklah zat besi yang penting untuk pembentukan darah bagi mengelakkan anemia di mana para hemoglobin menjadi rendah. Anemia sangat bahaya kerana risiko untuk berlakunya keguguran sangat tinggi.

VITAMIN B COMPLEX
Berbanding vitamin B Complex di pasaran, vitamin B Complex Shaklee mengandungi 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan. Selain itu, Vitamin B Complex Shaklee juga mengandungi asid folic yang diperlukan oleh ibu-ibu mengandung.

VITAMIN C
Vitamin merupakan antioksidan yang bagus. Vitamin C penting untuk menyokong kesihatan jantung, kesihatan sistem imun, kesihatan sel serta kesihatan mata, gusi, tulang, otot dan pembuluh darah.

OSTEMATRIX (KALSIUM)
Kalsium penting untuk pembinaan tulang dan gigi yang kuat. Tulang dan gigi yang kuat bukan hanya penting untuk bayi dalam kandungan, malahan penting juga untuk si ibu yang sedang mengandung. Selain itu, kalsium juga penting bagi mengelakkan kekejangan otot yang biasa melanda ibu mengandung. Tidak seperti wanita yang lain, keperluan kalsium bagi ibu mengandung adalah lebih tinggi daripada biasa. Kelebihan Ostematrix, iaitu kalsium Shaklee adalah terletak kepada penyerapannya ke dalam darah yang sangat bagus.

OMEGAGUARD
Omega sangat penting kerana di dalamnya terkandung EPA dan DHA yang penting untuk perkembangan otak bayi. Omega Shaklee menggunakan minyak ikan terbaik Selain itu, omegaguard dihasilkan melalui kaedah penyulingan propriertari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3. Dalam proses ini, bahan-bahan berbahaya seperti merkuri da puln plumbum.

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
ESP Shaklee mengandungi kandungan 9 asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh. Asid amino ini penting untuk pembinaan sel-sel badan. Selain itu, ESP juga membantu ibu mengandung menjadi lebih bertenaga. 

set ibu hamil


Jom tengok testimoni set kehamilan Shaklee

Yang teruja jangan lupa beli ye


testimoni set hamil


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen