Saturday 20 January 2018

Pengamal Ubat Statin Perlu Mencuba Coq Trol Plus

Assalamualaikum

Pernah dengar ke pasal ubat statin? Jom arini kita kongsi ilmu pasal ubat statin.

Ubat statin bertindak dengan mengurangkan penghasilan kolesterol ‘jahat’ yang juga dikenali sebagai “low density lipoprotein (LDL)” dan meningkatkan kolesterol ‘baik’ iaitu “high density lipoprotein (HDL) di dalam darah. Jika tidak dirawat, kolesterol tinggi boleh menyumbang kepada pembentukan plak dalam arteri dan menyebabkan atherosklerosis. Keadaan ini adalah serius dan boleh menyebabkan komplikasi yang mengancam nyawa, antaranya termasuklah sakit dada (angina), serangan jantung atau angin ahmar (stroke).

Ia juga dapat mengelakkan prosedur untuk memperbaiki pengaliran darah ke jantung, umpamanya “angioplasty” belon ataupun pembedahan “bypass” jantung. Walaubagaimanapun, pemulaan pengambilan ubat statin oleh seseorang pesakit ditentukan oleh doktor berdasarkan tahap kesihatan serta paras kolesterol di dalam darah pesakit.

Akibat daripada pengambilan ubat statin akan menyebabkan badan menjadi letih dan tidak bermaya dan selalu mengantuk. 
















Di sini, Cheq Nik ada cadangan suplemen untuk pengamal ubat statin. Nak tahu apakah ia? Memperkenalkan vitamin tersebut ialah Coq Trol Plus. Di awal Januari haritu Cheq Nik ada share pasal Coq Trol ni tau. 




Apa itu Coenyzme Q10?

Coenzyme Q10⁤ adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.


Apa yang menyebabkan CoQ-Trol Plus Shaklee ni lebih istimewa berbanding dengan produk lain di luar sana ialah CoQ-Trol Plus Shaklee membekalkan sebatian semulajadi resveratrol dan tokoferol. Untuk penyerapan yang optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

Ramuan yang terdapat dalam CoQ-Trol Plus ini ialah Coenzyme Q10 (Ubidecarenone), Mixed Tocopherol dan Resveratrol yang diekstrak daripada akar Polygonum Cuspidatum. Patut la nama dia jadi CoQ-Trol sebab ada resveratrol la kan.


kesihatan jantung


Nak order boleh terus tekan link ni ye

www.wasap.my/60173430922 @
www.wasap.my/60129582447

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil &Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen