Sunday 3 June 2018

Manfaat Alfalfa Complex

Assalamualaikum

Jom kita berkenalan dengan Alfalfa Complex. Cheq Nik mula mencuba Alfalfa ketika menyusukan anak ketiga. Itu pun untuk milk booster dan diambil bersama Esp dan Ostematrix.





Tumbuhan alfalfa atau nama saintifiknya 'Medicago sativa' dikenali sebagai "Raja segala makanan" sebab ia sangat bermanfaat. Tumbuhan alfalfa mempunyai akar tunjang yang kedalamannya boleh mencecah sehingga 6 meter. dan kerana akarnya yang dalam tu, ia terkenal sebagai tahan kekeringan.

Shaklee menggunakan tumbuhan alfalfa yang digunakan ditanam di kawasan subur, Antelope, California dan dituai semasa tumbuhan alfalfa itu berada dalam puncak kematangan (semasa berumur 2 tahun) untuk memastikan pengguna mendapat khasiat nutrisi yang terbaik. Selepas dituai, ia dikeringkan di bawah udara segar & sinar cahaya matahari panas California dan Shaklee hanya gunakan serbuk dedaun untuk hasilkan tablet alfalfa.

Tumbuhan alfalfa ini mengandungi lebih dari 300 nutrien dan mineral seperti:
  • kalsium
  • fosforus
  • zat besi
  • magnesium
  • klorofil
  • bioflavoid
  • mineral surih dan
  • vitamin

Jom kita baca apa manfaat Alfalfa ni. Baca sampai habis tau

1. Menyokong kesihatan wanita, membantu kesuburan wanita (Alfalfa juga salah satu produk dalam set kesuburan wanita)
Set asas untuk kesuburan wanita: GLA Complex + B Complex + Alfalfa. Bagi yang merancang untuk hamil, boleh amalkan set asas tu ye dan bagi mereka yang mengalami masalah dalaman wanita, seperti keputihan, masalah angin di vagina (atau ade jugak yg panggil kentut angin faraj), disarankan juga untuk amalkan alfalfa. Tetapi ibu hamil tak boleh ambik alfalfa tau.. sebab alfalfa ni kategori herba.

2. Mencuci hati, darah dan usus.
Aalfalfa adalah makanan yzng sangat beralkali yang membantu menormalkan semula badan yg berasid. Ia juga membantu membuang toksin dari badan, sesuai untuk mereka yang ingin berdetox. Di samping itu, ia membantu membersihkan hati, kolon, darah supaya darah akan jadi cantik.

3. Membantu mencantikkan kulit dan otot
Bila ambik alfalfa ni, ia jugak membantu buang toksin yang menjadi punca kepada jerawat dan badan pun akan jadi ringan bila toksin dah keluar. Dan jangan tak tahu ye, sebab ia membantu menyumbang kepada awet muda.

4. Melawan / merawat alahan seperti alergik
Memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif.. Contohnya merawat mereka yang mempunyai resdung,asthma dan juga membantu merawat mereka yg eczema. Alfalfa juga membantu mereka yang terkena kurap, menghadapi masalah bau badan dan ulat air (athletes foot). Penyakit kaki makan air ni disebabkan oleh kulat dan biasanya berpunca daripada sama ada kaki selalu berada dlm keadaan lembap, atau selalu berendam.

5. baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut.
Ia membantu masalah saluran penghadaman. Contohnya mereka yang selalu kembung, mempunyai hyperacidity, ulser gastrik, dan sembelit. Untuk mereka yang ada gastrik, alfalfa akan membantu mengalkalikan semula perut yang berasid.

6. Membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol
Bab menyingkirkan lemak ni mereka yg nak kurus/diet mesti suka kan? Alfalfa ni jugak bertindak menyingkirkan kolesterol jahat dari tubuh.

7. membantu melegakan keletihan

8. mencegah / merawat atritis.
Ia membantu mereka yang mengalami nyeri otot.

9. Membantu menegangkan payudara wanita.

10. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita.

11. Memberi kelegaan semasa haid bagi wanita. 
Alfalfa ni juga membantu melancarkan darah haid.

12. melegakan sakit sendi dan sakit belakang.

13. membantu meningkatkan stamina suami..
Suami yg dah penat bekerja seharian dan cepat letih..elok amalkan alfalfa untuk membantu membekalkan tenaga.

Untuk yang berminat untuk pesan Alfalfa boleh terus klik link di bawah ni ye ↓↓


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen