Saturday 9 June 2018

Sebab-Sebab Garlic Complex Shaklee Terbaik untuk Diamalkan

Assalamualaikum

Pernah makan bawang putih mentah-mentah tak? Kalau ditanya Cheq Nik memang tak pernah cuma ada sekali sekala tergigit semasa makan nasi bersama dengan menu yang perlukan bawang putih ada diletakkan bersama. Untuk sesiapa yang pernah makan bawang putih mentah-mentah memangCheq Nik tabik spring la..Jarang orang boleh makan bawang putih begitu sahaja.

Pil Bawang Putih


Ini adalah di antara sebab-sebab Garlic menjadi pilihan semua orang.

1. Garlic Complex dibuat daripada bawang putih PREMIUM, BEBAS RACUN PEROSAK dan ditanam secara organik di Carlifornia, USA pada musim panas. Rasanya sekarang rata-rata pertanian di Malaysia menggunakan racun perosak kan ? Ke ada yang tak pakai racun perosak ni ?

2. Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif. Alicin itu sumber yang memberi khasiat. Jadi, penting untuk kita jaga alicin tu.

3. Perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba iaitu rosemary & spearmint dengan menggunakan dwi teknologi untuk menyeimbang dan mengawal bau bawang putih.

4. Mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh kita.

5. 2 tablet garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen iaitu bersamaan dengan 2 ulas garlic segar.


KHASIAT GARLIC COMPLEX

Manfaat Garlic

1. Antibiotik yang bagus, selamat dan semulajadi. Sesiapa yang terkena denggi / H1N1, boleh amalkan garlic complex sebab ia adalah antibiotik semulajadi. 

Selain sebagai antibiotik, ia juga anti anti banteria, anti fungus dan anti virus. Bagus untuk kulit yang dijangkiti kurap, panau, fungus dan lain-lain.


2. Mempunyai kesan thinning (mencairkan/menipiskan darah). Ia membantu memastikan kepekatan darah pada tahap optimum dan sekaligus menyihatkan jantung kerana jantung tidak perlu bekerja keras untuk mengepam darah yang terlebih pekat. 

Darah yang terlebih pekat adalah lebih berat sehingga memerlukan jantung meningkatkan tekanan untuk mengepam. Lama-kelamaan, berlakulah tekanan darah tinggi. 

Jadi, amalkan garlic ok.

Kesan thinning juga boleh mencairkan kahak / mucus, menipiskan kolestrol dan mengurangkan risiko darah beku terutamananya untuk wanita selepas bersalin. Walaubagaimanapun, disebabkan kesan thinning ini, pengambilan garlic perlu dengan pengawasan sekiranya seseorang itu sedang mengambil ubat cairkan darah.


3. Tingkatkan sistem imunisasi badan dengan membantu kurangkan
gejala batuk dan selsema melalui kesan thinning.

4. Membantu mengurangkan masalah alergi seperti hidung yang sensitif, sinus, athma dan hepatitis.

Siapa yang selalu kena selsema, eloklah korang amalkan garlic. Memang terbaik sebab selsema cepat kering.

5. Bantu optimumkan sistem penghadaman malalui gabungan ramuan Rosemarry yang ada dalam Garlic Complex. Ia juga membantu untuk kempis perut kerana ia memberi kesan pelawasan. Selain tu, ia boleh memecahkan angin-angin yang terkumpul dalam badan.

Point no. 5 ni memang sesuai untuk mak-mak macam kita..yang banyak angin dalam badan, yang dah beranak pinak perut buncit.

6. Bantu atasi keputihan tidak normal.

Point no. 6, ada juga yang alami masalah keputihan kronik masa hamil, pun bagus amalkan garlic. 

Murah je Garlic ni tapi khasiatnya memang banyak. 

Nak cuba Garlic? 



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen