Monday 27 February 2017

Percutian Sekolah yang Lepas

Bila datang je cuti sekolah mesti mak ayah antara orang yang sibuk merancang kan? Begitu juga bagi kami sekeluarga. Setiap cuti sekolah memang kami sekeluarga pulang ke kampung halaman. Masa ni la dapat cuti lama sikit.

Yang bestnya balik kampung kali ini kami sekeluarga meraikan hari lahir anak sulung kami. Tapi sekaligus raikan belated birthday untuk anak kedua dan ketiga jgak. Mknanya ada 2 kek yang menanti untuk dipotong.

Boleh tahan juga menu besday walaupun sambut kecil-kecilan je. Ada kfc bucket,kek hokaido,mi goreng dan nasi arab. Kenyang teramat..

Biasalah bila balik kampung macam2 yang nak dicari. Contoh yang berjaya untuk dimakan ialah satar ikan. Dah agak lama tak makan dan tetiba ada pakcik menjualnya di pasar malam.

Apa itu satar ikan? Cheq Nik ada lampirkan gambar satar ikan. Mana tau kot2 kawan semua pernah makan. Masa beli aritu 3 cucuk rm5. Setiap cucuk ada 4biji. 

diperbuat daripada ikan

Bahannya terdiri daripada ikan (of course), cili kering,garam, ada yang letak daun kesum. Depend pada pembuat satar.

Dan kat kelantan masih lagi ada kuih yang dijual 4@5 biji seringgit. Murah dan sedap! Kat KL paling murah pun 40 sen sebiji..

Cheq Nik dah kongsikan percutian cuti sekolah yang lepas. Korang p mana? Mana tau dapat ilham nak bawa anak-anak nanti cuti sekolah yang seterusnya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen