Saturday 2 June 2018

10 Sebab Kenapa Kandungan Mealshake Penting untuk Anak Anda

Assalamualaikum

Hari ini Cheq Nik nak ceritakan pasal Mealshake Shaklee di mana ia amat sesuai untuk anak-anak kita. 

Antara bahan dalam Meal Shakes ni adlh kacang soya dan juga susu lembu.. So, kalau anak-anak yang ada alahan dengan susu lembu, blh try error takut tak sesuai.

Jom kite tengok apa 10 sebab kandungan Meal Shakes ni sangat penting untuk anak-anak kita khususnya..



Point yang pertama ialah Mealshake ni sama mcm ESP iaitu Meal Shakes juga mempunyai kadar indeks glisemik yg rendah. Mesti pastikan glisemik dia rendah juga.

Meal Shakes ni klu anak-anak yang tengah blajar puasa dan sangat bagus bagi Meal Shakes. Sebab bila kadar glisemik rendah, perut akan rasa kenyang lebih lama dan bagi tenaga yg lama sedikit dari biasa. So, bila bekalan karbohidrat dari Meal Shakes ni dgn kadar Indeks Glisemik yg rendah ni, ia membantu memberikan tenaga berpanjangan..

Sebab ke-2, Meal Shakes lengkap dgn 9 asid amino yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita.  Asid amino ni penting untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu badan kanak-kanak seperti rambut, kuku, kulit, organ dan sebagainya. 

Sebab ke-3, adanya kandungan vitamin A,C,E. Vitamin ACE ni adalah gabungan antioksidan yang membantu kesihatan kulit dan juga memperbaiki sel. Malah, antioksidan ni bagus untuk cegah dari kanser. Sebab sekarang ni kita tgk kecik-kecik lagi dah terdedah dengan kanser yang pelik-pelik.. So penting sgt sumber vitamin ACE ni.

Meal Shakes juga terkenal dengan kandungan Serat/Fiber yg tinggi. Apa fungsi Fiber? Siapa tahu? Serat/fiber ni bagus untuk sistem pencernaan dan juga mengelak dan mengatasi masalah sembelit yg kerap terjadi di kalangan anak-anak. So, siapa yg ada anak alami masalah sembelit, sangat disarankan amalkan Meal Shakes.

Sebab ke-5 adalah Mealshake mempunyai pelbagai sumber vitamin B. Vitamin B ni kan banyak.. So, antara fungsi dia adalah membantu melancarkan aliran darah. Ia juga membantu memberikan tenaga, bagus utk kesihatan sistem saraf dan sebagainya. 

Apa fungsi sodium dan magnesium ni? Fungsi sodium ni adalah untuk memelihara keseimbangan cecair/bendalir dalam tubuh anak serta mengelakkan anak cepat merasa letih.


Jangan  tak tau, dalam Meal Shakes pun tinggi kandungan Vitamin C. Vitamin C ni fungsi dia membantu kesihatan gigi, gusi dan pastikan kulit sentiasa sihat. Lagi, kalau anak-anak yang kerap berdarah hidung pun, sangat-sangat perlukan sumber Vitamin C. Selain tu, Vita C sgt penting utk tingkatkan imun badan anak, elak daripada demam, selesema dan batuk.  Anak-anak yang kerap demam atau kerap kena tonsil pun, suggest sangat amik Meal Shakes ni..

Kawan-kawan yang anak-anak dia ada problem mata pun, dah boleh start bagi Meal Shakes untuk elak daripada anak rabun cepat dan pakai spek mata awal.

Dalam Meal Shakes juga ada kalsium dan Vitamin D sama macam OsteMatrix. So, Meal Shakes ni pun ada juga.Kalsium ni sangat penting untuk pertumbuhan tulang anak-anak.  Kalau tak cukup kalsium, perkembangan tulang dan ketinggian anak boleh jadi terbantut. So, nak bagi sumber kalsium yang bagus antara semua produk kanak-kanak, Meal Shakes ni lah pilihannya.

Sebab yang terakhir adalah kandungan Iron, asid folik dan Vitamin B12 dlm Meal Shakes. Apa fungsi dia?. Iron dan Vitamin B12 ni sangat penting untuk membantu penghasilan sel darah merah. Sel darah merah berfungsi untuk membawa oksigen ke seluruh tubuh anak anda termasuk otak terutamanya. Bila oksigen tak smpai ke otak, banyak fungsi tubuh terganggu. Otak yang kekurangan oksigen, ia boleh menjadi punca kepada masalah tidak fokus dan kurang daya tumpuan dan ingatan. So, kalau rasa anak kita kurang fokus, mungkin oksigen  tak lancar smpai ke otak selain daripada kekurangan sumber DHA dan EPA..Malah, sel darah merah juga bertindak sebagai pembawa kepada vitamin yang dimakan oleh anak-anak. So, itu lah di antara sebab kenapa kandungan dlm Meal Shakes ni sgt penting utk anak.

Jika mak-mak mahukan dapatkan stok atau pesan Mealshake, boleh tekan link di bawah ni ye ↓↓

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen