Saturday 23 June 2018

Testimoni Terkini : Vivix Bantu Kawal Paras Gula Untuk Diabetes

Assalamualaikum

Penyakit diabetes sekarang memang tidak mengira usia. Kalau dulu-dulu penyakit kencing manis sering menyerang warga emas. Tapi sekarang ni, ramai muda-mudi yang turut sekali menghidap kencing manis.

Biasa kalau ada customer Cheq Nik pm/whatapps mengenai vitamin untuk kencing manis memang terus cadangkan vivix. Senang untuk diamalkan terutama bagi yang sukar nak menelan vitamin jenis pil.

Meh kita tengok dan baca macam mana Vivix bertindak untuk mengawal paras gula dalam badan terutama bagi pengidap kencing manis.

1. Memperlahankan Sindrom Resistansi Insulin atau Metabolik Sindrom

Secara normal, selepas makan, insulin dilepaskan dari pankreas dan memberi signal kepada jaringan sensetif pada tubuh untuk menyerap glukosa dan kadar glukosa akan menurun dalam darah. Tetapi bagi pesakit diabetes, sensitiviti terhadap insulin sangat rendah, kadar rembesan insulin tidak dapat merangkumi atau menyerap sepenuhnya glukosa yang terjadi didalam tubuh selepas pengambilan makanan, sekaligus menyebabkan kadar glukos meningkat dan terkumpul didalam darah. Ini dipanggil Sindrom Resistansi Insulin yang lazimnya mengakibatkan Diabetes Melitus type 2.

Disinilah Vivix menjalankan kewajipannya. Vivix yang mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi akan bertindak sehingga ke peringkat sel dan memperbaiki sel yang rosak serta memberikan tenaga kepada sel selanjutnya meningkatkan sensitiviti sel untuk bekerja dengan lebih sempurna untuk menyerap glukosa dan meningkatkan sensetiviti pankreas untuk merembeskan insulin dengan jumlah yang lebih banyak. Ini bagi memastikan glukosa lebih mudah diserap dan ditukar menjadi tenaga oleh sel. 


2. Mengawal kepekatan Glukosa dalam darah.

Karbohidrat yang diambil sewaktu makan akan dicerna dan ditukar menjadi glukosa. Dari glukosa akan menjadi tenaga. Jika pengambilan karbohidrat berlebihan dlm satu masa, akan mengakibatkan glukosa berlebihan dilepaskan serentak dan tidak semua glukosa dapat ditukar menjadi tenaga. Hal ini menyebabkan glukosa akan terkumpul dalam darah dan sekaligus menyebabkan diabetes.

Di sini polyphenol dari Vivix bertindak dengan memperlahan pencernaan karbo kepada glukosa, yang mana glukosa akan dilepaskan secara perlahan dan berperingkat, dan insulin mampu untuk menyerap glukosa menjadi tenaga juga dengan lebih sempurna. Maka tiada berlakunya pengumpulan gula/glukosa dalam satu masa. 


3. Mencegah pembentukan protien AGE

Protien AGE (Advance Glycation End-product) adalah gabungan protien dan gula yang terjadi disebabkan gula dan lemak atau protein berlebihan di dalam darah. Protein AGE ini sangat tidak bagus kerana mampu berhimpun dan menyaluti sel normal sehingga menjadikan sel-sel ini rosak sekaligus tidak dapat berfungsi dengan baik dan membunuh sel2 tubuh kita.

Protien AGE ini sering terjadi kepada pesakit diabetes melitus type 2 disebabkan kandungan gula yang tinggi berkumpul dalam salur darah mereka. Protien AGE ini akan menyebabkan komplikasi terhadap penyakit-penyakit berkaitan seperti stroke, jantung, hypertensi dan kolestrol juga lebih cepat terjadi. Kerosakan kerosakan organ atau saraf juga akan berlaku dengan lebih cepat.

Disini Vivix dari Shaklee yg mempunyai gabungan resveratrol dan polyphenol bertindak mencegah dan melambatkan rangkaian ikatan gula dan protien yg membentuk protien AGE. Hebat kan? Kerana ia bertindak dari akar umbi, dari sel DNA ia mampu tembusi. 


Jadi tidak hairan sekiranya ramai pengguna yg berjaya mengawal gula dalam darah dengn konsistan vivix. Dari 3 cara ia bertindak ini sudah pasti ia banyak membantu menyelesaikan permasalah tentang diabetes bagi mereka yang menghadapi.

Ini testimoni terbaru yang baru je Cheq Nik perolehi daripada customer. Semoga ianya menguatkan lagi pesakit diabetes untuk mencuba Vivix sebagai ikhtiar.


vivix mengawal paras gula

Nak order Vivix? Tak susah pun. Klik je link wasap di bawah ni



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen