Friday 15 June 2018

Carotomax Bukan Sekadar Vitamin A

Assalamualaikum

Pernah dengar atau baca pasal vitamin untuk mata Shaklee tak? Vitamin untuk mata di Shaklee dipanggil Carotomax.


Carotomax ni kira antioksidan juga sealiran dengan vit C n vit E. Sebab tu kombinasi ketiga2 ni dipanggil vita ACE. Carotomax  ini ada 6 gabungan ekstrak karoten daripada sayur dan buah yang tinggi antioksidan seperti biji anggur, brokoli, tomato, rumpai laut, kentang dan minyak sawit.

Gabungan karoten yang ada dalam kapsul carotomax:

1. Alpha Carotene - untuk penglihatan malam, menjaga kesihatan mata, menghalang degeneratif penglihatan.

2. Beta Carotene - memperbaiki kulit, mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imunisasi, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

3. Astaxanthin - pigmen di dalam alga & fitoplankton yang memberikan warna pink pada ikan salmon, tetapi Shaklee telah menuai karotenoid astaxanthin dari miroalga laut, sumber yang tulen dan poten. Ia membantu melindungi oksidasi kolestrol LDL.

4. Lycopene - bersifat antioksida, menghalang penuaan organ, mengurangkan penyakit kelenjar prostat, untuk kesihatan serviks, jantung dan menguatkan sistem imun.

5. Lutien - menyekat katarak, glaucoma, AMD (penyakit macular berkaitan umur)

6. Zeaxanthin - melindungi mata, menurah cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser ovari & payudara termasuk endometrial & serviks.

7 kebaikan Carotomax:

1.Lebih selamat daripada Vitamin A 
Pengambilan Vitamin A berlebihan menyebabkan toksisiti. Ahli saintis telah menemui beta karotena pada tahun 1932. Satu prekursor Vitamin A dan beta karotena didapati selamat pengambilannya. 

2.Membantu mempertingkatkan penglihatan 
Ia akan menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. Ia juga mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bag dan gegelung hitam mata. 

3.Menggalakkan perkembangan normal dan sihat 
Ia membantu merangsang perkembangan kanak-kanak & remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kuku, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem teproduksi serta membantu dalam penghasilan sperma yang sihat. 

4. Melindungi Epithelia
Ia memelihara lapisan luar kornea,rongga oral,usus,perut,paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semsa disintegrasi tisu dan merawat ulser saluran usus. 

5.Meredakan penyakit kulit 
Pengambilan yang konsisten dan banyak akan melegakan masalah kulit seperti psorisis ,senile palgue ,kulit kering,kulit gugur ,jerawat dan akne. Penggunaan luaran boleh membantu merawat pustule,scabies,akne dan ulser kulit. 

6.Menghalang Infeksi 
Ia merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit respiratori paru-paru, batu, hepatitis, ashtma, flu dan selsema. 

7.Melawan kanser dan oksidasi 
Pengambilan beta karotena mampu mengukuhkan sisitem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini mengurangkan risiko kanser,terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia megurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

Siapa yang perlukan Carotomax?

-Lelaki dan perempuan 
-Mereka yang ada masalah mata seperti rabun dan silau 
-Mereka yang kurang makan sayur dan buah. Vitamin untuk mata kebanyakan dari buah-buahan
-Mereka yang ada masalah kulit 
-Mereka yang masalah katarak dan Glaucoma 
-Mereka yang masalah eyebag atau mata bengkak

Untuk yang silau dan rabun elok sangat amalkan Carotomax ni. Nak order boleh terus tekan link di bawah ye


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen