Wednesday 9 July 2014

Tegangkan wajah dengan Shaklee Cologen Powder

Assalamualaikum dan selamat berpuasa yang ke 11 kepada semua...
Memang benar kata pepatah yang wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan...

Di sini saya nak kongsi petua menghilangkan kedut dan menegangkan kulit wajah...bahan-bahan pun senang nak cari

Cara-carannya adalah seperti berikut:-

1) Ambil sebiji timun dan hancurkannya denagn tepung ubi dengan yang secukupnya sehingga sebati (jangan terlau cair). Selepas itu bolehlah disapu di muka dan biarkan ia kering. Basuhlah seperti biasa selepas itu dengan air bersih. Ini akan menegangkan kulit muka dan menjadikannya segar sentiasa. InsyaAllah.

2) Titikkan beberapa air limau nipis ke dalam bedak sejuk dan bancuhkan dengan sedikit air. Muka anda berasa pedih sedikit ketika meletakkannya. Cuba amalkan petua ini dalam masa seminggu untuk melihat perubahannya.


Tetapi zaman sekarang ni mmg banyak pilihan di pasaran yang boleh menyelesaikan masalah tersebut. Antaranya ialah amalkan Cologen Powder Shaklee yang sememangnya semulajadi dan senang untuk diamalkan..hanya campur dengan minuman dan terus minum...

Mungkin ada lagi yang tak tahu apa menariknya Shaklee Collagen Powder ni hingga jadi sebutan dan perbualan mereka yang dah mencubanya. Bila dah cuba pasti dan mesti anda terus jatuh hati dan sayang untuk meninggalkannya.....Ok la bagi anda yang nak tahu serba sedikit tentang Shaklee Collagen Powder ni... Jom kita teruskan membaca..

Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan. Kolagen terdapat pada kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Jangan ingat kolagen ni ada pada kulit je ye :). 72% daripada kulit kita adalah kolagen dan 80% tulang adalah kolagen. 


 Kolagen ni sebenarnye bertindak sebagai pelindung organ kita seperti hati, perut, jantung, paru-paru., saluran darah, sel otak dan organ dalaman lain. Kalau untuk luaran, kolagen ni membantu dari segi kecantikan dan kesihatan. Bila makan kolagen ni kulit akan rasa lembut je. Muka pon nampak muda. Kalau x percaya cer tanya dan lihat sendiri mereka2 yang dah amalkan kolagen ni.

Shaklee Collagen Powder atau nama singkatannya SCP adalah terdiri dari bahan semulajadi dan merupakan suplemen kolagen yang hebat. Sebab apa dikatakan hebat? Ia merupakan kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kalau anda nak tahu, ikan merah hidup di dalam laut sedalam 5000m dan boleh menahan tekanan sehinga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam. Tak semua ikan mampu hidup di dalam laut yang bertekanan tinggi. Sebab tu la ikan merah ni adalah sumber kolagen yang terbaik. SCP ni bahannya bukan je dari sisik ikan merah je.Shaklee tambahkan lagi dengan 7 bahan aktif yang terdiri dari ekstrak biji Camellia Japonica, Ekstrak Pffafia, kolagen ikan, ekstrak kulit kerangan laut, lactobacillus achidophilus. vitamin C, Vitamin B2 & B6 yang mana kesemua bahan2 ni mempunyai fungsinya tersendiri.

Ujian klinikal ke atas Shaklee Collagen Powder membuktikan 71% pengguna mempunyai tesktur kulit yang lebih gebu selepas mengggunakannya selama 8 minggu berturut-turut
69% peningkatan terhadap kelembapan kulit
75% peningkatan terhadap kelicinan kulit 
90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit  
80% pengurangan kedutan diwajah
 
 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen