Thursday 19 May 2016

Suplemen untuk Ibu Hamil

Anda disahkan hamil? Melonjak kegirangan apatah lagi mengandung anak pertama kan? Pastinya pengalaman mengandung adalah tidak sama di antara ibu-ibu yang lain.

Yang menjadi keutamaan ibu-ibu setelah disahkan hamil ialah suplemen untuk ibu dan anak yang dikandung. Anda setuju atau tidak dengan pernyataan di atas? Semestinya ibu-ibu mahukan yang terbaik untuk anak di dalam kandungan.

Di sini saya senaraikan vitamin yang boleh diamalkan oleh ibu hamil. Antaranya ialah:-

1. asid lemak Omega 3 (omega guard)
Diperlukan untuk perkembangan membran sel dan fungsi fisiologi otak. Sumbernya seperti ikan tuna, salmon dan sudah tentu Omega Guard!
 
2. zat besi (vitalea)
Penting dalam pembentukan isyarat saraf dalam otak, penebatan saraf dan tenaga. Ia boleh didapati dari daging, kuning telur, sayuran berdaun hijau.

3. asid folik (bcomplex)
Asid folik membantu pertumbuhan tiub neural janin dan juga membantu mencegah spina bifida, satu keadaan di mana saraf tunjang terkeluar melalui bukaan di bahagian belakang.
 
4. vitamin c
vitamin c membantu penyerapan zat besi.
 
5. kalsium (ostematrix)
untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat. bantu perkembangan jantung bayi yang sihat.

6. ESP
untuk memberi tenaga segera untuk ibu yang mabuk-mabuk di awal kehamilan. Juga berperanan untuk menguatkan rahim semasa di awal kehamilan.

Untuk lebih puashati lagi, saya sertakan sekali gambar produk yang terlibat di dalam membantu ibu hamil mendapatkan khaisat yang secukupnya.

set hamil pilihan ibu bijak

  Dapatkan SET IBU HAMIL di SINI

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen