Tuesday 31 May 2016

Rahsia tidak Sembelit Semasa Hamil..Nak tahu tak rahsianya?

 Assalamualaikum

Dah di penghujung Mei 2016 rupanya kita ye. Bulan Ramadhan pun dah tak lama lagi akan muncul. 

Hari ini bukan nak tulis mengenai puasa tapi mengenai rahsia ibu hamil, ibu menyusu dan ibu berpantang tidak lagi diserang sembelit. In Sha Allh, saya sendiri telah mencubanya sehingga sekarang kerana saya memang alami sembelit yang teruk sejak dari remaja lagi. 

Ramai ibu hamil mengalami sembelit terutamanya pada trimester terakhir. Di antara puncanya ialah pengambilan pil zat besi yang tertentu. Sembelit ketika hamil juga disebabkan oleh kurang pergerakan, kurang air (dehidrasi), kurang serat dan faktor fizikal. Yelah, bila rahim dah semakin membesar ia akan menekan usus besar hingga menghalang pergerakan najis. Peningkatan hormon progesteron juga menyebabkan pergerakan sisa makanan ke usus besar menjadi lebih perlahan.
Pengalaman saya pada kehamilan ketiga, boleh dikatakan saya langsung takde masalah sembelit..sangat berbeza dengan kehamilan pertama dan kedua. Rupa-rupanya, dalam set kehamilan Shaklee yang saya amalkan tu ada Ostematrix. Ostematrix membekalkan keperluan kalsium & magnesium yang boleh bantu atasi sembelit ketika hamil.
  

Ostematrix membantu melembutkan najis, mengawal pengecutan otot rektum dan memudahkan proses pembuangan. Sebab itulah ibu-ibu hamil yang mengalami masalah sembelit amat disarankan mengambil Ostematrix. Ibu dalam pantang dan menyusu juga amat digalakkan untuk mengambil Ostematrix.

Ostematrix juga membantu mengatasi kebas-kebas, kekejangan betis pada waktu malam, menggalakkan tidur yang lena dan mengatasi tekanan.
 
ostematrix untuk masalah sembelit


Beli Ostematrix dengan KLIK DI SINI UNTUK BELIAN ONLINE

  
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen