Friday 1 June 2018

10 Manfaat GLA COMPLEX Shaklee

Assalamualaikum

Dah masuk bulan Jun 2018. Cepatnya masa berlalu.

Okey, pagi ni Cheq Nik nak ceritakan mengenai 10 manfaat Gla Complex yang perlu korang tahu. Bila dah jatuh cinta sudah pasti korang akan amalkannnya dengan konsistan kan?


Manfaat no 1 GLA COMPLEX adalah dapat memelihara kesihatan

Borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. Fungsi borage ialah untuk merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

Manfaat kedua pula ialah mengawal hormin estrogen dan testosteron.

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

GLA mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan.

GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. Selain itu, GLA complex membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim.

‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.


Manfaat seterusnya ialah melambatkan menopause (putus haid)

Memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

Manfaat Gla Complex yang seterusnya ialah mencantikkan kulit. So memang patutla korang cuba kan? Kata nak cantik dan Cheq Nik pasti tak de seorang pun yang tak nak cantik kan?

Bagaimana Gla membantu mencantikkan kulit?

Ianya dengan memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

So sesiapa yg ada masalah kulit kering apa ni memang digalakkan ambil GLA complex

Gla complex ni juga bukan setakan untuk kulit sahaja tapi untuk kecantikkan rambut juga tau. Gla Complex membantu dari segi memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

Manfaat seterusnya ialah untuk tujuan pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan. Dengan mengamalkan GLA ini secara berterusan dan kosisten juga boleh merendahkan kolestrol LDL tau

Selain itu, ia membantu menghalang penambahan berat badan dengan berkesan , memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yg cantik

Manfaat ke 8 ialah menentang kanser. GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

Seterusnya manfaat yg ke 9 ni khas buat lelaki. Jangan ingat GLA ni untuk wanita ja tau. Lelaki pun boleh. GLA complex boleh memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

So, kalau ada customer lelaki yg ada masalah prostat korang bolehlah amalkan GLA ni.

Manfaat yang terakhir ialah Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Untuk pesanan boleh terus klik link di bawah ni ye ↓↓


:heart_eyes:
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen