Friday 20 July 2018

Tips Atasi Masalah Bengkak Kaki Semasa Hamil Dengan Shaklee

Assalamualaikum

Kaki bengkak ketika hamil adalah perkara biasa untuk ibu-ibu yang hamil. Ada yang mengalaminya ketika dari awal mengandung dan ada yang mengalami kaki bengkak ketika hampir bersalin atau usia kandungan mencecah trimester ketiga.

Walau apa pun, pengalaman kaki bengkak ketika mengandung adalah satu pengalaman indah bagi seorang ibu. Ketika mengandungkan anak pertama, Cheq Nik mengalami bengkak kaki atau edema seawal usia kandungan 6 bulan tetapi semasa anak kedua bengkak kaki ketika di hujung-hujung kehamilan.


APAKAH PUNCA KAKI BENGKAK KETIKA HAMIL?

Untuk makluman, pesakit diabetes zaman sekarang ini semakin bertambah. Khususnya kita di Malaysia yang kadar obesiti adalah antara tertinggi, menyebabkan juga pesakit diabetes bertambah. Penyakit diabetes menyebabkan pelbagai komplikasi lain seperti sakit jantung, strok, darah tinggi dan buah pinggang.

Justeru adalah sangat penting untuk kita mencegah penyakit ini.

vitamin untuk kaki bengkak semasa hamil

Kaki bengkak ketika hamil ini terjadi apabila cecair berlebihan terkumpul di tisu. Semasa mengandung, berlaku banyak perubahan kimia dalam darah dan ini menyebabkan air lebih banyak akan terkumpul di tisu.

Selain itu, bayi dalam kandungan yang semakin membesar juga akan memberikan tekanan kepada urat pelvik dan vena kava. Vena kava ialah urat besar di sebelah kanan badan yang membawa darah dari kaki belakang ke jantung). Tekanan itu akan melambatkan pengaliran darah daripada kaki ke jantung. Ini akan menyebabkan darah terkumpul dan memaksa cacair dari kapilari darah masuk kedalam tisu-tisu kaki dan buku lali.

Bengkak kaki ketika hamil lebih cenderung untuk berlaku ketika tengahari atau semasa musim panas.

Antara suplemen yang dicadangkan ialah B Complex dan Ostematrix.

set kehamilan shaklee


Bagaimana keduanya berfungsi untuk atasi masalah bengkak kaki semasa hamil?

Dalam ostematrix mengandungi magnesium. Magnesium ini memang dikenali sebagai vitamin wajib ambil bagi ibu yang ingin mengelakkan masalah bengkak kaki terjadi.

Magnesium bertindak dengan membantu seimbangkan 300 reaksi biokimia dalam badan dan amat berkesan untuk bantu halang lebihan air berkumpul pada sel.

B complex mengandungi B6 yang boleh membantu membuang garam lebihan dalam badan dan seimbangkan hormon badan.

Yang bengkak kaki masa hamil tu jangan lupa amalkan b complex dan pil kalsium ye.


Boleh pesan sebarang vitamin dengan klik ke link ni ye ⏬⏬


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen