Monday 23 March 2015

Atasi SUNBURN yang hodoh dengan selamat

Sunburn? Oh no! Paling tak suka apabila muka kena sunburn lepas berada di bawah pancaran matahari dalam suatu tempoh yang lama. Bila kulit sunburn, kulit kemerah-merahan, gatal, kering. Rasa tidak selesa tu memang sukar untuk digambarkan. Siapa yang pernah alami kulit sunburn, mesti faham apa yang saya cuba sampaikan. Kali ini, saya nak share dengan anda, bagaimana saya atasi masalah sunburn ini dalam tempoh 3 hari. Ini testimoni saya, dan saya ingin share dengan anda. (✿◠‿◠)
- See more at: http://supplement4all.blogspot.com/2014/06/masalah-kulit-sunburn-ikut-cara-saya.html#sthash.daWj4uki.dpuf
Assalamualaikum semua...
Cuaca semasa saya menulis entri ini hujan lebat..jom kita berdoa...memang sejuk sangat-sangat di dalam pejabat..

Pembaca sekalian pernah dengar tak pasal SUNBURN??mesti pernah dengar kan??arini entri saya nak berkisarkan tentang rawatan bagi individu yang mengalami masalah sunburn...

"Alamak, dah syok-syok mandi di pantai, muka pulak sunburn. Janganlah lama sunburn kulit ni, ada majlis pula hujung minggu ni."Mesti anda pernah alami situasi ini kan?Jom saya bongkarkan rahsia untuk permasalahan sunburn ini...

Sunburn berlaku akibat kesan radiasi terhadap tisu seperti kulit kerana pendedahan yang terlalu lama terhadap sinaran ultraungu (UV). Gejala biasa yang dialami ialah kemerah-merahan pada kulit atau kulit berasa panas apabila disentuh.
 
inilah sunburn

Sunburn? Oh no! Paling tak suka apabila muka kena sunburn lepas berada di bawah pancaran matahari dalam suatu tempoh yang lama. Bila kulit sunburn, kulit kemerah-merahan, gatal, kering. Rasa tidak selesa tu memang sukar untuk digambarkan. Siapa yang pernah alami kulit sunburn, mesti faham apa yang saya cuba sampaikan. Kali ini, saya nak share dengan anda, bagaimana saya atasi masalah sunburn ini dalam tempoh 3 hari. Ini testimoni saya, dan saya ingin share dengan anda. (✿◠‿◠)
- See more at: http://supplement4all.blogspot.com/2014/06/masalah-kulit-sunburn-ikut-cara-saya.html#sthash.daWj4uki.dpuf

Jika anda suka berjemur di pantai tetapi takut terjadinya sunburn, lepas ini dah tak perlu risau kerana ada sesuatu yang boleh membantu anda....dan rahsianya yang dimaksudkan ialah dengan mengamalkan Vitamin E Compleks..

Ada yang sedar tentang bahaya ini, tetapi mereka menggunakan krim protection sinaran UV yang mengandungi perlindungan nipis sahaja menyebabkan masih tidak mampu melindungi kulit mereka. Sinaran uv matahari ini juga boleh menyebabkan kanser kulit.

Ramai yang kena kanser kulit ni daripada Afrika Selatan dan Australia sebab di kawasan-kawasan ini menerima paling banyak radiasi UV ni. Memang la negara kita tak panas sangat tapi cuba anda ingat beberapa bulan lepas di mana suhu cuaca panas pun memang tinggi juga, di samping musim kemarau.

Selain itu, sinaran UV ni boleh merosakkan DNA, kolagen dalam badan, dan fungsi elastin kulit. Justeru, menyebabkan kulit tidak bermaya, kusam dan jeragat.  

Sebab zaman sekarang ni sukar nak duga dah. Jadi, semua kena beringat juga. Kalau memang anda tidak dapat mengelak daripada sinaran matahari secara berterusan, jom amalkan tips di bawah:

1. Amalkan pemakaian yang sesuai seperti menggunakan topi dan baju berlengan panjang. Pakaian seperti ini boleh menghalang pancaran sinaran UV kepada anggota tubuh sekaligus mengelakkan kulit sunburn. Selain itu pakaian berlengan panjang juga untuk tutup aurat juga kan. 

2. Amalkan pemakaian yang berwarna gelap sebab boleh lindungi daripada sinaran UV.

3. Amalkan pemakaian cermin mata gelap, tu dia.. pun boleh lindungi daripada sinaran UV dan cegah katarak mata.

4. Bila berada di luar, cuba berada di tempat-tempat redup. Sekurang-kurangnya anda meminimakan sinaran uv kepada anggota tubuh.

5. Sekiranya menggunakan krim pelindung matahari (sunblock), gunakan pada tahap yang bersesuaian dan sapukan setiap jam.

6. Anda juga boleh gunakan pelindung bibir, gunalah SPF15 atau lebih. 

Di sini saya sertakan testimoni customer saya yang mengambil Vitamin E untuk hilangkan sunburn dan alhamdulillah ianya berhasil dan customer sangat-sangat gembira..

 Vitamin E untuk sunburn

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen