Wednesday 15 May 2019

Perbezaan Di Antara ESP dan Serbuk Kolagen Shaklee

Assalamualaikum

ESP dan Shaklee Collagen Powder

Seperti yang kita tahu ESP ni adalah sumber protein. Collagen pun salah satu sumber protein juga.

Tapi apa bezanya ye?

ESP ni adalah sumber protein hemraj di mana jika sel sel tubuh kita ada yang rosak atau kekurangan protein, ESP akan membantu memperbaiki kerosakan dan membentuk sel-sel baru yang lebih sihat. Macam untuk pesakit gastrik yang sel perutnya luka/menipis, maka ESP akan membantu merawat dan memperbaiki sel yang bermasalah tadi.

Collagen Powder Shaklee pula fokus kepada pembentukan collagen di dalam badan kita. Collagen merupakan salah satu jaringan protein yang penting di dalam tubuh badan kita.

Secara asasnya protein terbahagi kepada 4 struktur iaitu Primary, Secondary, Tertiary and Quarternary. Collagen adalah protein dalam struktur Quarternary.

Penghasilan struktur quarternary ini memerlukan gabungan protein yang lengkap, gabungan daripada struktur primary, secondary dan tertiary.

Jadi jika diet seharian kita memang tak cukup protein maka struktur quarternary ini memang sukar untuk dihasilkan.

Maka penting untuk kita mengambil kedua dua produk ini untuk memastikan tubuh mempunyai struktur protein yang mencukupi. Kulit pun sihat berseri.

Tanpa collagen yang mencukupi, sambungan tulang kita akan mudah terkehel. Kulit kita juga cepat mengendur dan kelihatan lebih tua dari usia sebenar. Sebab tu kalau ibu ayah kita sakit sakit sendi, collagen memang sangat bagus untuk mereka.

Collagen Shaklee membantu membekalkan kandungan collagen dalam badan seterusnya menjadikan kulit lebih anjal dan berseri.


Nak tahu lagi pasal vitamin ini?Boleh pesan dengan klik ke link ni ye ⏬⏬

Atau klik je link ini untuk pembelian secara online dengan menggunakan kad debit atau kredit.
Beli SHAKLEE COLLAGEN POWDER di SINI

Beli ESP di SINI


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Dengkil, Selangor 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Pekan Dengkil, UiTM Dengkil, Sepang, Cyberjaya, Bandar Baru Salak Tinggi & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen