Monday 17 September 2018

Cegah Migrain Dengan Suplemen Shaklee

Assalamualaikum

Ada yang sering dilanda migrain? Meh Cheq Nik nak kongsikan suplemen yang boleh bantu kurangkan dan cegah migrain. Dan sakit migrain ni jangan diambil remeh ye. 

Set Migrain

Di antara suplemen yang dicadangkan ialah Ostematrix dan B Complex.

1. Ostematrix (mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D). Kalsium bukan sahaja penting untuk tulang dan gigi, tapi juga penting untuk pelbagai fungsi badan yang lain termasuk mengawal ritma jantung, untuk insomnia, mengawal impulse saraf dan untuk pengecutan otot. Selain itu, terdapat juga kajian yang mengaitkan pengambilan kalsium yangtinggi dengan penurunan berat badan dan tekanan darah. Magnesium diperlukan untuk metabolisme kalsium. Dalam migraine pula, magnesium mengelakkan kekejangan pembuluh darah yang menjadi punca migrain. Kekurangan magnesium telah dikaitkan dengan migrain, PMS dan gula yang tidak terkawal dikalangan pesakit kencing manis. Vitamin D diperlukan untuk penyerapan kalsium. Jika suplemen kalsium anda kurang vitamin D, kalsium tidak diserap tubuh dan tertinggal di dalam buah pinggang seterusnya menyebabkan batu karang.

2. B Complex Vitamin B2 (riboflavin) dan vitamin B6 (pyridoxine) terbukti dapat mengurangkan sakit kepala akibat migrain. Vitamin B Shaklee bukan sahaja mengurangkan simptom migrain anda, malah turut mencegah masalah seperi tekanan emosi, strok dan sebagainya.

Yang ada migrain jangan pandang remeh ye. Selagi kita tak ikhtiar memang segalanya takkan berubah.

Sayangi diri dan jagai kesihatan sebab kesihatan itu mahal harganya.


Nak tahu lagi pasal vitamin ini?Boleh pesan dengan klik ke link ni ye ⏬⏬

Atau klik je link ini untuk pembelian secara online dengan menggunakan kad debit atau kredit.

Beli SET MIGRAIN di SINI

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen