Monday 24 September 2018

Hasil Konsistan 2 Bulan ESP dan Vitamin C Merubah Segalanya

Assalamualaikum

Hari ini Cheq Nik nak kongsikan testimoni kulit yang teruk akibat jerawat dan akhirnya diketemukan dengan set cantik Shaklee dan ia merubah 360 darjah keberkesanannya.

Mesti korang tak sabar nak tahu kan? Satu je Cheq Nik nak pesan, walau apa pun usaha kita ia bergantung kepada konsistan. Walau amal tetapi tak konsistan memang takkan dapat hasil yang kita inginkan.

Taraaaaa...inilah hasilnya bila amalkan ESP dan Vitamin C secara konsistan selama 2 bulan. Nampak banyak perubahan kan?


Set Kecantikan Shaklee

Bagaimana ESP membantu masalah jerawat?

ESP mengandungi protein yang berkualiti tinggi. Protein berasaskan tumbuh tumbuhan sebenarnya lebih baik berbanding protein daripada haiwan seperti daging, ayam dan ikan. Protein diperlukan oleh badan kita untuk memperbaiki sel dalam tubuh.

Penghasilan minyak yang berlebihan pada wajah juga menggambarkan sel tubuh kita yang tidak sihat. Dengan mengamalkan ESP, ia akan membantu memperbaiki sel yang mengawal penghasilan minyak pada wajah. Bila penghasilan minyak pada wajah berada pada paras yang normal, maka ia dapat mengelakkan wajah berminyak, sekaligus mengelakkan pertumbuhan jerawat.

Bahkan, dengan ESP, ia juga dapat membantu menghilangkan parut jerawat pada wajah. Ini kerana parut juga merupakan petanda sel di bawah lapisan kulit kita telah rosak. ESP bantu baiki sel rosak yang terzahir menjadi parut jerawat pada wajah.


Bagaimana Vitamin C Shaklee boleh merawat jerawat?

Vitamin C berguna dalam rawatan jerawat atas dua sebab utama: ia berfungsi sebagai antioksidan dan ia menyumbang kepada sintesis kolagen.

Sebagai antioksidan, vitamin C membuang radikal bebas yang berbahaya dan menguraikannya kepada sebatian yang tidak berbahaya. Salah satu punca jerawat adalah kerosakan kepada kulit akibat daripad aaktiviti radikal bebas. 

Apabila radikal bebas dibiarkan pada kulit, mereka memecahkan protein dan asid lemak yang membentuk kulit dan mengganggu pH normal kulit. Kesan-kesan ini terkumpul dan boleh mengubah sifat kulit. Gangguan radikal bebas yang merosakkan kelenjar sebum boleh meningkatkan pengeluaran sebum dan mendedahkan kulit kepada jangkitan bakteria. Untuk mengelakkan tindak balas rantai ini yang membawa kepada jerawat, vitamin C boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit. Ini membolehkan kulit yang dilindungi dan menghalang pembentukan luka jerawat.

Nak tahu lagi pasal vitamin ini?Boleh pesan dengan klik ke link ni ye ⏬⏬

Atau klik je link ini untuk pembelian secara online dengan menggunakan kad debit atau kredit.

Beli SET JERAWAT di SINI

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Dengkil, Selangor 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Pekan Dengkil, UiTM Dengkil, Sepang, Cyberjaya, Bandar Baru Salak Tinggi & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen