Thursday 3 January 2019

7 Kriteria Memilih Soya Yang Selamat Untuk Diminum

Assalamualaikum

Orang kata tak bagus ambil soya. Betul ke?

Meh nak cerita macam mana nak pilih soya yang selamat. . . 



7 KRITERIA MEMASTIKAN SOYA YANG ANDA MINUM SELAMAT

1. Kacang soya tumbuh & membesar secara organik. KACANG SOYA TIDAK ORGANIK menggunakan baja kimia dan racun pestisid. Ia mempunyai kandungan nitrat yang tinggi- membawa risiko KANSER! . .

2. Kacang soya tu mestilah Non GMO (tak dihasilkan secara genetik). Kacang soya GMO lebih murah untuk dihasilkan tetapi berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan TOKSIN dalam badan. . .

3. Mengandungi 9 asid amino perlu. Badan memerlukan kesemua 9 ni untuk menghasilkan hormon, antibodi, enzim. Kalau salah satu amino asid ini tak cukup, sistem imun badan akan terganggu 30% dan fungsi badan akan terganggu. . .

4. Dalam proses pembuatan soya isolate, soyflakes dibersihkan dgn air bukan dengan alcohol. Isoflavone mengurangkan risiko kanser payudara, kanser rahim dan kanser prostate. Isoflavones juga bermanfaat dlm penyeimbangan hormon dan menaikkan jisim tulang. . .

5. Bahan anti-tiroid disingkirkan. Soya yang mentah mengandungi bahan "anti-growth", "anti-tyrosine". Kedua bahan ini menggangu fungsi tubuh dan meningkatkan risiko kanser. .

6. Proses pembuatan soy protein tanpa pemanasan. Asid amino sensitif terhadap suhu panas. Ada kajian menyatakan protein yang dimasak terlalu lama boleh merosakkan 50% amino asid amino. Kekurangan acid amino dalam badan akan merenjatkan hormon, tisu badan serta mengganggu kesihatan kita.

7. Protein soya itu ditambah dgn unsur kalsium. Kajian melaporkan bahawa serbuk soya sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam soya protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soya tu. Kebanyakan pengusaha protein tidak menambah cukup kalsium dalam produk soya yang mereka hasilkan. . .

ESP menepati 7 ciri-ciri soya yang selamat: -
• Ditanam secara organik
• Non-gmo
• Mengandungi 9 amino asid perlu dan mineral & vitamin lain
• Dibersihkan menggunakan air
• Tiada bahan anti-tiroid / anti-growth
• Diproses tanpa pemanasan
• Ditambah dengan kalsium 500Mg

So, lepas dah tahu kriteria soya yang mana selamat mesti dah tak ragu-ragu nak minum ESP kan?


Nak tahu lagi pasal vitamin ini?Boleh pesan dengan klik ke link ni ye ⏬⏬

Atau klik je link ini untuk pembelian secara online dengan menggunakan kad debit atau kredit.
Beli ESP Twin di SINI

Beli 6 PERCUMA 1 ESP di SINI

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Dengkil, Selangor 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Pekan Dengkil, UiTM Dengkil, Sepang, Cyberjaya, Bandar Baru Salak Tinggi & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen