Thursday 13 August 2020

Set Shaklee Untuk Membantu Masalah Anxiety Disorder

Assalamualaikum

Mungkin ramai yang kenal anxiety disorder ini dengan istilah kemurungan. Sejauh mana yang anda tahu tentang Anxiety Disorder ini? Adakah ianya sesuatu yang normal dan boleh dipandang remeh? Atau ianya boleh menjadi sesuatu yang serious dan bakal membuatkan hidup anda berubah 360 darjah?

Selain daripada rawatan perubatan, pengambilan nutrisi yang tepat juga in shaa Allah boleh membantu mengawal dan mengurangkan simptom anxiety disorder. Ianya termasuklah :


1) Vitamin B

Vitamin B12 membantu memperbaiki dan menyeimbangkan mood dan hormon dalam tubuh kita. Kekurangan vitamin B12 boleh menyebabkan kita mudah rasa tertekan.

Vitamin B6 (asid folik) pula membantu meningkatkan kadar tindakbalas antikemurungan yang sangat baik kepada penderita anxiety disorder.

2) Asid lemak Omega 3

Nutrien ini sangat-sangat membantu dalam merawat masalah kebimbangan dan kemurungan. Omega 3 mempunyai peranan yang sangat penting dalam mengekalkan fungsi dan struktur neuron, iaitu sel dalam sistem saraf. Kajian menunjukkan mereka yang banyak makan ikan yang kaya dengan omega 3 akan kurang mengalami kemurungan.

3) Magnesium

Mineral ini juga sangat penting dalam bantu menyokong kelancaran sistem otot dan saraf. Kekurangan mineral boleh menyebabkan masalah sembelit, kebimbangan, kerengsaan, keletihan, kekeliruan mental dan insomnia.

Magnesium memainkan peranan yang penting dalam pembangunan serotonin, yang merupakan penyumbang utama kepada perasaan tenang serta bahagia.

4) Vitamin D

Vitamin ini juga sangat penting untuk menyokong kesihatan otak. Kekurangan vitamin D boleh menyebabkan peningkatkan simptom kemurungan.

Dan istimewanya, kesemua nutrien penting yang diperlukan untuk mengawal anxiety disorder terkandung di dalam rangkaian produk Shaklee iaitu B-complex, Ostematrix dan Omegaguard ini.

Nak tahu lagi pasal vitamin ini?Boleh pesan dengan klik ke link ni ye ⏬⏬

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Dengkil, Selangor 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Pekan Dengkil, UiTM Dengkil, Sepang, Cyberjaya, Bandar Baru Salak Tinggi & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen