Monday, 1 December 2014

Best Sangat Ke Vitamin C Shaklee Sehingga Digilai dan Menjadi Rebutan?

Assalamulaikum dan selamat pagi khas untuk pembaca blog Peminatvitamin...semoga hari ini lebih baik, ceria, sihat daripada semalam..

Vitamin C, vitamin paling popular dari vitamin lain. Badan kita guna banyak vitamin C dari hujung rambut hingga hujung kaki sebab ia penting untuk tumbesaran dan baiki sel. Setuju tak?

Di sini saya senaraikan kebaikan vitamin pujaan ramai ini dari segi untuk badan, kulit dan rambut..dan diharap lepas ni, rebut dan beli vitamin rebutan ramai ini ye.

KHASIAT VITAMIN C UNTUK BADAN
  • Imunisasi / Daya Tahan Badan  -Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan. Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untuk bina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang di makan boleh bantu cepat baik luka, ia juga boleh lindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.
  • Demam Biasa - Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.
  • Anti-oksida - Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik seperti atherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.
  • Tekanan Darah Tinggi -Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.
 
Kebaikan Vitamin C untuk Kulit
  • Perlindungan dari matahari - Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.
  • Penghasilan Kolagen -Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.
  • Memperbaiki tekstur kulit -Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit. Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.
  
Kebaikan Vitamin C untuk Rambut
  • Mengelak dari Uban - Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.
  • Rambut yang lebat -Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.
  • Mengurangkan Keguguran Rambut -Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.
  
vitamin c untuk kecantikan
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

16 comments:

  1. Byknya fungsi vitamin c.. Utk kulit, rambut dan utk sistem imun.. Dah la tahan lama selama 6 bulan kan.. Promosi pulak bulan ni.. Mmg akn borong laju2..
    TIPS RAWAT SAKIT SENDI

    ReplyDelete
  2. Dah lama sangat nak order vitamin C ni...kebetulan pula bulan ni ada promosi vitamin C...jom kita pakat order banyak-banyak

    kembalikan kesihatan mata dengan carotomax shaklee

    ReplyDelete
  3. Memang sangat best vitamin C ni. Bila selsema atau nak demam, memang cepat-cepat makan. Alhamdulillah, cepat sembuhnya.
    Pengedar Shaklee Semenyih Anda

    ReplyDelete
  4. Bulan nie bulan cerah ceria..haha..promo terbaik

    JommSihatDanCantik -> SET KESUBURAN SHAKLEE

    ReplyDelete
  5. Best..Memang best sangat..hehe. Sebab tu lah memang tak blh miss vita C ni setiap hari..^_^

    ReplyDelete
  6. Vitamin c shaklee memang sesuai untuk anda yang inginkan kecantikan dan kesihatan. Jom grab sekarang juga...

    Promosi Disember Sangat Menggoda Yang Tak Pernah terjadi sebelum ini

    ReplyDelete
  7. Nak awet muda memang kena amalkan Vitamin C ni. Memang no choice. Rozita Che Wan pun amalkan suplemen tau.

    ReplyDelete
  8. Saya pun amalkan vitamin c. Alhamdulillah kulit dah tak kering menggelupas lagi :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen