Tuesday, 9 December 2014

Cara Bancuhan Cologen Powder untuk Hilangkan Rasa Hanyir

Umumnya wanita hari ini amat sinonim dengan pengambilan kolagen. Ada kolagen bersumber kan buah buahan, ada yang lebih kepada sayuran, berunsur soya dan bermacam jenis lagi. Oppss..ada juga sumber dari haiwan tau. Kerana kos lebih murah namun tidak diketahui sejauh mana status sumbernya samada halal atau tidak. Sejak bershaklee, saya hanya memilih Shaklee Collagen Powder. Sumber vitamin C, kolagen dari sisik ikan merah, ekstrak biji Camellia Japonica dan jagung. Ini lah pilihan saya. Anda bagaimana ?

Make Money at : http://bit.ly/copy_win
Assalamualaikum semua...sudah bersarapan ke semuanya..?mesti ada di kalangan kita yang bersarapan dengan nasi lemak, teh tarik, nasi kerabu dan pelbagai pilihan juadah kan? Pernah tak dengar individu yang bersarapan dengan Cologen Powder?hehe

Itu sebenarnya yang nak saya ceritakan hari ini..memang berkait rapat dengan Shaklee Cologen Powder..yang sudah mencuba pasti dah tau macam mana rasanya kan? Yang tak cuba lagi, agak-agak bila nak cuba ye?memang puashati jika mencubanya...

Di sini saya tepekkan cara makan cologen powder..yang dah tahu tak pe la...ni nak hebahkan pada yang belum mengetahui...mana tau sebelum ni cara makannya lain...

aturan makan cologen
 
Pada tafsiran anda semua, kenapa agaknya kena ambil Cologen Powder ketika perut kosong?Ni nak bagitau jawapannya...jawapannya ialah apabila kita makan, perut akan menghasilkan sejenis asid. Asid perut ini pula boleh melarutkan kologen...maknanya sia-sia la kita makan kologen tu. Kologen perlu melepasi sistem penghadaman dengan jayanya, barulah ia boleh bertindak balas dengan baik. Setuju tak dengan jawapan saya?

Secara peribadi, dulu saya tak suka nak makan kologen sebab dalam minda dah set yang kologen ni rasanya hanyir. Tapi sebenarnya mudah saja cara nak makan kologen ini. Boleh dibancuh terus dalam segelas air sejuk. Siap ! Memang itulah cara makan kologen Shaklee yang betul. Ringkas  dan cepat !

Tapi saya tak bancuh dalam air kosong biasa, biasanya saya masukkan sedikit ESP, Mealshake sebagai penambah rasa. Takdelah rasa plain saja kan dan boleh hilangkan bau hanyir ikan.  Boleh juga kalau nak mix kan dengan kordial lain. Janji bancuh dengan air sejuk ya, jangan air panas. Sebab air panas boleh menyebabkan kologen musnah. Nanti makan hampas saja! Rugi tu.

bancuhan cologen bersama esp dan mealshake

 
Resepi ESP, Mealshake dan Collagen

-2 sudu besar ESP
-2 sudu besar Mealshake untuk rasa vanila
-1 paket Shaklee Collagen Powder (SCP)

Campurkan semua dalam bekas minuman atau shaker kemudian masukkan air sejuk. Goncangkan dan sedia diminum! Yum yum !

Di sini saya sajikan anda semua dengan testimonial yang mengamalkan Shaklee Cologen Powder dan majoritinya at berpuas hati dengan SCP. Teruja tak?

SCP melembutkan kulit

 cologen dan vivix utk kulit cantik



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

  
Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

22 comments:

  1. Belum ada rezeki nak cuba colagen shakee ni. Kena usaha dengan lebih lagi :) mcm best je colagen ni

    Khasiat Teh Jasmin Dalam Teh Hijau

    ReplyDelete
  2. minum collagen beserta Esp memang mantaps, tentunya hasilnya pon akan best. Nak cantik luar dalam ..? senang sahaja , amalkan pengambilan Esp dan Collagen powder.memang terbaik...

    Petua Melembabkan Kulit Kering Di Wajah Yang Patut Anda Ketahui

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. nati sempat la nak beli...kan ada promo sekarang ni...

      Delete
  4. Belum berkesempatan lagi nk beli collagen powder ni..tp mmg nk try sngt2

    ReplyDelete
  5. Collagen shaklee memang superb! Makcik sambar terus 3 kotak. :)

    ReplyDelete
  6. saya dah masuk kotak ketiga, mmg puas hati, bukan setakat kulit je eheheh

    ReplyDelete
  7. Kak tun bncuh dengan koko sejuk atau jus je. mmg best

    ReplyDelete
  8. Memang banyak khasiat collagen ni. InsyaAllah, nanti nak cuba.
    Pengedar Shaklee Semenyih 

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen