Saturday, 6 December 2014

Gabungan MANTAP untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri

Assalamualaikum dan selamat pagi untuk semua...agak-agak apakah aktiviti hari ni ye?kan sekarang masih dalam cuti sekolah dan pastinya ada di antara ibubapa mahu bawa anak-anak beriadah atau tak kurang juga mengambil kesempatan ini untuk membawa sekeluarga melancong tak kirala di dalam atau ke luar negara....pasti menyeronokkan...

Nak ingatkan lagi sekali bahawa bulan ini promosi Vitamin E...setiap pembelian 6 botol akan dapat 1 botol percuma....menarik kan? Nak dapatkan 2 botol pun boleh, dapat 5% lagi diskaun...

Agak-agaknya lah kenapa vitamin E penting untuk tubuh kita ye???Ini saya senaraikan di antara sebab-sebabnya...teruskan pembacaan ye..

 
-Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular.

-Ia juga memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.

-Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

-Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.
 
-Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

Secara kesimpulannya :

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman saya sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, saya akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman saya, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata-rata ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ini dapat disimpulkan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.


APA yg BEST tentang ESP dan mengapa ia menjadi pilihan ramai?
 
-ESP merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, berasaskan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol dan terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, disamping membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormon yang sempurna. 

-ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP sangat minimum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan paling penting, ia tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet dan mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.

Antara kelebihan ESP yang lain ialah:-
-menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
-bantu hilangkan parut jerawat di muka
 -memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih
-menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur
-cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan
-menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.

Sebelum berpisah, saya sertakan testimonial yang mengamalkan ESP bersama dengan Vitamin E untuk meyakinkan lagi pembaca untuk mencubanya sendiri.



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

22 comments:

  1. ESP ni mmg best sangat. Sehari tak minum jadi rindu.. Kulit pun makin moist je skrg... i luv shaklee

    ReplyDelete
  2. Esp memang senang diminum dan menyihatkan. Jika anda ada masalah dengan kulit baik ambik esp dan vitamin e...memnag berbaloi-baloi..

    Pengedar Shaklee Area Batang Kali, Ulu Yam, Bukit Beruntung dan Genting Highland

    ReplyDelete
  3. Akak cuma minum esp saja pun dah nampak perubahan nya...apatah lagi kalau ditambah dengan vitamin C dan vitamin E lagi meletop-letop cantik nya kan...

    performance drink minuman bertenaga dari shaklee

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang patut add on vitamn c dan e utk cantik lagi

      Delete
  4. Sy makan ketiga2 tu cuma x konsisten je..kalo konsisten,lagi gojes kot kulit

    ReplyDelete
  5. gabungan ni memang mantop untuk kulit muka. gebuss dan parut takde. Alhamdulillah..rs lebih yakin nak berhadapan dengan orang

    Vitamin B banyak Fungsi ke untuk kesihatan?

    ReplyDelete
  6. Kena konsisten makan + konsisten buat masker..result dia mesti terbaik.

    JommSihatDanCantik -> CARA TERBAIK NAK BELI VITAMIN C

    ReplyDelete
  7. Gabungan yang hebat..Kenapa tunggu lagi..rugi kalau tnggu lama-lama

    anda penghidap Resdung/sinus?

    ReplyDelete
  8. Gabungan Vita E dan ESP mmg terbaik untuk kecantikan kulit. Saya pun suka.
    Pengedar Shaklee Semenyih 

    ReplyDelete
  9. Sejak amik ESP dan vit E ni, takde dah teruk2 sangat nak jaga kulit. dah la saya ni jenis malas nk sapu krim macam2

    ReplyDelete
  10. vitamin e ni yang mak jemah perasan kalau amik dia kulit jadi tak berminyak dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan mak jemah je perasan, saya pun sama....hihi

      Delete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen