Tuesday 30 January 2018

Set Shaklee untuk Tulang Patah atau Retak

Selain menjalani rawatan di hospital, makanan yang diambil setiap hari perlu dititik beratkan kerana sangat membantu dalam pemulihan iaitu pencamtuman tulang dengan lebih cepat. Makanan untuk membantu patah tulang cepat pulih mestilah mengandungi vitamin yang mempercepatkan pertumbuhan sel dan pertumbuhan tulang yang baru.

Apa yang perlu dimakan agak-agaknya untuk mempercepatkan kesembuhan luka akibat tulang patah atau retak? 

Berikut adalah senarai makanan yang sangat membantu dalam proses penyembuhan patah tulang dengan cepat.

1# Kalsium

Mengamalkan diet yang kaya dengan kalsium seperti susu, pisang, yoghurt, tauhu, brokoli dan lain-lain sangat membantu memenuhi keperluan kalsium seharian. Sudah sedia maklum kalsium penting untuk pertumbuhan tulang. Jadi no excuse! kalau nak cepat pulih.

2# Vitamin D

kombinasi kalsium dan vitamin D adalah sangat penting!. Dimana Vitamin D adalah berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium kedalam tulang. pengambilan kalsium tanpa vitamin D adalah sangat kurang efektif. Kerana kekurangan vitamin D juga adalah punca terjadinya osteoporosis iaitu kerapuhan tulang.

Makanan yang mengandungi vitamin D ialah seperti kacang soya, minyak ikan, susu, telur, ikan salmon dan lain-lain. Cara paling mudah mendapatkan vitamin D adalah dengan berjemur dibawah sinaran matahari pagi antara pukul 9 pagi hingga 10 pagi.

3# Vitamin K

Agak asing jika disebut vitamin K, vitamin K jarang wujud dalam bentuk suplemen. Benarkah vitamin K ini wujud? ya memang wujud vitamin K dalam pengambilan diet kita. vitamin K terdapat dalam banyak sayur-sayuran. Vitamin K boleh didapati daripada makanan seperti brokoli, telur, ikan, hati, daging dan lain-lain. Setiap hari kita memerlukan lebih kurang 120 mikrogram bagi lelaki dan 90 mikrogram vitamin K bagi perempuan. Bagi para pesakit patah tulang perlu mengambil lebih 20 peratus lebih banyak daripada biasa.


4# Vitamin C dan Magnesium

Pengambilan vitamin c dan magnesium adalah gabungan lengkap untuk proses penyembuhan tulang dengan cepat. Kerana pengambilan vitamin c dan magnesium dapat membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih optimum. Jika vitamin C sudah terbayang buah limau, memang sedia umum buah limau kaya vitamin c. Pisang pula kaya dengan magnesium.

Sebagai alternatif, boleh cuba set ini ye

set tulang retak

1# Energizing Soy Protein (ESP)
Serbuk soya yang dihasilkan Non-Gmo iaitu soya 100 peratus organic. Soya adalah salah satu sumber protein yang membantu dalam pembentukan sel baru sekali gus membina tulang yang patah dengan lebih cepat dan selamat! Dalam ESP juga terdapat kalsium membantu tulang lebih kuat.


2# Vita-C sustained Release
Satu tablet vita C shaklee Mengandungi 500mg bersamaan 7biji buah oren, sangat mudah untuk mendapatkan sumber vita c selain makan oren/limau sebanyak 7biji. Teknologi sustained release ini adalah yang terunggul membezakan vita c shaklee dengan jenama lain. Sebiji Vita c didalam badan bertindak selama 5jam.


3# Ostematrix
komponen paling penting iaitu kalsium, kalsium dalam bentu pil ini mudah ditelan dan bukan sekadar kalsium. Ostematrix shaklee sudah sedia ada gabungan dengan vitamin D, magnesium serta zink. Satu biji bersamaan dengan satu gelas susu tinggi kalsium.


testimoni set tulang patah

Untuk pesanan boleh tekan link ini ye :-

www.wasap.my/60173430922/set tulang patah atau www.wasap.my/60129582447/set tulang patah

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen