Thursday 26 April 2018

Betul Ke Vitamin C Boleh Cerahkan Kulit?

Assalamualaikum

Betul ke? Kalu betul kenapa tak nak cuba kan? Jom kita baca betul ke tak pernyataan di atas tu..

Oleh kerana Vitamin C telah terbukti secara saintifik untuk meningkatkan tahap gluthathione dalam darah, kita boleh mengatakan bahawa Vitamin C membantu untuk mencerahkan kulit.

1) Glutathione
Glutathione terdapat pada hampir semua buah-buahan mentah dan sayur-sayuran. Apabila dimasak, kebanyakan glutathione akan hilang, tetapi itu bukan masalahnya. Kerana walaupun glutathione didapati dalam banyak buah-buahan, sayur-sayuran, dan daging, perut dan usus keupayaan badan kita untuk menyerap glutathione adalah sangat sedikit.


Selain itu, jangan terpedaya dengan " pil pemutih kulit gluthathione ". Pil Glutathione dan makanan tambahan tidak boleh meningkatkan tahap glutathione dalam darah anda. Ini hanya akan menjadikan tahap glutathione semakin teruk.

Untuk meningkatkan tahap glutathione dalam darah kita, adalah lebih baik mengambil makanan yang tinggi kandungan glutamin seperti daging tanpa lemak, telur , germa gandum , protein whey dan bijirin penuh. Ini akan merangsang hati anda supaya boleh menghasilkan lebih glutathione secara semulajadi.

Glutamin adalah salah satu prekursor dikenali pengeluaran gluthathione. Pengambilan Vitamin C dengan dos yang tinggi juga akan meningkatkan tahap glutation semula jadi kita , jadi dengan mengambil suplemen Vitamin C adalah sangat penting jika anda mahu mencerahkan kulit anda.

Puas hati kan dengan kenyataan Vitamin C boleh mencerahkan kulit. Lepas ni berderu-deru lah order Vitamin C ni.

Vitamin cerahkan kulit

Pesan Vitamin C di sini

www.wasap.my/60173430922


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen