Tuesday 8 May 2018

Cadangan Vitamin untuk Ibu Hamil Semasa Bulan Ramadhan

Assalamualaikum

Ibu-ibu yang hamil mahu amalkan apa ye untuk menghadapi bulan puasa? Jawapannya ambil set mengandung pun dah memadai untuk memastikan ibu dan anak di dalam kandungan sihat.

Ini ialah set kehamilan yang dicadangkan. Ia mengandungi :

Set mengandung Shaklee

  • Vitalea
  • Vitamin C
  • B Complex
  • Ostematrix
  • ESP
  • Omega Guard


Jom kita baca fungsi setiap vitamin berikut:-

1. VITALEA

Multivitamin yang mengandungi zat besi. Zat Besi amat diperlukan untuk menghasilkan sel-sel darah merah. Sel darah merah ini membentuk hemoglobin yang berfungsi menghantar oksigen ke seluruh tubuh. Ibu hamil yang ada masalah HB rendah juga bagus mengambil Vita-Lea


2. VITAMIN C

Vitamin C juga sangat diperlukan semasa hamil bagi membantu penyerspan zat besi secara optimum. Pengambilan Vitamin C juga dapat meningkatkan imunisasi ibu hamil dari terkena demam, selsema, batuk dan juga dapat menguatkan  gusi semasa hamil.


3. B COMPLEX

Mengandungi asid folik yang sangat diperlukan oleh ibu hamil bagi mengelakkan kecacatan tulang belakang bayi. Ibu hamil perlukan 400mcg asid folik sehari untuk bantu mengurangkan risiko bayi dengan kecacatan tube neural. Kecacatan saraf tulang belakang boleh menyebabkan kematian bayi.


4. OSTEMATRIX

Semasa hamil sumber kalsium sangat diperlukan untuk pertumbuhan bayi dalam kandungan. Ostematrix mengandungi sumber kalsium, vitamin D dan Magnesium untuk menjaga kesihatan tulang ibu. Ibu hamil yang mengalami masalah sembelit dan sukar nak membuang air besar sangat bagus mengambil Ostematrix.


5. ESP

Satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukat nak mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis, tidak terlalu manis dan tidak mengadungi pewarna dan perisa tiruan. Dalam ESP mengandungi Lysine di mana Lysine berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Ini kerana semasa hamil pertumbuhan bayi anda sangat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi ia boleh memberi kesan kepada untuk jangka masa panjang kerana ibu kehilangan kalsium dalam badan. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia. Ibu hamil yang ada diabetes sangat bagus amalkan ESP ini kerana ESP mengandungi nilai indeks Glisemik rendah iaitu 39 yang sangat sesuai diambil pesakit diabetes


6. OMEGA GUARD

Omega guard diperkayakan dengan DHA yang sangat bermanfaat untuk otak bayi. Di awal kehamilan otak bayi menjalani pertumbuhan yang sangat pesat dan sudah tentu dengan pengambilan DHA dalam permakanan harian membolehkan ia disalurkan kepada baby. Pengambilan omega guard juga dapat mengawal kenaikan berat badan ibu secara terkawal


Testimoni Set Kehamilan Shaklee

"Alhamdulillah, nak cerita sikit pengalaman mengandung dan berpantang untuk kali ke 3 ini. Hari ini dah masuk 19 hari berpantang, badan pun macam dah sihat dan pulih sepenuhnya. Alhamdulillah yang best sekali bayi Sofia langsung tiada kuning dan sihat dari dilahirkan sampai hari ini. Semoga sihat sampai bila-bila, aamiin. Sofia dilahirkan dengan berat 3.2 kg dan pada hari ke 10 berat naik 3.8 kg. Masa mengandung pun mama rasa aktif, ada sekali tu mc sebab malas nak kerja, masa berpantang pun rasa segar dan ok. Sakit tu biasa tapi takde sampai kritikal terbaring dan asik tidur sahaja. Yang paling suka hari pertama Sofia lahir hingga hari ini minum susu mama sahaja. Murah rezeki Sofia. Semoga mama dapat menyusukan Sofia sampai 2 tahun."


Yang nak dapatkan Set Kehamilan Shaklee, jangan lupa pesan di sini ye

www.wasap.my/60173430922/setkehamilan

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen