Sunday 20 May 2018

Kenapa Energizing Soy Protein Pilihan Terbaik?

Assalamualaikum


Untuk menang membeli dan menang memakai, banyak faktor yang kita kena ambil kisah. Contohnya untuk memilih ESP. Antaranya kenapa ESP menjadi pilihan terbaik ialah:-




Tak sama ke ESP dengan kacang soya yang lain? Jawapannya ialah TAK.  Esp ni berasaskan kajian saintifik dan melalui ujikaji klinikal dan bukan soya yg kita rebus kacang kat dapur, blend lepas tu tapis tau. Yang lainnya ESP ni ialah ia ada ujian klinikal.

Jadi jangan samakan esp dengan soya kt dalam kotak yg kita beli kat kedai runcit dan ianya memang tak sama okeh.



ESP Shaklee merupakan satu-satunya produk yang mempunyai asid amino. 9 asid amino ini tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi ia boleh diperolehi daripada EPS. Best kan? Maknanya kalau amalkan ini, dah cukup sangat-sangat protein yang diperlukan oleh badan kita.

Cukup dah ambil esp untuk lengkapkan 21 acid amino tu. Salah satu acid amino yg biasa orang kerap hilang adalah lysine. Ramai yang di kalangan kita ada  masaalah kurang acid amino lysine. Antaa simptomnya ialah diri jadi tak balance, pening-pening dan rasa pusng-pusing. Macam simptom sakit vertigo.

Tanda kurang protein pada masalah kulit ialah luka lambat sembuh. Antara simptom kekurangan protein ialah cepat letih, mengidam benda manis. Awas tau korang. Pastikan protein mencukupi diambil tau.



Esp bukan di masak atas dapur gas macam kita masak air soya tu. Sifat protein ni dia tak tahan pada suhu yang tinggi sama seperti suhu kita masak atas dapur gas tu. Macam kita masak bahan protein yg lain, actually 50% protein rosak dan itu sebabnya sumber protein yang kita ambil tak mencukupi.

Tapi esp ni dia protein lain dari yg lain sebab ia dimasak dgn suhu yg rendah supaya protein tak rosak dari yang asal.




Non GMO di sini bemaksud tidak diubah genetiknya. Tujuan dia nak dapatkan hasil lebih cepat, nak panjangkan jangka hayat supaya tak mudah rosak, nak elak dari dijangkiti makhluk perosak.


Untuk pengetahuan pembaca semua, soya kt pasaran luar adalah GMO di mana diubah genetiknya. Biasa kalau non-GMO akan ada label non-GMO. Sebelum minum tu cer baca apa yang tertulis kat kotak soya tu. 


Kenape esp tak de kolestrol? Jawapannya sebab ianya terhasil dari protein tumbuhan. ESP ni sangat mudah diserap oleh badan sbb struktur dia semulajadi tanpa pengubahsuaian genetik dan kalau korang nak tahu 1 tin esp dihasilkan dari 30kg kacang soya. Banyak kan?

Kandungan Glysemic Index (GI) dalam ESP adalah rendah. Apa itu GI? GI ni adalah kadar pertukaran sesuatu makanan kepada glukos. Makanan dengan GI yang rendah lebih baik kerana ia tak sebabkan glukos dalam badan naik mendadak. So ESP ni org diabetes boleh ambil ESP dan ia bantu untuk kenyang lebih lama. sebab apa?? sebab ia ditukar kepada tenaga secara perlahan lahan

Atas sebab-sebab di atas, yang menyebabkan ramai yang memilih ESP terutamanya pada bulan puasa. Masing-masing nak bertenaga semasa puasa. 

Nak order ESP? Tekan je link wasap di bawah ye

www.wasap.my/60173430922/esp


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajayaa

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen