Monday 23 March 2020

7 Fungsi Utama Vitamin C Shaklee

Assalamualaikum

Vitamin C berfungsi untuk?
Vitamin Murah Shaklee

1. Melawan Jangkitan dan Tingkatkan Sistem Imun. 
Terutama seseorang yang kerap jatuh sakit seperti selesema, demam, batuk. Jadi Vitamin C membantu meningkatkan daya tahan badan secara semulajadi. Sekarang ni lagi kecoh tentang Virus Covid-19 kan? Inilah masanya untuk protect diri anda.


2. Mencantikkan Kulit 
Vitamin C membantu penghasilan kolagen. Kolagen akan dihasilkan oleh badan dengan natural. Tapi bila usia meningkat, penghasilan kolagen akan berkurang. So, kalau anda mau amalkan Kolagen di pasaran, pastikan pilih produk kolagen yang ada Vitamin C atau makanlah bersama-sama Vitamin C untuk meningkatkan keberkesanan dan penyerapan ke dalam badan.



3. Memusnahkan Radikal Bebas. 
Radikal bebas sangat jahat yang masuk ke dalam badan setiap hari atau terbentuk di dalam badan. Radikal bebas ni yang memusnahkan sel badan dan akhirnya menyebabkan penuaan pramatang (tua sebelum usia), penyakit seperti cancer, sakit jantung, ketumbuhan bukan cancer dan boleh dikatakan pencetus penyakit. Jadi Vitamin C adalah vitamin anti-oksida dan mampu memusnahkan radikal bebas dalam badan kita. Kalau dikelilingi oleh perokok, anda juga terdedah dengan radikal bebas, dan andalah orang yang betul-betul perlukan Vitamin C.


4. Membantu Membaiki Tisu Penghubung. 
Vitamin C penting untuk bantu membaiki tisu penghubung. So ia banyak berkaitan dengan kesihatan sendi, Vitamin C bantu untu repair sel-sel tulang rawan, ligamen dan sebagainya.


5. Melindungi Saluran Darah
Memandangkan Vitamin C adalah anti-oksida yang baik, so ia turut membantu menjadikan saluran darah lebih anjal. Kalau saluran darah sihat, peredaran darah juga akan menjadi normal.


6. Bantu Meningkatkan Penyerapan Zat Besi. 
Vitamin C membantu dalam penyerapan zat besi untuk menghasilkan sel darah merah yang sihat. So, kalau anda ibu pregnant yang mengalami low Hb atau Anemia, sangat disarankan untuk menambah Vitamin C di dalam suplement anda.


7. Membantu dalam Penyembuhan Luka dan Penting untuk Kulit, Tulang dan Gigi.
Vitamin C juga memainkan peranan dalam penyembuhan luka. Kekurangan Vitamin C juga akan menyebabkan gusi tidak sihat

Nak tahu lagi pasal vitamin ini?Boleh pesan dengan klik ke link ni ye ⏬⏬

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Dengkil, Selangor 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Pekan Dengkil, UiTM Dengkil, Sepang, Cyberjaya, Bandar Baru Salak Tinggi & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen