Monday 30 March 2020

Set Vitamin Untuk Luka

Assalamualaikum

Untuk luka Cheq Nik cadangkan ambil 3 vitamin ni ye

Vitamin Untuk Luka

Kesannya luka cepat kering dan tak tinggalkan parut. Tapiii dengan syarat amalkan secara konsistan.

Untuk ibu baru lepas bersalin elok sangat ni. Tak kisah lah bersalin normal atau czer. Boleh cuba set ni ye

Bagi yang ada buasir pun blh jugak apply 3 vitamin ni. Kalau tak caya sila cuba.. Hehehe

Che Nik kongsikan kelebihan ketiga-tiga vitamin ini untuk korang lebih jelas kenapa ia dijadikan sebagai vitamin untuk menyembuhkan luka. 

Vitamin C
Dalam usaha menyembuhkan luka, Vitamin C sangat berperanan untuk mengeluarkan kolagen dari dalam badan yang mana bertindak untuk mencegah luka-luka terbuka semula. Sumber makanan yang mempunyai banyak zat Vitamin C yang diperlukan semasa luka seperti Strawberi, Brokoli, tomato, bayam, buah oren dan pelbagai jenis buah-buahan. Namun tidak semua makanan diambil semasa bersalin. Sumber Vitamin C yang boleh membantu seperti Vita C Plus.


Zink
Zink juga berfungsi untuk membantu enzim berfungsi dengan baik terutamanya kolagen. Protein akan membentuk pembinaan sel baru dan zink yang akan membantu pembentukannya untuk menyembuhkan luka. Sumber Zink seperti makanan seafood, daging merah, asparagus, sayur sawi, sayuran kekacang. Zat Besi Zat besi juga berfungsi untuk sintesis kolagen seperti zink. Individu yang mengalami kekurangan zink dan zat besi seperti pesakit anemia akan mengganggu proses penyembuhan luka dengan cepat. Sumber makanan yang ada kandungan zat besi yang tinggi ialah kacang panjang, kunyit, bayam, daun bawang, daging lembu.

Omega Guar
d
Omega Guard pula boleh membantu dalam usaha memulihkan luka dengan cepat dengan Omega 3 membantu rembesan prostaglandin untuk menyembuhkan luka. Selain itu, kandungan EPA dan DHA sangat membantu dalam perkembangan otak yang sihat serta keupayaan intelektual yang tinggi.

Nak tahu lagi pasal vitamin ini?Boleh pesan dengan klik ke link ni ye ⏬⏬

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Dengkil, Selangor 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Pekan Dengkil, UiTM Dengkil, Sepang, Cyberjaya, Bandar Baru Salak Tinggi & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen